روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی یکشنبه 18 بهمن سال 1388

نقدو بررسی سرمقاله روزی نامه ی حکومتی جمهوری " باج خواهي براي تحميل بعثي ها "

" تلاش دوباره برای رد صلاحیت کردن لیست 500 نفره نامزدان انتخابات عراقی با متهم کردن آمریکابه دخالت گری درامور داخلی عراق و نسبت دادن اقدامات تروریستی پاسداران به آمریکا وحزب بعث "

ضرب المثلی است که گفته می شود یارو ملا را به ده راه نمی دادند . اما وی سراغ خانه ی کد خدا را می گرفت . یا اینکه گفته می شود چرا نقد رها شده بدنبال نسیه رفته می شود؟ اکنون سئوال است که اینگونه عنوان زدن "باج خواهی برای تحمیل کردن بعثی ها" و تحلیل پیرامونش دادن از موضع بیطرفی و سمپاتی و دلسوزی نمودن برای مردم عراق است. یا نه بر اساس سیاست صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز و مداخله گری در امورداخلی عراق است که با پوشش اشک تمساح ریزی برای مردم عراق ودفاع نمودن از عوامل نفوذی در عراق دنبال می شود که همچون چند سال پیش هدف باتلاق کردن عراق است که از زمان اشغال نظامی عراق این سیاست مخرب پیگیری شده است؟ ضمن اینکه بر مبنای اصلی و فرعی کردن مسائل مسئله ی نمایش خیمه شب بازی کودتای تقلباتی در 22 خرداد در ایران مهم تر است. یا نه دخالت گری در امور داخلی عراق که 8 ماه است در ایران کودتا گران حاکم کودتائی پاسداری طالبانی وظیفه و مأموریت شان سرکوب و خفقان و ضرب و شتم و باز داشت و شکنجه و اعتراف گیری و پرونده سازی کردن معترضان و تشکیل بیداد گاه های نمایشی و فرمایشی و صدور محکومیت سنگین زندان و اعدام به اتهام جاسوس بیگانه و محارب شده است . تا جائیکه مسئولین سابق کشور که رهبران رقیب مغلوب می باشند. به بد ترین اتهامات جنایت و خیانت و جاسوسی و همکاری با دشمن بیگانه متهم شده اند . به ویژه اینکه در آستانه ی فرار رسیدن 22 بهمن که سال روز انقلاب می باشد چرا به جای ارائه ی بیلان عملکرد 31 ساله و پاسخگوئی به مطالبات مردم ایران که چه انجام شده است، اما معترضان خشمگین و ناراضی تهدید به سرکوب بیشتر به خاطرحضور اعتراضی در تظاهرات ضد حکومتی در 22 بهمن شده اند.

آری بازهم پرسش است که در این شرایط سیاست دخالت کردن در امور داخلی عراق و ایجاد موانع در بر گزاری انتخابات پارلمانی عراق در 16 اسفند چه معنی و مفهومی می تواند داشته باشد که از موضع نماینده ی مردم عراق و سخنگوی دولت عراق سفیر آمریکا در بغداد به اتهام افزایش دخالت های گستاخانه و غیر قانونی در امور داخلی عراق ودراز کردن پایش از گلیمش متهم شده است که سرمقاله نویس مدعی شده موجب مخالفت و هشدار شدید اللحن نخست وزیر پاپت لوطی جماران و پاسداران نوری المالکی شده است که چرا کریستو فرهیل سفیر آمريكادربغداد در زمينه رد صلاحيت حدود 500 نفر از نامزدهاي انتخابات پارلمان عراقي که از سوی لوطی جماران و پاسداران کودتا گران به دولت دست نشانده ی عراق تزریق و تحمیل شده بود كه می بایست بطور غیر قانونی از سوی نفوذی ای پاسداران درون دولت عراق رد صلاحیت شوند اعتراض نموده و خواستار تجديد نظر در اين مسئله شده است؟ به خصوص اینکه عراق حیات خلوت لوطی جماران و پاسداران کودتا گر می باشد ودر شرایطی که درون کشور دچار رشد اختلافات و تضاد ها از رأس تا ذیل گسترش یافته است و جامعه در تب و تاب اعتراضی – ناراضی انفجاری می باشد . شکست در انتخابات پارلمان عراق می تواند منتهی به فاجعه بنزین برروی شعله های آتش شعله ور سرکش مهار ناشدنی شود وریش و ریشه ی کودتا گران نامشروع پاسداری طالبانی حاکم بر ایران رابسوزاند .

