دروغ نامه ی کیهان 5شنبه 15 بهمن ماه سال 1388

نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان "چرا امكان كودتا در عراق وجود ندارد؟ "

" ادعای طراحی کودتا در عراق از سوی آمریکا و انگلیس و حزب بعث که ناشی از شکست خنثی شدن توطئه ی اسامی 500 نامزدان انتخابات پارلمان عراق می باشد "

طرح شکست توطئه یحذف 500 نامزدان انتخابات پارلمان عراق موجب شده است برای جبران یا انتقام گرفتن ناشی از این شکست توطئه ی مشترک لوطی جماران و پاسداران کودتا گر طالبانی وتحمیل شده به آلت فعل شان در عراق نوری المالکی می بایست یک غیر ایرانی یادداشت روز نویس قلم فرسائی کند. بنابراین مأمور قلم بر دست غیر ایرانی به خدمت گرفته شده در دروغ نامه ی کیهان ی مجبور شده است تا که وارد میدان شود و از موضع لغز خوانی وارونه گوئی و فرافکنی کند و با پاک کردن صورت مسئله آدرس غلط دهد . یعنی برای رد گم کردن و عادی سازی پوشش دادن کودتای تقلباتی پاسداری – طالبانی 22 خرداد اکنون از احتمال کودتا در عراق سخن گفته د و هشدار داده که حزب بعث عراق با حمایت آمریکا و انگلیس در حال باز گشت بقدرت در عراق می باشد . یعنی اعتراف به شکست قطعی و حتمی عوامل رژیم کودتائی – پاسداری – طالبانی حاکم برایران در انتخابات پارلمان عراق این چنین با عنوان کودتای حزب بعث یاد شده است. همینطور تأکید شده که این اقدام خطرناک است .

البته این مدعی نگفته است گذشته از اینکه آنگونه گند زد و بند پشت پرده و نقش داشتن دلال و جاسوس چند جانبه احمد چلپی در طراحی اشغال نظامی عراق در آمده است که اکنون تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس می بایست در پارلمان انگلیس پاسخگو باشد . مشروط بر اینکه بلر اعتراف کرده است عامل اصلی نا امن بودن عراق پس از اشغال نظامی حضور عوامل رژیم فاشیستی تروریستی و کودتائی ایران است . همچنین در مقام مقایسه عراق قبل از اشغال نظامی و پس از آن از نظر امنیت وبی ثباتی و آشوب گری که اصلاً جای سئوال و پرسش نمی باشد که در کدام زمان نه بدتر که فاجعه آمیز تر می باشد؟ البته مشخص است رژیم جنایتکاری که جنگ خانمان بر انداز برایش نعمت الهی بوده است و بقایش به صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز و مداخله گری در امورد داخلی کشور های همسایه و منطقه بستگی دارد و پیوسته تلاش نموده است تا با اقدامات تروریستی و ناامن سازی و بحران آفرینی و جنگ افروزی در منطقه شرایطی برای حضور و پیشبرد اهداف تروریستی و سیاست چانه زنی اش به خصوص با باج گیری کردن پیرامون مذاکرات هسته فراهم شود که بشدت تلاش می کند تا به سلاح هسته ای دسترسی یابد.پر واضح است که هرگز نمی تواند خوشآیند ش باشد که انتخابات پارلمانی در عراق بر گزار شود که منتهی به مستقل شدن عراق و خارج شدنش از حیات خلوت رژیم کودتائی پاسداران و لوطی جماران شود. مهمتر اینکه به مرکز ثقل صدور تروریسم و بنیاد گرائی بودن عراق به منطقه پایان داده شود. زیرا نه اینکه همچون افغانستان که پس از اشغال نظامی اش همه سرمایه گذاری ها بر باد رفت . عراق نیز به چنین سرنوشت مشابه برای حاکمان تهران تمام خواهد شد. بد تر اینکه پس از آن دامنه ی حاشیه ی امنیتی جنگ از عراق بدرون کشور با رقبای خود منتقل می شود و موقعیت کودتا گران حاکم را سخت آسیب پذیر خواهد نمود .پس با توجه به جو نارضایتی عمومی و فضای انفجاری جامعه خبر لغو حذف 500 نامزدان عراقی از حضور در انتخابات پارلمان عراق در 9 اسفند نمی تواند خبر خوشی برای حاکمان تهران باشد . آنگونه که قلم بر دست غیر ایرانی یادداشت روز نویس هم احساس خطر کرده است آنگونه که در دروغ نامه ی کیهان سر بازجو حسین شریعتمداری وی تبدیل به بیان و بلندگوی این احساس خطر مشترک لوطی جماران و پاسداران کودتاچی شده است تا که شرایط پس از خنثی شدن توطئه ی حذف شدن 500 نفر از اسامی نامزدان انتخابات پارلمان عراق در 9 اسفند سال جاری را بطور وارونه اینگونه بررسی و تجزیه کند و آمریکا و انگلیس را در گیر طرح کودتا در عراق برای باز گردانیدن بقدرت حزب بعث نماید:

