گزیده خبرهای 23 شهریور 90 قسمت -3

زن کوبایی ناکام از دست دادن با مقام ایرانی!

ضمن اینکه اکنون اقتصاد و دفاع از منافع اقتصادی حرف اول را درروابط میان کشور ها می زند که کوبای مدعی انقلابی هم از این قاده مستثنی نیست که برایش مهم نباشد نسبت به این خانم مسئول کوبایی بی توجهی یا بی احترامی شده است . اما سئوال است که کجا هستند آنانی که پیوسته انتقاد به مریم رجوی می کنند که چرا با مردان دست نمی دهند. به خصوص مدعیان حامی رژیم ضد بشری و قرون وسطایی که چرا در این مورد سکوت می کنند

فردا : در سفر هیات ایرانی به کوبا پس از امضا یکی از یادداشت های تفاهم طرف کوبایی که یک خانم بود برای دست دادن با طرف ایرانی دست خود را دراز کرد که معاون وزیر از دست دادن خودداری کرد.

حذف عکس امام و رهبری در مصاحبه احمدی نژاد

سناریو سازان و بهانه گیران همچون گربه ی گشنه ای اند که بو کشان بدنبال گوشت است. یا مترصد از سوراخ بیرون زدن موش و تهاجم بسویش برای شکار کردنش می باشد. اینان نیز مننظرند که چه موقع پاسدار گماشته احمدی نژاد ظاهر می شود و چگونه موضع گیری و رفتار می کند تا با کسب بهانه اهرم تبلیغاتی علیه اش داشته باشند.

برخی از رسانه های اصولگرایان می گویند محمود احمدی نژاد در نشست خبری خود با شبکه آرتی پی پرتغال از نصب عکس امام و رهبر نظام خودداری کرده است. پیش تر اصولگرایان، استفاده از تصاویر یاد شده در مصاحبه ها را یکی از نشانه های ولایتمداری رییس دولت می دانستند و گویا تغییر این روند، شک و تردید آنها را نسبت به وابستگی دولت به جریان موسوم به انحرافی تشدید کرده است.

اعتراف رئیس کل گمرک: هم فساد داریم، هم اسکله غیرمجاز

این اعتراف رئیس کل گمرگ مر تبط به ادامه جنگ قدرت و ثروت و شکاف و اختلاف و رقابت باندهای مافیایی حاکم است که دامنه اش به فاش شدن 3 هزار میلیارد اختلاس در بانک صادرات و سایر بانک ها رسیده و موجب شده است تا که داستان اسکله های غیر مجاز دوباره مطرح وداغ شود.

مهر : رئیس کل گمرک با بیان اینکه قبول داریم که در گمرک فساد وجود دارد، گفت: براساس گفته محمود احمدی‌نژاد، اسکله غیرمجاز هم داریم. به گزارش مهر، عباس معمارنژاد امروز در نشست خبری خود با بیان اینکه قبول داریم که در گمرک فساد وجود دارد یکی از برنامه‌های طرح تحول را بحث ارتقای سلامت اداری و کاهش فساد در گمرک اعلام کرد و گفت: البته نباید تصور شود که حجم فساد در گمرک بالاست. معاون وزیر اقتصاد از راه اندازی طرح ارزیابی غیابی در یکی از گمرکات تهران در مهرماه امسال خبر داد و در مورد وجود اسکله‌های غیرمجاز در کشور، گفت: گمرک بر اساس قانون در مرزهای رسمی کشور مستقر است. در مرزهای آبی اسکله و در مرز خاکی پایانه داریم که گمرک در آنها مستقر می‌شود بنابراین در اسکله‌های مجاز که مرز مجاز و رسمی است مستقر هستیم. وی با اشاره به گفته احمدی‌‌نژاد مبنی بر اینکه اسکله غیر‌مجاز داریم گفت: بر این اساس قطعا اسکله غیر‌مجاز وجود دارد، همچنین خورهایی داریم که گمرک در آنها مستقر نیست ولی کالا از آنها وارد کشور می‌شود که ساماندهی خواهند شد. چندی پیش احمدی نژاد، گفته بود: " تمام مرزهای غیرقانونی باید بسته بشود؛ فلان سازمان، فلان نهاد، فلان دستگاه، هر کس یک جا را سوراخ کرده و برای خودش می‌برد، می‌آورد، این غلط است، هیچ کس نباید مصونیت داشته باشد." رییس دولت دهم همچنین به عنوان نمونه‌ای از گسترده بودن قاچاق کالا در ایران به ارقام کلان حاصل از قاچاق سیگار اشاره کرد و گفت: "بین ۵۵ تا ۶۰ میلیارد نخ سیگار در ایران مصرف می شود که معادل ۲ هزار میلیارد تومان است. این رقم همه قاچاقچیان درجه یک دنیا را به طمع می اندازد، چه رسد به «برادران قاچاقچی» خودمان!"وی از "برادران قاچاقچی" یاد کرد که با واکنش شدید سردار جعفری رو به رو شد. فرمانده سپاه اتهام زنی به سپاه درباره قاچاق کالا را برنامه ای از سوی افراد ذینفع در قاچاق خوانده و گفته :" این افراد با مطرح کردن چنین بحث‌هایی قصد دارند توجه دولت و دستگاه‌های دیگر را از جایی که قاچاق اصلی کالا اتفاق می‌افتد، منحرف کنند.

