گزیده خبر های 18 بهمن ماه سال 1388

جواد لاریجانی اتفاقات بعد از انتخابات را تحلیل می‌کند از سیستم انتخاباتی تا اشتباهات موسوی و هاشمی

http://www.fararu.com/vdcezp8e.jh87ei9bbj.html

مهره ی معروف انگلیسی برای از زیربه تیغ کشانیدن هر دو اخوی رئیس دو نهاد دست به نمایش اجرای نقش چند پهلو گوئی کرده و موسوی را به دست به کودتا زدن به خاطر اعتراض به کودتای تقلباتی 22 خرداد کرده است .

دعوت به حضور در خيابان‌ها كودتا بود جواد لاریجانی اشكالاتي را كه به صداوسيما و... وارد مي‌شود مسائل حاشيه‌اي دانست و گفت: «در حال به هيچ عنوان قابل قبول نيست که يك كانديدا در روز انتخابات اعلام كند كه من رئيس‌جمهور هستم و هر نتيجه ديگري كه اعلام شود باطل است و مردم را به حضور در خیابانها براي گرفتن حقشان دعوت كند؛ نام اين رفتار اعتراض نيست بلكه مقابله با نظام و نوعي كودتاست. يعني نيروهاي درون نظام ناگهان بر مي‌گردند ودر مقابل آن مي‌ايستندلاریجانی گفت: «فرض كنيم همه هم بد هستند، اما اين كار غير قانوني، ‏‌غير شرعي و غير اخلاقي بود و مشكلات پس از انتخابات از همين رفتار آغاز شداین اشكال نه تنها يك خطا، بلكه يك خيانت بزرگ است و نياز به پيگيرد داردلاریجانی در ادامه گفت: «فرض كنيم موسوي با كشاندن مردم به خيابان‌ها موفق مي‌شد تا دولت ومجلس را هم سرنگون كند و خودش رئیس شود‏، اما هنر كشاندن مردم به خيابانها را فقط ايشان نداشت و هنرمندي احمدي نژاد در اين زمينه كمتر از ايشان نيست.».» .» وی گفت: «البته اين كار(کشاندن مردم به خیابانها) موفق نشد و اگر موفق مي‌شد، نه تنها از نظام اسلامي بلكه از تماميت ارضي ما هم چيزي باقي نمي‌ماند و اصلا من تعجب مي‌كنم كسي مانند مهندس موسوي كه 10 سال در سطوح بالاي سياسي كشور كار كرده بود اين مساله ساده را متوجه نشد و من خبطي به اين بزرگي در تاريخ سي ساله در ميان اصحاب انقلاب كمتر سراغ دارم

انتقاد از انتصاب مرتضوی در پست جدید

اوضاع آنقدر خرت و خر شده و آش شور شده است که اکنون صدایاعتراضی یک آشپز بلندشده است . زیرا که این حامی دولت نا مشروع و هم پرونده عباس پالیز دار اینگونه انتقاد از انتصاب کردن یک قاتل بد نام و منفور از سوی پاسدار گماشته احمدی نژاد کرده است . زیرا که وی زیر پیگرد قانونی به اتهام مجرم جنایات بازداشتگاه کهریزک می باشد.

نماينده مردم اصفهان در مجلس گفت: توقع نداشتيم دولت به دادستان تهران كه در گزارش‌ مجلس متهم شده بود مسئوليت ديگري بدهد بنابراين دولت و قوه قضائيه بايد در اين موضوع تجديد نظر كنند. به گزارش فارس، حسن كامران نماينده مردم اصفهان امروز يكشنبه به عنوان دومين ناطق ميان دستور در صحن علني مجلس گفت: ما در مجلس گزارش تحقيق و تفحص را در خصوص فروش سئوالات كنكور قرائت كرديم كه اسناد آن نيز موجود است اما هنوز به آن رسيدگي نشده است، همچنين گزارش ديگري نيز مجلس در رابطه با كهريزك خواند كه بالاخره متهم، متهم است اين متهم مي‌تواند به دادگاه برود و تبرئه شود. وي اظهار داشت: توقع نداشتيم دولت به دادستان تهران كه در اين گزارش متهم شده بود مسئوليت ديگري بدهد بنابراين لازم است دولت و قوه قضائيه در اين موضوع تجديد نظري داشته باشند.

وعده سرخرمن!