اين روزها «بار ديگر» از احتمال كودتا و بازگشت بعثي ها به قدرت در عراق سخن گفته مي شود و بعضي از رسانه ها در داخل عراق، ايران و غرب در ميان خبرها، تحليل ها و گزارش هاي خود به اين موضوع پرداخته اند. وقوع كودتاي بعثي ها در عراق و يا وقوع كودتايي كه منجر به بازگشت آنان شود، حتماً خطرناك است و اگر اتفاق بيفتد بار ديگر شاهد شكل گيري ناامني هاي جديد در منطقه خواهيم بود از سوي ديگر وقوع كودتا همه دستاوردهاي مردم مظلوم عراق - اعم از شيعه، كرد و سني- كه براي آن بيش از 50 سال مشكلات و مشقات را تحمل كرده اند، از ميان مي برد. اما آيا واقعاً وقوع كودتا در عراق جدي است يا نه؟ در اين خصوص گفتني هايي وجود دارد:بيش از همه انگليسي ها و آمريكايي ها از احتمال وقوع كودتا توسط بعثي ها سخن گفته اند! از مدتي قبل آمريكايي ها، انگليسي ها و مقامات عربستان سعودي فشار خود را براي عادي سازي فعاليت بعثي ها در عراق عليه دولت نوري مالكي متمركز كرده اند. بعثي هاي داخل عراق در عين حال به مقامات اين كشورها يادآور شده اند كه فشارها بايد تا تمكين دولت عراق بطور فزاينده ادامه داشته باشد. «صالح مطلك» يك چهره شاخص بعثي كه صلاحيت او براي نامزدي نمايندگي مجلس رد شده، هفته پيش با صراحت گفت كه: «آمريكايي ها براي بازگشت بعثي ها و لغو محدوديت ها عليه بعثي ها سخت تلاش مي كنند اما فكر نمي كنم كسي در دولت عراق به حرف آن ها گوش بدهد. فكر نمي كنم رهبران سياسي براي يافتن يك راه حل، احساس مسئوليت كافي بكنند. در اينجابه فشار بيشتر آمريكا نياز است.»"

تناقض گوئی آشکار زیرا از یک سو ادعای کودتای آمریکائی و انگلیسی و بعثی شده است. از سوی دیگر اعتراف بر تکرارترکیب مشابه مجلس کنونی پس از بر گزاری انتخابات پارلمانی 9 اسفند شده است که با هم دیگر مغایرت دارد . برای اینکه مدعی قلم بر دست غیر ایرانی ترکیب لیست نامزدان گروه های اول تا ششم و پیش بینی نتایج آن را اینگونه تشریح کرده است :

انتخابات مجلس عراق نزديك است. اينك 6 ليست محوري در انتخابات حضور خواهند داشت، دو ليست به شيعيان، يك ليست به كردها و سه ليست به اهل سنت و يا سكولارهاي تركيبي تعلق دارد.براساس بسياري از نظر سنجي هاي داخل عراق ليست اول و دوم به شيعيان تعلق دارد كه در رأس يكي نوري مالكي و در رأس ديگري حجت الاسلام عمار حكيم قرار دارد. ليست بعد به كردهاي عراق كه در حال حاضر با شيعيان در ائتلاف به سر مي برند، تعلق دارد و ليست هاي چهارم تا ششم به سني ها و سكولارها متعلق است با اين وصف كاملاً پيداست كه تركيب فعلي مجلس، دولت و... در آينده نيز حفظ خواهد شد.

