نقص فنی اتوبوس در ایران بار دیگر قربانی گرفت: دو کشته و ۵۷ مصدوم

 نقص فنی اتوبوس در ایران بار دیگر قربانی گرفت: دو کشته و ۵۷ مصدوم14-تیر-1401

عامل اصلی تصادفات خودرو ها غیراستاندارد بودن خودروها وجاده هاست.

تصادف روز ۱۴ تیر در محور بروجرد-اراک

رئیس اورژانس لرستان روز سه‌شنبه، ۱۴ تیر، خبر داد که واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محور بروجرد به اراک، دو کشته و ۵۷ مصدوم برجای گذاشته است.

به گفته مهدی غیبی، در حال حاضر نقص فنی در ترمز، علت واژگونی این اتوبوس عنوان شده است.

به گفته رئیس اورژانس لرستان، این حادثه ساعت یک و ۴۷ دقیقه بامداد سه‌شنبه، در محور بروجرد-اراک حد فاصل گردنه زالیان به اورژانس لرستان رخ داده و مصدومان به بیمارستان شهید چمران بروجرد و بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد منتقل شده‌اند.

«نقص فنی ترمز» همواره به عنوان علت بسیاری از سانحه‌های مرگبار اتوبوس‌ها در ایران عنوان می‌شود و هنوز گزارشی از توجه مسئولان برای رفع این نقص و معضل منتشر نشده است.

سوم خرداد امسال مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور، از خرابی ترمز یک دستگاه اتوبوس شرکت واحد در پل حصارک کرج و ورود آن به لاین مقابل خبر داد که باعث برخورد با ۲۰ دستگاه خودرو و مصدوم شدن سه نفر شد.

سال گذشته نیز سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، خبر داد که یک دستگاه اتوبوس که با ۳۹ سرنشین از مبدأ زاهدان به مقصد آباده در حرکت بوده، در یزد «به علت نقص فنی حادث از ناحیه ترمز» با جدول وسط جاده برخورد کرده و در سمت مسیر مقابل واژگون شده و با یک دستگاه تریلی برخورد کرده و پنج مسافر آن جان باخته‌اند.