وکیل مشایی در گفت‌وگو با فارس خبر داد:شكايت مشايي از 10 نفر/برخي مقامات قضايي و نظامي در ليست متشاكيان.خبرگزاری فارس: وکیل اسفندیار رحیم‌مشایی گفت که به وکالت از وی تاکنون از 10 نفر شکایت کرده است که در بین آنها برخی مقامات ارشد قضایی و نظامی حضور دارند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900623001149

موضع تهاجمی و افشاگرانه ی پاسدار گماسته احمدی نژاد موجب شده استت تا که رحیم مشایی ترغیب شود و از لاک دفاعی خارج شود و همسو با مرید خود بطور مضاعف علیه ی رقبا و منتقدان موضع گیری و حرکت کنند.

واکنش حدادیان به شکایت مشایی از ارضی: المنصور مالمنصور و ما ادریك مالمنصور؟

این واکنش علیه ی رحیم مشایی مکمل خبر قبلی است که از سوی یک لمپن لات مرثیه و نوحه خوان بیت رهبری که در دفاع از مداح همکارش است نشان داده شده است. آنهم بدون اینکه بگویند چرا از موافق و حامی سینه چاک پاسدار گماشته احمدی نژاد بودن به مخالفش تبدیل شده اند .ولی شکایت مشایی از اینان بدلیل تهدید به مرگ کردنش و واکنش یک لمپن لات مداح یاد آور این مثل است که گفته می شود کور از خدا چه می خواهد 2 چشم بینا یا داستان ملا واز گرده ی خر افتادن وگردو جستن و بادمش مشغول شکستن می باشد.

سعید حدادیان در واكنش به شكایت مشایی از حاج منصور ارضی گفت: به فضل الهی آخرین نفس‌های جریان انحرافی در پیشگاه بصیرت ملت شمرده می‌شود و فرافكنی‌ها و دسیسه‌چینی‌های آنها، راه به جایی نمی‌برد. حاج سعید حدادیان از مداحان مشهور كشورمان در واكنش به خبر درخواست وكیل اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور از دادستان تهران برای تعقیب قضایی حاج منصور ارضی به فارس با این مطلع كه "المنصور مالمنصور و ما ادریك مالمنصور؟" گفت: منصور، منصور است به نصرت الهی و به همین دلیل تن جریان انحرافی از طنز سیاسی او چنان می‌لرزد كه آن را با دستور عملیاتی برابر می‌داند؛ وای به روزی كه حاج منصور حماسه‌سرایی كند. این مداح مشهور اظهار داشت: به فضل الهی آخرین نفس‌های جریان انحرافی در پیشگاه بصیرت ملت شمرده می‌شود و فرافكنی‌ها و دسیسه‌چینی‌های آنها، راه به جایی نمی‌برد. سعید حدادیان در پایان با بیان اینكه گذشتن از آبرو در راه خدا از لذت‌بخش‌ترین عبادات مومن است، خاطرنشان كرد: فرزندان رشید ملت برای حفظ مصالح نظام آماده گذشتن از همه چیز خود هستند. سید علی اصغر حسینی وكیل رئیس دفتر رئیس جمهور در نامه‌ای به محمود جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران خواستار تعقیب حاج منصور ارضی به خاطر سخنان او درباره اسفندیار رحیم‌مشایی در شب نوزدهم ماه مبارك رمضان در مسجد ارك تهران شد.

"آزادی جاسوسان را مشروط به آزادی شهرزاد کنید"

http://www.fardanews.com/fa/news/161805

ضمن اینکه در این بیانیه با دو شهروند گروگان آمریکایی ومتهم کردن دستگاه فاسد قضاییه مخالفت شده است . از سوی دیگر با شیوه ی موش دوانی کردن تلاش شده است تا که وسط دعوا نرخ تعیین شود . پس توصیه موضوع تاخت زدن یا معامله گری داده شده است . یعنی آزادی این دو شهروند آمریکایی مرتبط به آزادی یک جاسوس ز زندانی رژیم ضد بشری و قرون وسطایی در زندان آمریکا شده است.

