گزیده خبرهای 11 شهریور 90

حمایت مطلق ایران از سوریه اشتباه بود!

مشخص نیست وقتی اعتراف می شود در سوریه آزادی نیست و اقلیتی بر اکثریت حکومت می کند . مهمتر اینکه معترضاتش را می کشد و زندانی و شکنجه می نماید . با وجود اینکه حمایت های مالی و حتی نظامی از سوی منفورین رژیم ضد بشری و قرون وسطایی ایران سوریه بر خور دار بوده است. چونکه سوریه هم پیمانش در حمایت از حزب الله لبنان و حماس برای بحران آفرینی وجنگ افروزی در خاورمیانه و بادشمنی کردن با حزب بعث عراق همسو بوده است . عجیب است که بازهم ادعا شده است که چگونه چنین رژیم آزادی کش ضد مردم مستقل و غیر وابسته می باشد؟ به خصوص اینکه پس از جنگ 6 روزه اعراب و اسراییل آرام ترین نوار مرزی اسراییل با سوریه بوده است در صورتیکه بلندی های جولان سوریه در اشغال اسراییل می باشد؟ بهرحال اینگونه موضع گیری کردن نشان از عمق شکاف و اختلاف میان باندهای مافیایی اصول گرایان کودتا گر و زدن زیرآب تأکید همه جانبه ی ولی وقیح منفور ونا مشروع و پاسدار گماشته احمدی نژاد از بشار اسد می باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: دستگاه دیپلماسی در ارتباط با تحولات سوریه می‌توانست موضع‌گیری قوی‌تری داشته باشد خبر‌آنلاین: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهارات اخیر وزیر امور خارجه در خصوص تحولات این کشور را مثبت دانست و گفت: واقعیت این است که حمایت مطلق ما از سوریه کار درستی نبود. چراکه مردمی که در این کشور علیه حکومت تظاهرات می‌کردند مردم متدینی بودند و حرکت‌های اعتراضی خود‌جوش بود. هرچند آمریکا و غرب معترض‌ها را تحریکت کرده و با ارسال اسلحه سمت و سوی خاص خود را به این تحولات دادند.عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: دستگاه دیپلماسی در ارتباط با تحولات سوریه می‌توانست موضع‌گیری قوی‌تری داشته باشد.سید‌ احمد آوایی در ارزیابی از عملکرد وزارت خارجه درباره تحولات سوریه و لیبی، با بیان اینکه وضعیت سوریه با دیگر کشور‌های منطقه متفاوت بود افزود: نقطه اشتراک سوریه با دیگر انقلاب‌های منطقه این بود که آزادی و انتخابات واقعی در این کشور وجود ندارد و اقلیت بر اکثریت حکومت می‌کند.وی نقطه افتقراق سوریه از دیگر کشور‌هایی که دچار انقلاب شده‌اند را مستقل بودن حکومت آن دانست و اظهار داشت: سوریه در هیچ دوره‌ای وابسته به قدرت‌های منطقه‌ای یا بین‌المللی نبوده و حتی در دوران اوج قدرت اتحاد جماهیر شوروی، متحد روس‌ها بود نه وابسته. ضمن اینکه سوریه در بین کشور‌های عربی تنها حکومتی است که تا کنون در مقابل رژیم صهیونیستی کوتاه نیامده‌ و از حزب‌الله دفاع کرده است.نماینده دزفول با تأکید بر اینکه بهترین گزینه برای سوریه اصلاحات داخلی در این کشور است، تصریح کرد: ولی متأسفانه حکومت سوریه دیر وارد اصلاحات شد. آنان خیلی زودتر‌ از اینها باید اعتراضات مردمی را می‌شنیدند. چراکه انتقاد‌ها از حکومت این کشور در ابتدا با هدف اصلاحات بود و اگر سوریه زودتر از اینها با مردم کنار می‌آمد به این وضعیت نمی‌رسید.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهارات اخیر وزیر امور خارجه در خصوص تحولات این کشور را مثبت دانست و گفت: واقعیت این است که حمایت مطلق ما از سوریه کار درستی نبود. چراکه مردمی که در این کشور علیه حکومت تظاهرات می‌کردند مردم متدینی بودند و حرکت‌های اعتراضی خود‌جوش بود. هرچند آمریکا و غرب معترض‌ها را تحریکت کرده و با ارسال اسلحه سمت و سوی خاص خود را به این تحولات دادند.وی در خصوص عملکرد وزارت خارجه در خصوص تحولات لیبی هم اظهار داشت: ایران قصد همکاری با انقلابیون لیبی را داشت ولی خود آنها این همکاری را نپذیرفتند. بنابراین معتقدم که عملکرد وزارت خارجه در موضوع لیبی معتدل بود.