بالاخره پس از 31 سال یک روزنامه ی حکومتی واقعیت قول های داده شده ی 31 ساله سر خرمنی یا نا کجا آبادی را رهبران و دولت مردان را اعتراف کرده است .

وعده سرخرمن!» عنوان سرمقاله‌ي روزنامه‌ي جهان صنعت است كه در آن مي‌خوانيد؛ وزير اقتصاد اعلام کرده که بدهي دولت به بانک‌ها از محل بازپرداخت سود و اصل تسهيلات واگذار شده از حساب ذخيره ارزي پرداخت خواهد شد. اگرچه شايد در نگاه اول گروهي بگويند خب! موضوع ختم به خير و مشکل مالي بانک‌ها در آستانه نوروز و مطالبات معوق براي تسهيلات‌دهي هم حل شد اما نگاهي دقيق‌تر به اين موضوع حقايق ديگري را روشن مي‌کند که مهم‌ترين آن بازگشت تسهيلات يادشده به حساب ذخيره ارزي است. برآوردها نشان مي‌دهد اساساً پولي که از حساب رفته، بازنگشته است. اين موضوع در گزارش‌هاي رسمي بانک مرکزي هم به روشني قابل استناد است. در چنين شرايطي معلوم نيست که اين قول شمس‌الدين حسيني بر چه مبنايي داده شده که همه برآوردها از اجرايي نشدن آن حکايت مي‌کنند. کاش آقاي وزير به تاريخ تشکيل حساب ذخيره و به‌عنوان نمونه وام‌هايي که به صنايع نساجي پرداخت شد، رجوع مي‌کردند و بعد وعده مي‌دادند!

ادامه بی خبری از امیدعلی مهرنیا، معلم بازنشسته 70 ساله

این چه رژیم ضدبشری می باشد که به یک معلم 70 ساله رحم نمی کند و بدلیل وابستگی به مجاهدین وی را دستگیر و در وضعیت نا معلومقرارش داده است.

کمیته گزارشگران حقوق بشر - پس از گذشت نزدیک به چهل روز از بازداشت امیدعلی مهرنیا، معلم 70 ساله و بازنشسته آموزش و پرورش خانواده وی همچنان در بی خبری مطلق از وی به سر می برند.بنابر گزارش های دریافتی روز 12 دی ماه نیروهای امنیتی با حضور در منزل خانواده مهرنیا، این معلم بازنشسته را بازداشت نمودند. در هنگام بازداشت نیروهای امنیتی اظهار نمودند تنها جهت چند سوال وی را همراه خواهند برد و او تا شب به منزل بازخواهد گشت اما پس از گذشت 40 روز وی حتی یک تماس تلفنی با خانواده خود نداشته است. کهولت سن امیدعلی مهرنیا نگرانی ها را در مورد ادامه بازداشت وی افزایش داده است.در زمان بازداشت علت دستگیری این معلم بازنشسته را ارتباط با منافقین (سازمان مجاهدین) و شرکت در تجمعات غیرقانونی عنوان کرده اند. گفتنی است همسر این معلم زندانی بدلیل بیماری فشار خون و استرس ناشی از بازداشت همسرش در وضعیت بدی قرار دارد.

زینب کاظم خواه روزنامه نگار بازداشت شد

اینهم وضع خفقان و سانسور و ممیز گری به آنجائی رسیده است که با وجود اینکه رکورد ار جهانی زندانی کردن روز نامه و خبر نگار می باشد با زهم همچنان به دستگیری خبر نگار آنهم زن و دولتی ادامه داده می شود؟

خبرگزاری هرانا - یک روزنامه نگار دیگر شب گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شد.به گزارش خبرگزاری هرانا خانم زینب کاظم خواه خبرنگار یک خبرگزاری دولتی ساعت 3 بامداد امروز یکشنبه با یورش 9 تن از ماموران وزارت اطلاعات به محل سکونت وی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.ماموران وزارت اطلاعات در مراجعه به منزل این خبرنگار با نشان دادن حکمی که اتهام ایشان را شرکت در تجمعات نوشته بود بازداشت و کلیه لوازم شخصی وی را ضبط کردند.بازداشت روزنامه نگاران و فعالین سیاسی و مدنی بر آستانه سالگرد انقلاب مردم ایران با شدت تمام در دستور کار نیروهای اطلاعاتی و امنیتی قرار دارد و در این بین ده ها تن از آنها بازداشت شده اند.

