گزیده خبرهای 14 شهریور 90

ابطحی: رفتم فروشگاه صداوسيما، نگهبانه ميگه می‌خوای خريد كنی؟

جالب است که از یک سو هوار زده شده که آش بیش از حد شور شده است آنگونه که نه موجب بلند شدن صدای آشپز که مصرف کننده هم معترضد شده است . از طرف دیگر ترفند روش شکنجه و تهدید کردن و اعتراف گیری وتواب و پرونده سازی کردن از سوی سر بازجویان و شکنجه گر ان دژخیم و پاسداران با کمک سازمان پشم و شیشه که سابقه ی 33 ساله دارد آنچنان لو رفته ونخ نما شده است که مورد تمسخر آخوند ابطحی واقع شده است . زیراکه خودش جزو یکی از همین متهمان آزمون شده و پاس کردن این آزمون نهضت صنعت تواب سازی می باشد؟

سيدمحمدعلی ابطحی در صفحه فيس‌بوک خود نوشت: به خاطر اينكه بازنشسته راديو- تلويزيونم رفته بودم فروشگاه صدا وسيما. نگهبانه ميگه ميخوای خريد كنی؟ ميگم په‌ نه په مي‌خوام برم استوديو دوباره اعتراف كنم.

تفکیک جنسیتی در واحدهای درسی دانشگاه علامه

روزی بر در و دیوار شهرهای ایران نوشته شده بود که ننگ با رنگ پاک نم شود . اکنون با تبعیض جنستی دختران وپسران دانشجویان دانشگاه نه موجب می شود که دانشجویان دست از مبارزه بر دارند ونه خللی در عزم جزم شان به وجود می آید. جز اینکه ماهیت زن ستیزانه و ارتجاعی و قرون وسطایی حاکمان دین فروش و وحشت شان از دانشجویان به ویژه دختران فاش می شود . همانگونه که محروم کردن خانواده های داغدار و عزا دار بر سر گور عزیزان جان باختگان شان در تابستان 67 در دشت خاوران مانع از فراموشی و به تاریخ پیوستن پرونده ی مجرمان این جنایت محرز علیه ی بشریت نمی شود.

آفتاب: کلیه کلاس‌های عمومی و تخصصی دانشگاه علامه طباطبایی تفکیک جنسیتی شده است. به گزارش آفتاب، سایت فرارو خبر داد برخی از دانشجویان این دانشگاه که برای انتخاب واحد درسی به سایت این دانشگاه مراجعه کرده بودند در تماس با خبرنگار فرارو از تفکیک جنسیتی در واحدهای درسی خبر دادند. گفتنی است سال پیش کلیه دروس عمومی در این دانشگاه تفکیک جنسیتی شده بود. محمود احمدی‌نژاد تیر امسال دستور توقف تفکیک جنسیتی را داده بود. چندی پیش دانشگاه علامه طباطبایی پذیرش در اکثر رشته‌های علوم انسانی را متوقف کرده بود.

خبر «جوان‌ آنلاین» وابسته به سپاه از برنامه جدید تیم احمدی‌نژاد .تحریک اعضای مجلس خبرگان برای عزل خامنه‌ای

عجیب است که ارگان تبلیغاتی پاسداران فاشیست کودتایی آشکارا دست به خود زنی زده است . زیرا زیر چتر مچ گیری و روشنگری کردن علیه ی تیم پاسدار گماشته احمدی نژاد به همان خواست کلیدی اشاره کرده است که معترضان ناراضی در تظاهرات ضد حکومتی خود پس از کودتای 22 خرداد 88 با فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت وقیح سر دادند که در حقیقت خواست همه ی مردم به جز ساندیس خوران و پاسداران کودتا گر است که خود می خواهند جایش را بگیرند؟

دیگربان : سایت «جوان آنلاین» وابسته به سپاه اعلام کرد تیم احمدی‌نژاد، علی خامنه‌ای را بزرگ‌ترین مانع بر سر راه خود می‌داند و مجلس خبرگان را برای عزل وی تحریک می‌کند.این سایت روز یکشنبه (۱۳ شهریور) نوشته که تیم احمدی‌نژاد در برنامه‌های خود خامنه‌ای و جایگاه ولایت فقیه را هدف گرفته است.به نوشته این سایت محافظه‌کار٬ «جریان انحرافی» برای برداشتن مانع خامنه‌ای از پیش پای خود «اهدافی نظیر فعال کردن مجلس خبرگان به نفع خود جهت نظارت و نقد رهبری» را دنبال می‌کندجوان آنلاین» همچنین از «شورایی و مدت‌دار کردن دوره رهبری، تحریک برای عزل رهبری توسط مراجع مختلف نظیر محاکم قضایی و در ‌‌نهایت تشریفاتی کردن جایگاه رهبری» به عنوان دیگر اهداف این تیم نام برده است.این سایت در بخش دیگری از یادداشت خود آورده که تیم احمدی‌نژاد برای پیروزی در انتخابات آتی مجلس «می‌کوشد با ایجاد چالش‌های گوناگون برای نظام از فضای گل‌آلود ایجاد شده به نفع خود بهره‌برداری کند.»«جوان آنلاین» افزوده است: «جریان انحرافی می‌کوشد با استفاده از ارتباطات با بیگانگان و گرفتن برخی امتیازات ظاهری از کشورهای خارجی، خود را به عنوان قهرمان ملی معرفی کننداین سایت وابسته به سپاه پاسداران پیش‌تر اعلام کرده بود که تیم احمدی‌نژاد قصد برگزاری همه‌پرسی درباره قانون اساسی و اختیارات رهبر جمهوری اسلامی را دارد. محافظه‌کاران حامی خامنه‌ای معتقدند احمدی‌نژاد و نزدیکانش برای کنار زدن روحانیت از قدرت تلاش می‌کنند و در آینده برنامه حذف ولایت فقیه را در نظر دارند.