آیت الله خامنه‌ای، دست غرب را رو کردند

چرا این تحلیلگر لبنانی فراموش کرده است آن زمانی که فرمانده سپاه پاسداران محسن رفیقدوست پیرامون بیش از کشته و مجروج شدن صد کماندوی در یایی آمریکایی در بیروت که در یک اقدام انفجاری رخ داد وی بطور شفاف اعتراف کرد که هم چاشنی و هم ایدئولوژی آن از ایران رفته بود . سپس لبنان در گیر جنگ داخلی و و یران شد . پس از آن از سوی پاسداران جنگ 33 روزه حزب الله لبنان با اسراییل شد که لبنان تبدیل به سر زمین سوخته شد . همچنین مگرر فسنجانی در نماز جمعه ی تهران خود خطاب به بوش اعتراف نکرد که اگر همکاری ما نبود هنوز طالبان در افغانستان بر سر قدرت بود؟ البته مشابه همن سیاست از طریق جاسوس چند جانبه احمد چلبی در مورد مقدمه سازی و اشغال عراق تکرار شد ومهره آمریکایی و دست نشانده ی حاکم تهران جایگزین صدام شد . همینطور مگر باز هم با تحریک حماس و جهاد اسلامی فلسطین جنگ 22 روزه با اسراییل در نوار غزه اتفاق نیفتاد که با تلفات سنیک جانی و خسارات قتصادی همراه بود؟ بنابراین سئوال است کشوری که خود عامل بحران آفرینی و جنگ افروزی در منطقه بوده است و شرایط برای حضور و تهاجم نظامی غرب به خصوص آمریکا در منطقه بوده است. واز آمریکا التماس کنان خواسته است که نام سازمان مخالفش را بر توی لیست سیاه تروریستی بگذارد. چگونه می تواند مدعی ضد غرب و آمریکا باشد و هشدار دهد که غرب به خصوص آمریکا قصد مصادره انقلاب های منطقه باشد؟!