کمدی تراینکه قلم بر دست یادداشت روز نویس تشویق کردن به شرکت بیشتر اهل تسنن در حضور انتخابات پارلمان عراق که گفته شده میزان آن دوبرابر حضور انتخابات قبلی می تواند باشد و کاهش حضور شیعیان عراق را چنین بمنزله ی طرح کودتا جا ز ده است ضمن اینکه در دنباله ضد این ادعا را اذعان کرده است:

"از تبليغات آمريكايي ها، انگليسي ها، سعودي ها و بعثي هاي عراق كاملاً پيداست كه آنان دو هدف عمده را تعقيب مي نمايند: الف- كاهش مشاركت شيعيان در انتخابات و افزايش حضور اهل سنت به گونه اي كه عملاً فاصله اي ميان اكثريت و اقليت واقعي با اكثريت و اقليت انتخاباتي به وجود آيد. بعضي از نظر سنجي هايي كه به مطبوعات عراق راه يافته، از حضور حدود 85 درصدي ساكنان اهل سنت عراق در انتخابات 9 اسفند آينده حكايت مي كند و اين به معناي يك رشد نزديك به 100 درصدي - نسبت به انتخابات قبل - است در همان حال شيعيان در انتخابات هاي گذشته حدود 55 درصد- با تفاوت استان به استان شيعه- شركت كرده اند. ب- بر هم زدن قاعده اكثريت و اقليت و تكيه دستگاه سياسي عراق روي «توافق» به گونه اي كه در نهايت آمريكايي ها بتوانند به تعداد لازم افراد وابسته به خود چه شيعه و چه سني و افراد وابسته به كشورهاي عرب همسايه عراق را وارد سيستم تصميم گيري عراق نمايند.عليرغم گذشت حدود 7 سال، هنوز آمريكا، انگليس، عربستان و... نتوانسته اند براي حزب و ارتش بعث جايگزيني پيدا كنند بر اين اساس آنان براي تغيير شرايط فعلي عراق توجه خود را روي حزب و عناصر بعث متمركز كرده اند.بحث امكان وقوع كودتا كه انگليسي ها محور طرح آن هستند در درجه اول با هدف تاثيرگذاري رواني بر انتخابات عراق راه افتاده است. طراحان به اميد اينكه از يك سو جمعيت هاي مخالف نظم كنوني عراق را نسبت به بازگشت به قدرت فائقه اميدوار نمايند و به آنان بگويد شما محكم بيائيد ديگران هم هستند و مي توان به زودي شاهد ويران شدن نظم فعلي بود. از سوي ديگر طراحان اميدوارند اين بحث اميد شيعيان و كردها را نسبت به نظم فعلي و دستاوردهاي اين نظم از بين ببرد و يا رغبت آنان را براي حضور در پاي صندوق كاهش دهد و در عمل نتوانند موقعيت كنوني - كه به دليل در اكثريت بودن داراي امكان وتو مي باشند- را حفظ كنند اين خط تبليغاتي بخصوص يك ضلع انتخاباتي شيعه- ائتلاف دولت قانوني نوري مالكي- را نشانه رفته است. از نظر طراحان اگر ليست مالكي - برخلاف نظرسنجي ها كه ليست مالكي را دوم نشان مي دهد- نتواند آراي لازم را كسب كند به ليست سوم يا چهارم تبديل مي شود و در اين صورت ليست هاي دوم و سوم يا دوم و چهارم مي توانند تركيب داخلي مجلس آينده عراق را بهم بزنند و دولت را از دست نيروهاي مذهبي درآورند و آن را از هويت مذهبي به سمت دولتي عملگرا، تركيبي و غيرمذهبي سوق بدهند.2- وقتي آشكارا از وقوع يك كودتاي بعثي سخن به ميان مي آيد به اين معناست كه كودتايي وجود ندارد .چرا كه هيچ كس- مانند سفير انگليس در عراق- آشكارا نمي گويد بعثي ها در حال تدارك كودتايند و ما هم از آنان پشتيباني مي كنيم. در واقع اين موضوع خود نشان گر آن است كه طرح كودتا يك عمليات رواني است نه عمليات واقعي. البته اين به آن معنا نيست كه براي براندازي دولت نوري مالكي هيچ طرح عملياتي از سوي مخالفان داخلي و يا مخالفان خارجي و يا تركيبي از اين دو وجود ندارد.