یک جوان زندانی در اثر فشارها و تهدیدات زندانبانان اقدام به خودکشی نمود

اینهم وضعیت سیاه چال ها که چپ و راست ا خبار قتل مشکوک یا خودکشی گزارش می شود یا پس ازشکنجه و اعتراف گرفتن و نمایشگاه بیداگاه فرمایشی و نمایس به اتهام محارب محکوم به اعدام می شوند.


بنابه گزارش "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" ،یکی از جوانان زندانی سالن جوانان زندان گوهردشت بر اثر فشارها و رفتارهای غیر انسانی در زندان اقدام به خودکشی نمود و جان سپرد.زندانی حمید رضا اسدی 5 روز بود که به سالن 12 معروف به سالن جوانان در بند 4 زندان گوهردشت منتقل شده بود. او در طی این مدت چند بار به محمود مغنیان و علی محمدی رئیس بند و معاون زندان مراجعه کرد و خواستار رسیدگی به وضعیت خودش شد. ولی با تهدیدات و برخوردهای غیر انسانی آنها مواجه شد. محمود مغنیان رئیس بند 4 زندان گوهردشت کرج و از مجریان حملات خونین علیه زندانیان سیاسی این زندانی را تهدید کرد که اگر باز هم مراجعه و پیگیری کند او را به بند 5 خواهد فرستاد و در کنار زندانیام معتاد و شرور قرار خواهد داد. توهین ها و کلماتی که مغنیان علیه این زندانی بکار می برد غیر قابل نوشتن است.این جوان زندانی وقتی که در معرض بن بست فشارها و تهدیدات قرار گرفت اقدام به خودکشی نمود هنگامی که همبندیان او متوجه خودکشی وی شدند و این مسئله را به رئیس بند اطلاع دادند چند ساعت بعد اقدام به انتقال وی به بهداری نمودند که به دلیل عدم رسیدگی به موقع جان سپرد.اکثر زندانیانی که در سالن 12 معروف به سالن جوانان زندانی هستند سنین آنها بین 16 تا 22 سال می باشند. آنها در روزهای اخیر بارها مورد یورش وحشیانه گارد زندان قرار گرفتند و در حدود 25 نفر از آنها در اثر ضربات باتون زخمی شده و به بهداری زندان منتقل شدند. مغنیان تلویزیونی را که جوانان از فروشگاه زندان خریده بودند را از آنها گرفت و ضبط نمود.

سايت نزديک به سپاه : توقیف یک کانتینر گاز اشک آور و باتوم به مقصد ایران در دبی!

مدل هذیان ووارونه و دروغگوئی و سور زدن به پاسدار گماشته احمدی نژاد از سوی سایت پاسداران کودتاگر طالبانی آنگونه که برای تبرئه کردن و توجیه گری طوری دروغ نسبت داده شده که گویا اپوزیسیون کودتا کرده و در قدرت می باشد.

سایت اصولگرای جوان و نزديک به سپاه محموله توقیف شده باتوم و گاز اشک آور در دوبی را متعلق به "اغتشاشگران" دانست و نوشت:پلیس دبی یک ایرانی را به جرم انتقال یک کانتینر حامل گاز اشک آور و سایر وسایل دیگر دستگیر کرده است.به گزارش سایت روزنامه جوان ، اخیرا یک ایرانی از اهالی لارستان فارس به اتهام انتقال یک کانتینر حامل گاز اشک آور، باتوم، شوکر و... توسط پلیس دبی دستگیر شده است.در ادامه این گزارش آمده است: نامبرده به منظور حمایت از اغتشاشگران، قصد داشته محموله مذکور را به تهران منتقل کند.

يكى از اعضاى كانون نويسندگان ايران ربوده شد

لابد باز هم گفته خواهد شد که آمران و عاملان قتل ها زنجیره ای که موفق نشدند اتوبوس نویسندگان و شاعران را به ته دره بفرستند که در 22 خرداد کودتا نکرده و قدرت را قبضه نکرد ه اند که دارند اقدامات نیمه کاره گذشته شا ن را این چنین دنبال می کنند؟