شهرزاد مير قلي خاني تبعه ايراني به دليلي واهي از سوي پليس ايالات متحده بازداشت شده است و انواع شکنجه‌ها را تحمل مي‌کند ایسنا: هفت انجمن اسلامي دانشگاه‌هاي تهران در بيانيه‌اي خطاب به قوه قضائيه با بيان اين‌که آزادي زندانيان سياسي آمريکايي را نشانه اهمال و سستي اين قوه در برخورد با جاسوسان مي‌دانند، عنوان داشتند که آزادي با قيد وثيقه آنان تنها مشروط به رهايي شهرزاد ميرقلي‌خان مي‌تواند تا حدي پذيرفتني باشد.اين اولين باري نيست که قوه قضاييه در برخورد با اتباع متهم و بيگانه با اهمال و سستي برخورد مي‌کند، پيش از اين نيز شاهد بوديم که ديگر تبعه آمريکايي سارا شورد با توديع وثيقه ناچيز از کشور خارج شد و حتي براي حضور در دادگاه‌هاي بعدي اعلام آمادگي نکرد و حتي در مجامع بين المللي و در برابر رسانه‌ها حاضر شد و دروغگويانه به سوء برخورد مسئولين جمهوري اسلامي در زندان اذعان کرد.و اين در حالي است که شهرزاد مير قلي خاني تبعه ايراني به دليلي واهي از سوي پليس ايالات متحده بازداشت شده است و انواع شکنجه‌ها را تحمل مي‌کند و دادگاه‌هاي آمريکا تاکنون هيچ اقدامي براي آزادي وي انجام نداده‌اند اين چنين ژست‌هاي بشر دوستانه از سوي قوه قضاييه و دولت جمهوري اسلامي ايران چه معنايي مي‌تواند داشته باشد؟ لذا بايد عنوان کنيم که آزادي اين 2 جاسوس آمريکايي تنها منوط به آزادي متقابل شهرزاد ميرقلي خان مي‌تواند تا حدي قابل پذيرش باشد و هرگونه کوتاهي از سوي قوه قضائيه در پيگيري اين مهم پذيرفتني نيست.سؤال ديگر اينجاست قرار وثيقه ناچيز که آن هم نه دقيقا از سوي دولت آمريکا، بلکه يکبار با وساطت شاه عمان و ديگر بار از طرف رييس جمهوري عراق واريز مي‌شود چه ضمانتي است براي حضور متهمان در دادگاه‌هاي بعدي؟ و چنان که در قضيه سارا شورد ديديم هيچ ضمانتي!آيا شورد به ايران بازگشت؟ در حالي سارا شورد با قرار وثيقه، تهران را ترک کرد و قرار شده بود در جلسه دادگاه حاضر شود با وجود برگزاري چهار جلسه دادگاه متهمان بازداشت شده آمريکايي، حاضر به بازگشت به ايران نشد. او ابتدا بيماري را دليل عدم شرکت در جلسات دادگاه اعلام کرد و گفت که ديگر به ايران باز نمي‌گردد و به يکبار به فحاشي عليه ايران پرداخت.شين بائر و جاش فتال هم يقيناً به ايران باز نخواهند گشت.و اينجاست که حکم اجرا نمي‌شود و طبيعي است قوه‌اي که به آساني در برخورد با عاملان اختلاس‌هاي ميلياردي کوتاهي مي‌کند در نحوه رسيدگي به پرونده جاسوسان کشوري بيگانه که در اختلال امنيت کشور اسلامي از هيچ توطئه‌اي فرو گذار نکرده‌اند، هم چگونه عمل خواهد کرد.و در آخر ما دانشجويان از قوه قضاييه و تمامي مسئولاني که روند آزادي اين 2 تبعه جاسوس را متوقف کرده‌اند، مي‌خواهيم با عدم تکرار اين چنين تحرکاتي که فقط موجب رضايت و دلگرمي مسئولان خائن آمريکايي مي‌شود از اين پس با قاطعيت در مورد اتباع متهم بيگانه برخورد کنند و ضمناً اگر پاسخي براي رفع ابهامات ذکر شده دارند، به امت حزب الله ارائه کنند

خشم مصری‌ها از پیشنهاد اردوغان

حاکمان ایران ضمن بازتاب دادن مخالفت شان با پیشنهاد نخست وزیر ترکیه که بطور نقل قول کردن خبری اعلام شده است. از سوی دیگر خواست حکومت دینی حاکمان ایران از طریق انتقال موضع سخنگوی اخوان المسلمین مصر پیگیری شده است . مهم اینکه نظر نخست وزیر ترکیه مداخله گری در امور داخلی مصر قلمداد شده است. ولی سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی در امور داخلی کشور های منطقه حاکمان ایران موضع مشورت انسانی و اسلامی و بشر دوستانه می باشد.

محمود غزلان سخنگوی اخوان المسلمین در این باره گفت :تجربیات کشورها منحصر به فرد است و در خیلی موارد قابل گرته برداری نیست . شرایط ترکیه ایجاب می کند نظام حکومتی در این کشور لائیک باشد واحد مرکزی خبر: جنبش اخوان المسلمین مصر درخواست نخست وزیر ترکیه از مصری ها برای تشکیل نظام حکومتی لائیک را دخالت در امور مصر دانست.به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، اظهارات رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه درباره تشویق مصری ها به تشکیل نظام حکومتی لائیک خشم گروه اخوان المسلمین را برانگیخته است.محمود غزلان سخنگوی اخوان المسلمین در این باره گفت :تجربیات کشورها منحصر به فرد است و در خیلی موارد قابل گرته برداری نیست . شرایط ترکیه ایجاب می کند نظام حکومتی در این کشور لائیک باشد غزلان پیشنهادهای اردوغان به مردم مصر را دخالت در امور داخلی این کشور دانست.