یک تحلیلگر سیاسی لبنانی تاکید کرد که حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیانات روشنگرانه خودشان در خطبه های نماز عید سعید فطر دست غرب بویژه آمریکا برای مصادره انقلاب های مردم در خاورمیانه و شمال آفریقا را رو کردندبرنا: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در خطبه دوم نماز عید سعید فطر که در دانشگاه تهران اقامه شد،اظهارداشتند : البته ما از وضع بحرین بسیار نگرانیم، به مردم بحرین جفا می شود، ظلم می شود؛ وعده‌هائى داده می شود، اما به آن وعده‌ها عمل نمی شود. ملت بحرین، ملت مظلومى است. البته هر حركتى، هر اقدامى وقتى براى خداست، وقتى عزم و اراده پشت آن هست، این حركت به طور قطع به پیروزى خواهد رسید؛ این در همه جا صادق است، در آنجا هم صادق است ".محسن صالح خاطرنشان کرد: غرب و بویژه آمریکا که همواره برای حمایت از رژیم های مستبد و دیکتاتور و تضعیف ملت های عرب از هیچ اقدامی فروگذار نمی کردند، امروز بدنبال بیانات روشنگرانه حضرت آیت الله خامنه ای دیگر نمی توانند نقش منجی ملت های عرب را بازی کنند.وی تصریح کرد:هشدار به موقع رهبر انقلاب اسلامی ایران به ملت های عرب ، آنان را در خصوص دسیسه غرب و بویژه آمریکا برای مصادره و تحریف انقلاب ها و تغییر ماهیت و مسیرشان، هوشیار کرده است.این تحلیلگر لبنانی گفت: غربی ها که حامیان دیکتاتورهایی مانند مبارک، بن علی، قذافی در مصر، تونس و لیبی و همچنین حکام بحرین و یمن بوده اند، تلاش می کنند با ادعای حمایت از انقلاب های عربی و گسترش دموکراسی و آزادی وارد عرصه شوند تا منافع خود را حفظ کنند.صالح با انتقاد از ملاقات های مخالفان ازجمله لیبیایی و یمنی با غربی ها ، تاکید کرد: استمداد ازغرب همه تلاش های آنها را به باد می دهد؛ آنان باید به خود تکیه کنند.وی بویژه به مخالفان سوری توصیه کرد که از نزدیک شدن به غرب بویژه آمریکا اجتناب کنند زیرا نظام سوریه واقعا قصد اصلاحات دارد

.۶۰۰ کشته و زخمی در تصادفات رانندگی دیروز

اگر حکومتی بر خاسته از مردم و در خدمت مردم باشد و حافظ امنیت جان و تأمین کننده ی خدمات رسانی با رفاه و آرامش و آسایش شان باشد. همچنین از منافع ملی کشور دفاع و در ر استای ترقی و پیشرفت آن کوشا باشد . دلیل ندارد که وضعیت جاده های کشور و ترافیک آنگونه باشد که گذشته از رکوردار بی رقیب اول جهانی بودن مرگ ومیر جاده ها این چنین بیلان ننگین و سنگین 600 کشته و زخمی ناشی از تصادفات رانندگی دو سه روزه وجود داشته باشد.

واحد مرکزی خبر: جانشین راهنمایی و رانندگی کشور گفت: ۶۰۰ نفر از هموطنان، دیروز - چهارشنبه - بر اثر تصادفات رانندگی کشته و زخمی شدند. سردار سرتیپ مهری با اشاره به اوج سفرهای دور دوم تابستانی افزود: از این تعداد ۵۹ نفر در صحنه تصادف جان خود را از دست دادند. وی توجه نداشتن به جلو، سرعت و سقبت غیرمجاز و خستگی و خواب‌آلودگی را از جمله بیشترین عوامل موثر در وقوع تصادفات فوتی و جرحی دو روز گذشته اعلام کرد

75درصد گوشیهای تلفن همراه قاچاق است!"

خوب وقتی که همه چیز از جمله قرآن با چاپ غلط از چین و سایر کالاها کشور های دیگر وارد می شود . از جمله مواد مخدر و سیگار و پارچه ی چادری حجاب بر تر وارد می شود که سهم سیگار قاچاق 2 میلیارد دلار و پارچه 3 میلیارد دلار نصیب قاچاقچیان و رانت خواران حکومتی و شورای دزد شان می کند . چرا نمی بایست که گوشی تلفن بطور چاقاچاق وارد نشود؟

رئیس اتحادیه كشوری صنف فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری ایران می گوید كه ۷۵ درصد گوشی های تلفن موجود در بازار این كشور قاچاق است.به گزارش واحد مركزی خبر، ابراهیم درستی خواستار تسریع در اعمال تعرفه جدید شد تا به ساماندهی بازار گوشی های تلفن همراه كمك شود.به گفته درستی با شرایط فعلی، برنده اصلی سود این بازار قاچاقچیان هستند و مصرف كننده زیان می بیند.او گفت كه با كاهش تعرفه وارداتی از ۲۵ درصد به ۱۰ درصد، انگیزه قاچاق از بین می رود و نظارت نهادهای مسئول و اصناف دقیق تر می شود.