تحول سبز:كانون نويسندگان ايران در اطلاعيه اى خبر ربوده شدن رضا خندان (مهابادى) يكى از دبيران اين كانون را منتشر كرد.در اين اطلاعيه آمده است كه پاسداران اين دبير كانون نويسندگان را روز شنبه ۹ بهمن در راه اداره و خانه توسط ربوده، به جاى نامعلومى برده اند.آقاى خندان با همكارى آقاى على اشرف درويشيان، گردآورنده كتاب ۱۸ جلدى « فرهنگ افسانه هاى مردم ايران» است.كانون نويسندگان ايران همچنين با انتشار اطلاعيه اى ديگر درباره بازداشت « عليرضا ثقفى » عضو ديگر اين كانون اعتراض كرده، خواهان آزادى او شده است.در اين اطلاعيه آمده عليرضا ثقفى، عضو و صندوقدار «كانون نويسندگان ايران» عصر روز دوشنبه ۱۱بهمن به يكى از مراكز امنيتى احضار و بازداشت شد. چند ساعت بعد مأموران به خانه‌ى او رفتند و ضمن بازرسى منزل، كامپيوتر و نوشته‌هاى او را با خود بردند.بنا بر اطلاعيه كانون نويسندگان، تاكنون هيچ اطلاعى از سرنوشت عليرضا ثقفى در دست نيست.اين كانون در پايان خواهان آزادى فورى و بى ‌قيد و شرط همه‌ى زندانيان سياسى و عقيدتى شده است.

کشف مواد مخدر در چمدان سه مسافر ایرانی در مالزی

حتماً اکنون که لو رفته و دستگیر شده اند .نه اینان نه ایرانی ونه رابطه با پاسداران دارند که شبانه روز مشغول تخلیه مواد مخدر و توزیع در داخل کشور و زندان وترانزیت کردن آن به خارج می باشند؟

سه ايرانی در فرودگاه بين‌المللی مالزی به اتهام حمل مواد مخدر به ارزش تقريبی چهار ميليون دلار بازداشت شدند. مقام‌های مالزيايی می‌گويند کشف اين مقدار مواد در سه سال اخير بی‌سابقه بوده است.به گزارش راديو فردا ، مقام‌های گمرک مالزی اظهار داشته‌اند که جمعه شب، دو زن و يک مرد پس از پرواز از دبی، و ورود به فرودگاه کوالالامپور، بازداشت شدند. در چمدان‌های اين افراد بيش از۵۴ کيلو مواد در کيسه‌های پلاستيکی يافت شده است.تاکنون در سال جاری، ۱۰ شهروند ايرانی به اتهام قاچاق مواد مخدر در مالزی بازداشت شده‌اند.

شقشقیه‌ای درباره جشنواره فیلم فجر امسال

تقی دژاکام

http://rajanews.com/detail.asp?id=44257

عجب پاداشی همکار سابق سر بازجو حسین شریعتمداری در دروغ نامه ی کیهان و قلم زن سایت رجا نیوز حامی دولت نا مشروع به وزیرفرهنگ سانسور و خفقان و تفتیش عقاید داده است؟

آیا شما خجالت نمی کشید همین فیلم‌ها را آن طور که برای مردم و خبرنگاران نشان دادید، به رهبر انقلاب، مراجع معظم تقلید، روحانیان، رزمندگان، خانواده شهیدان، نمایندگان محترم مجلس با حضور خودتان نشان دهید؟

مدير مسئول كيهان در همايش واكاوي نهضت روشنگري در عاشورا :
وحدت با ستون پنجم دشمن ، ايجاد تفرقه در صف ملت است

http://www.kayhannews.ir/881118/2.htm#other205

سربازجو پاسدار شریعتمداری گویا تا حال کم پرونده سازی و قلم فرسائی پیرامون قیام دانشجوئی در ستون ها گوناگون دروغ نامه ی خودش کرده است که اکنون دست به واکاوی ستون پنجم شناسی در چنین روزی زده است تا خوراک لازم برای همکار سردژخیمش صلواتی فراهم کند که آسانتر باسرعت بیشتر حکم اعدام محارب برای متهمان در بند و اسیرصادر کند.

آيت الله سيداحمد خاتمي: راهپيمايي 22 بهمن رزمايش ولايتمداران است
http://www.kayhannews.ir/881118/3.HTM#other310

آخوند هفت خط و پالان سائیده هم قماش سر بازجو حسین شریعتمداری و مدافع کودتاگر پاسداری – طالبانی پیش بینی وارونه کرده است . یعنی همیایش و رزمایش ضد ولی فقیه با فریاد مرگ بردککتاتور و خامنه ای و اصل ولایت فقیه را پیشا پیش بطور وارونه مصادره کرده است .