برق اتمی بوشهر به شبکه سراسری متصل شد.خبرگزاری فارس: نیروگاه اتمی بوشهر شنبه دوازدهم شهریور با قدرت حدود 60 مگاوات به شبکه سراسری متصل شد و مراسم بهره‌برداری مقدماتی نیروگاه بوشهر 21 شهریور برگزار میشود.

بالاخره پس از5 دهه که از عمر نیروگاه اتمی بوشهر سپری شده است و پس از ده میلیارد دلار هزینه کردن اکنون گزارش شده که کوه موش زاییده است . چونکه به جای هزار مگاواتی تولید برق 60 مگاوات برق تولید کرده است . تازه اگر خبر هم درست باشد و ساختگی و تبلیغاتی نباشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، نیروگاه اتمی بوشهر ساعت 23:29 دقیقه شنبه دوازدهم شهریور ماه سال جاری با قدرت حدود 60 مگاوات به شبکه سراسری متصل شد.بنا به گزارش روابط عمومی سازمان انرژی اتمی، این رویداد با هماهنگی مدیریت شبکه برق کشور و به منظور فراهم آوردن شرایط لازم برای بهره‌برداری مقدماتی از اولین نیروگاه اتمی برق خاورمیانه کلید خورد.آزمایش‌های لازم برای حصول اطمینان از هماهنگی این پروژه با شبکه سراسری در روزهای آینده ادامه مییابد.به گفته مقامات هسته‌ای کشورمان مراسم بهره‌برداری مقدماتی نیروگاه اتمی بوشهر در تاریخ 21 شهریور 90 در محل این نیروگاه برگزار خواهد شد.

بروز سانحه در هواپیمای حامل محسن رضایی

بعید نیست که طرح به بهشت فرستادن پاسدار محسن رضایی وبه یکبار مصرفان پیوستن که در جنگ ویرانگر ایران و عراق بر روی میادین جبهه های جنگ رفتن در دستور کار رقبای وی بوده است که شانس آورده و قسر در رفته است.

هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی ماهان به شماره پرواز 613، که ساعت 22:30 شنبه شب از تهران عازم مشهد مقدس شده بود در فرودگاه شهید هاشمی نژاد این شهر دچار سانحه شد.تابناک: هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی ماهان که ساعت 22:30 شنبه شب از تهران عازم مشهد مقدس شده بود در فرودگاه شهید هاشمی نژاد این شهر دچار سانحه شد.این هواپیما به شماره پرواز 613 که محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم یکی از سرنشینان آن بود، حدود ساعت 24، به هنگام فرود در باند فرودگاه به علت ترکیدگی چرخ جلو، با مشکل مواجه شد و به سختی فرود آمد.بنابر این گزارش، این سانحه خوشبختانه تلفات جانی در بر نداشته ولی برخی از مسافرین دچار جراحاتی شده اند که بلافاصله به درمانگاه منتقل و مداوا روی آنان صورت پذیرفته است.محسن رضایی که خود نیز از ناحیه دست جراحت کوچکی برداشته در گفتگوی تلفنی با «تابناک»، ضمن اینکه حال عمومی خود و دیگر مسافرین را خوب اعلام کرد، از استرس شدید وارد شده به سرنشینان هواپیما خبر داد.گفتنی است خبرنگار «تابناک» تا این لحظه موفق به تماس با هیچ یک از مسئولین مربوطه جهت کسب اطلاعات بیشتر نشده است.

ابطال پروانه وکالت نقی محمودی، وکیل دادگستری

مشخص است که پس از تظاهرات مردم تبریز و ارومیه بدلیل خشک شدن در یاچه رضاییه که از سوی مهاجمان سر کوبگر به خشونت کشیده شد . آنگونه که تعدادی مجروح و تعداد بیشتری هم دستگیر ی همراه داشته است . در چنین فضایی وکیلی که سابقه ی دفاع از متهمان منقدان یا حامیان رقیب مغلوب داشته است تحمل نمی شود . تازه خو شنس است که پرونده ی وکالت وی لغو شده و هنوز دستگیر نشده است.