البته گذشته از همکاری مشترکی که میان متخاصمان در اشغال نظامی افغانستان و عراق شد. سپس پایگاه های مجاهدین سازمان مخالف رژیم کودتاگران نا مشروع در عراق مورد تهاجم واقع و خلع شدند .آنگاه درادامه ی زد و بند های کثیف و خائنانه پشت پرده با نقش محللی دولت فخیمه ی انگلیس نام مجاهدین توی لیست گروه و سازمان های تروریستی گنجانیده شد که هنوز هم ادامه دارد که بهترین هدیه ی شیطان بزرگ به شیطان کوچک بوده است که داعیه ی مبارزه با شیطان بزرگ را دارد . اما بدلیل عطش سیری نا پذیری برتری جوئی و قدرت طلبی و افزایش سیاست صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز و کوشش مستمر برای دسترسی به سلاح هسته ایکه از سوی حاکمان تهران می شود که مورد خوشآیند مقامات آمریکا نمی باشد. چونکه موجب نگرانی هم پیمانش اسرائیل و سایر رهبران کشور های عربی منطقه شده است . بنابراین بخاطر مخالفت هائی که مقامات آمریکائی با پروژه ی هسته ای و تلاش برای دسترسی به سلاح هسته ای رژیم مهار ناپذیر کودتائی پاسداری طالبانی و پدر خوانده ی تروریست جهانی نا مشروع حاکم بر ایران می کنند. لذا دامنه ی این اختلافات به عراق کشانیده شده است . یعنی طبق اعترافی که بارها رهبران و مسئولان رژیم کودتائی کرده اند به این دلیل سیاست صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز را با جدیت دنبال می کنند و در امور داخلی کشور های همجوار و منطقه دست به اقدامات تروریستی و بحران آفرینی و جنگ افروزی می زنند تا که حاشیه در گیری امنیتی با دشمن بیگانه را گسترش دهند و مجبور نباشند درون مرز های خود در دفاع از اهداف پروژه ی هسته ای بجنگند و آسیب پذیر باشند. بهمین دلیل است که سر مقاله نویس اعتراف نموده که اهدا ف حاکمان تهران در عراق و منطقه را این چنین بطور وارونه محور پیگیری اهداف آمریکا در زمینه دخالت گری در امور داخلی عراق نسبته داده است :

"به زعم دولتمردان آمريكا اگر آنها بتوانند اين هدف را محقق سازند نه تنها تا حدود زيادي از تبعات سنگين شكست هاي نظامي و حيثيتي خود در عراق خواهند كاست بلكه حتي مي توانند آنرا به عنوان دستاورد اشغال نظامي عراق به مردم آمريكا و افكار عمومي بين المللي ارائه دهند. . علاوه بر اين درصورت موفق شدن اشغالگران آمريكايي در تحميل عناصر بعثي و ديگر جريان هاي وابسته به خود در انتخابات آتي در مجلس آينده نيز ابتكار عمل از دست ائتلاف شيعه خارج خواهد شد و مجلس جديد نيز با سياستهاي آمريكا همراهي و همسويي خواهد كرد و يا دست كم معارض سياست هاي آمريكا نخواهد شد"


جالب است که سر مقاله نویس سیاست تحمیل کردن به هیئت بازخواست عدالت که جریانی است وابسته به نفوذی های پاسداران و سپاه قدس و احمد چلبی جاسوس رژیم کودتائی اکنون که چون توطئه ی حذف 500 نامزدان انتخابات پارلمانی عراق با شکست مواجه شده است . ولی برای جبران شکست از سوی مهره های نفوذی در پارلمان عراق که حضور دارند برای باز گردانیدن آب رفته توی جوی تلاش شده است که سرمقاله نویس رهنمود دادن ودخالت کردن و حتی برای رد گم کردن اقدامات تروریستی مشترک پاسداران و سپاه قدس و 9 بدر و القاعده در عراق و نسبت دادن آن به حزب بعث عراق با همکاری آمر یکا را اینگونه لو داده است:


" اگر در نظر گرفته شود كه قانون اساسي عراق به مجلس اين كشور قدرت بسيار زيادي داده است كه در تعيين تمامي مناصب حساس حكومتي و ترسيم سياست هاي كلان حرف نخست را مي زند اين حساسيت فوق العاده اشغالگران نسبت به انتخابات آتي بهتر قابل درك مي شود. يكي از اختياراتي كه مجلس عراق از آن برخوردار است تعيين تكليف نيروهاي خارجي در عراق و اختيار مخالفت يا موافقت با ادامه حضور اين نيروها مي باشد كه مستقيما با سرنوشت نيروهاي آمريكايي در عراق مرتبط مي باشد. همانگونه كه اشاره شد حمايت از عناصر حزب منحله بعث و بازماندگان رژيم سابق عراق بخشي از استراتژي آمريكا در مقطع كنوني در عراق است و بخش ديگر اين استراتژي معاملات پشت پرده و پنهاني با جريان هاي افراطي و تروريستي عراق مي باشد. ابعاد اين مراودات پنهاني از اوايل سال جاري و افشا شدن مذاكرات چند تن از سران گروههاي تروريستي با چندمقام آمريكايي در خاك تركيه آشكارتر شد.
اگر به شرايط زماني دور جديد ناامني ها و اقدامات تروريستي در عراق دقت شود روشن مي شود كه دقيقا بعد از كنار گذاشتن بعثي ها از انتخابات عمليات تروريستي و انفجارهاي مرگبار به شدت گسترش يافته است. سياستهاي آمريكا در طول يكسال اخير در عراق نشان مي دهد كه اين كشور هيچ تغييري در سياست سيطره جويي و مداخله در عراق بوجود نياورده است و كماكان در انديشه اهداف و منافع استعماري خود مي باشد. اين مسائل بار ديگر تاكيدي بر اين واقعيت است كه بحران عراق تنها با خروج بي قيد و شرط و كامل اشغالگران از اين كشور قابل حل است و تا زماني كه بيگانگان در اين كشور به حضور غيرقانوني و اشغالگرانه خود ادامه مي دهند اميدي به خلاص شدن ملت عراق از توطئه هاي رنگارنگ و ناامني ها و فلاكت هاي دراز مدت وجود ندارد

"

در خاتمه اینکه دخالت گری در امور داخلی عراق پاسداران کودتاگر نه پنهان شدنی و نه انکار کردنی می باشد زیرا که پس از اشغال نظامی چاه نفت در فکه عراق که نه مورد اعتراض همه جریان های ملی عراق واقع شد که مخالفت سر سخت دخالت گری پاسداران در امور داخلی عراق هستند، بلکه تقریباً همگی رهبران کشور های همسایه عراق و عربی منطقه این اقدام را محکوم نمودند . از سوی دیگر جای هیچگونه ابهامی وجود ندارد که تنها کشوری که بقای ننگین اش به جنگ افروزی و بحران آفرینی و ناامن سازی و بی ثبات کردن منطقه بستگی دارد و عجیب پیوند هم نا گسستنی خورده است که دشمنی عجیبی هم با روند مذاکرات صلح اسرائیل و فاسطین دارد و پیوسته کارشکنی و دشمنی باا ین مسئله کرده است. فقط رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی کودتائی حاکم بر ایران بوده است . بنابراین طبیعی است در شرایط بحرانی داخلی و هسته ای که قرار دارد. نمی تواند که بی تفاوت و نظاره گر باشد که انتخابات پارلمانی در عراق بر گزار شود که منجر به پایان دادن حیات خلوت بودنش عراق و مرکز کانون صدور تروریست و ارتجاع به منطقه منجر شود و سیاست باج گیری و چانه زنی هسته ای قسر و نازا شود . لذا بی جهت نیست که با همه توش و توان در این مورد وارد صحنه شده و هرروز دست به توطئه و اقدامات تروریستی و مداخله گری جدیدی در عراق می زند و مسلم است تا فرارر سیدن زمان بر گزاری این انتخابات تا 16 اسفند بر موج اقدامات تروریستی وناامن سازی عراق می افزاید. و از موضع فرار به جلو وفرافکنی کردن دیگران از جمله آمریکا و عربستان و حزب بعث و حتی سازمان قربانی اش مجاهدین اینانرا متهم و مسئول و محکوم خواهد نمود که راه حل جدیت و پشتکار جمعی رهبران ملی عراق و رهبران کشور های ربی منطقه برای پایان دادن به این سیاست مخرب و مرگ آفرین پاسداران در عراق می باشد .

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1388/13881118/index.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی یکشنبه 18 بهمن سال 1388