بهر حال تمام روضه خوانی ها و گریز به صحرای کربلا زدن و از وجود و عدم وجود کودتا در عراق گفتن و صغرا و کبرا کردن هائی که قلم بر دست غیر ایرانی کرده و لقمه را چند یار دور سرش چرخانیده و در دهانش گذاشته است. به خاطر این است که اعتراف کند دولت دست نشانده ی نوری المالکی حاکمان کودتائی نا مشروع و متزلزل شده ی ایران این چنین لازم و ملزوم هم دیگر می باشند:

" در عين حال آمريكايي ها و... درصدد هستند با طرح موضوع كودتا دولت نوري مالكي را وادار نمايند تا از جبهه مقاومت و همگرايي با تهران فاصله بگيرد و با واشنگتن، تل آويو، امان و رياض هماهنگ شود! مالكي و ساير شخصيت هاي شيعه و سني عراقي نيك مي دانند كه در منطقه خاورميانه و در شرايط مخالفت جبهه مشترك غربي-عربي با دولت هاي اسلام گرا، تكيه گاهي محكم تر از ايران وجود ندارد و همين يك كشور كفايت مي كند تا با همراهي آن دولتي در بغداد عليرغم انواع دشمني ها سرپا بماند و ببالد"

درخاتمه اینکه دیگر پس از نمایش خیمه شب بازی کودتائی تقلباتی 22 خرداد که نه رقیب مغلوب دوم خردادی ها از صحنه حذف شدند، بلکه بدتر با شیوه چوب و پیاز خوردن مورد بد ترین توهین و اتهامات خیانت و جنایت و جاسوسی و بر اندازی و هم کاری کردن با دشمن تا زندان افتادن مشاورانی همچون فرزندبهشتی و شکنجه شدن و اعتراف کردن و حضور در بیدادگاه های نمایشی فرمایشی گله ای – فله ای 100 نفره با صدور احکام کیلوئی و صلواتی مواجه شده اند. بطوریک حتی خواهر زاده ی موسوی نیز ترور شد . سپس در کنار وی ترور دکتر هسته ای مسعود علی محمدی طراحی شد . آنگاه خود جنبش سبزی های مغلوب و قربانی متهم به طراحی و همکاری ترور با دستگاه جاسوسی موساد اسرائیل شدند . بنابراین وقایع رخ داده شده در 8 ماه اخیر و اتهامات وارده از سوی کودتا گران و تهدیدات روز افزونی که وجود دارد به خصوص وحشتی که محور تظاهرات ضد حکومتی 22 بهمن که کودتاگران وحشت زده احساس می کنند . همچنین عملکرد اقدامات تروریستی و خرابکارانه و ناامن سازی و آشوب گری های انجام شده که پس از اشغال نظامی عراق از طریق پاسداران و عواملش همچون سپاه قدس و 9 بدر عراق و نفوذی هایش درون دولت با نقش همآهنگ کننده ی کلیدی که پاسدار تروریست سفیر رژیم کودتائی در بغداد اعمال ایفا شده است . دیگر جای هیچگونه ابهامی باقی نمانده است که نکته ی ناگفته ای باشد وقتی که حاکمان تهران با مهره های سابق خودی و اکنون رقیب خود و معترضین ناراضی چنین وحشیانه و بربر منشانه و ضد انسانی بر خورد می کنند . هر گز نمی نمی توانند که دل شان به حال مردم عراق بسوزد و نگران منافع ملی عراق باشند که شیادانه گرگ در لباس میش در آمده ومظلوم نمائی می کنند. یا اینکه همچون دایه مهربانتر از مادر اشک تمساح ریزی برای مردم عراق می کنند . لذا بهترین کاری که نامزدان انتخابات پارلمان عراقمی توانند به کنند.این است که می بایست تأکید افشاگرانه بر قطع نمودن دست مهره های نفوذی حاکمان تهران در عراق کنند. متقابلاً مردم عراق نیز موظف می باشند که رأی حمایتی به چنین نامزدانی دهند و در کنار مردم غیور و مبارز و آزادیخواه برادران و خواهران ایرانی همسایه ی عراق قرار گیرند که 8 ماه است فریاد پژواک بلند و کوبنده ی مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت فقیهگفتن شان نه در ایران و عراق و منطقه که در جهان طنین انداز و شنیده شده است .

هوشنگ – بهداد

http://www.kayhannews.ir/881115/2.htm#other201

دروغ نامه ی کیهان 5شنبه 15 بهمن ماه سال 1388