هرانا : نقی محمودی، وکیل دادگستری در تبریز در گفتگو با گزارشگر هرانا از ابطال پروانه وکالتش در استان آذربایجان شرقی خبر داد.این وکیل دادگستری که وکالت بسیاری از فعالین سیاسی و مدنی در آذربایجان شرقی و غربی را برعهده داشته و موفقیت‌های زیادی را نیز ر این نوع پرونده‌ها با تبرئه موکلین خود به دست آورده بود. وی در مورد علت باطل شدن پروانه وکالت خود هرانا گفت : اولین مشکل جدی در مورد ممنوعیت وکالت من در فروردین ماه ۸۶ طی حکمی به توبیخ و درج در روزنامه رسمی بود که به فاصله کمتر از یک ماه که احساس کردند، این حکم خیلی خفیف هست آنرا به یکسال تعلیق از حرفه وکالت افزایش دادند.در واکنش به این موضوع من طی یک اقدام قانونی شکایت کردم به دیوان عدالت اداری و این دیوان پس از چندین ماه شکایت من را جهت رسیدگی قبول کرد و پس از چند ماه دستوری مبنی بر لغو یک سال ممنوعیت وکالت را صادر کرد.سال بعد یعنی ۸۷ زمانی که پرونده وکالت را برای تمدید به مرکز داده بودم پرونده را ضبط کردندو تا آخرین روز هم مسترد نکردند و زمانی که مشاهده کردند من بدون عدم داشتن پروانه و با در اختیار داشتن دستور موقت از دیوان مشغول حرفه وکالت هستم بخشنامه‌ای صادر کردند مبنی بر اینکه من چون پروانه وکالتم را تمدید نکردم، اجازه وکالت ندارمدر واکنش به این بخشنامه اینبار مجددا شکایت کردم برای این اقدام غیر قانونی و مجددا دیوان عدالت پس از چندین ماه تحقیق و بررسی مجددا حکم به لغو بخشنامه‌ای که از طرف مرکز به دادگستری استان آذربایجان غربی ابلاغ شده بود؛ کرد. ولی فشارهای اداره اطلاعات و دادگستری که متاسفانه تحت نفوذ اداره اطلاعات هست باعث شد که دیوان را تحت فشار بگذارند و حکمی که خود دیوان در حقیقت صادر کرده بود، لغو شود. و مجددا من را برای سومین بار ممنوع الوکاله کردند

حامیان علی خامنه‌ای : تصاویر خامنه‌ای در خانه سوری‌ها و دستان لیبیایی‌ها

ازکجا معلوم که این تصاویر با ضمیمه کردن دلار از سوی کارکنان سفارت های ترور وجاسوسی و کانال های دیگر رژیم قرون وسطایی و ضد بشری ایران توزیع نمی شود. یا اینکه این تصاویر برای آتش زدن از سوی تظاهر کنند گان همچون معترضان ایرانی نباشد؟

دیگربان : حامیان علی خامنه‌ای می‌گویند در حال حاضر تصاویر رهبر جمهوری اسلامی در خانه‌های مردم سوریه نصب شده و در دستان مبارزان لیبیایی حمل می‌شود.مرکز خبر حوزه روز یکشنبه (۱۳ شهریور) به نقل از خبرنگار اعزامی خود به سوریه گزارش کرده است: «بسیاری از مردم سوریه به مقام‌ معظم‌ رهبری علاقه‌مند هستند و عکس آقا در برخی منازل سوری‌ها وجود دارداین سایت همچنین ادعا کرده مردم سوریه بشار اسد را «دوست دارند و از وی حمایت می‌کننداحمد سالک عضو جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با سایت «ندای انقلاب» ادعا کرده است: «امروز عکس امام و مقام معظم رهبری در لیبی، مصر و سایر کشورهای اسلامی در دست انقلابیون دیده می‌شوددر ماه‌های اخیر بسیاری از روحانیون حاکم بر ایران بار‌ها ادعا کرده‌اند که وقایع جهان عرب ناشی از تاثیرات جمهوری اسلامی است.برخی دیگر از روحانیون همچون آیت‌الله نوری همدانی نیز از وقایع جهان عرب به عنوان نشانه‌ای از نشانه‌های ظهور امام دوازدهم شیعیان یاد کرده‌اند.پیش‌تر محمد سعیدی امام جمعه شهر قم با اعلام اینکه معترضان در تونس و مصر «رهبر» ندارند، گفته بود مردم این دو کشور بدانند علی خامنه‌ای رهبر مسلمانان جهان است و باید «مطیع» وی باشند.محافظه‌کاران در ایران با آغاز تحولات جهان عرب تلاش می‌کنند وقایع کشور‌های عربی را با انقلاب ایران مرتبط کنند.هواداران علی خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد نیز هر یک به طور جداگانه مدعی‌اند رهبر و معمار «خاورمیانه نوین» هستند.سال گذشته ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه‌ ادیان و مذاهب گفته بود مردم مصر «شیعه محبتی» هستند و اگر به «شیعه ولایتی» هم بپیوندند، جزو شیعیان واقعی محسوب خواهند شد.