گزیده خبر های 18 شهریور 90 قسمت-3

زارعي در نشست سالانه دفتر تحكيم وحدت:تركيه مي‌خواهد از انقلاب‌هاي منطقه به نفع خود استفاده كندخبرگزاری فارس: يك كارشناس مسائل بين‌الملل گفت: در انقلاب‌هاي عربي، تركيه گمان كرد يك فرصت به وجود آورده و مي‌تواند از اين فرصت به نفع خود استفاده كند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900618000186

هرچه زمان به جلو می رود و اوضاع بشار اسد خطر ی و بحرانی تر می شود ولی از سوی حاکمان ایران و جارچیان شان بیشتر حمایت آشکار از دیکتاتور بشار اسد رئیس جمهور سوریه می شود . برای همین همکار قلم زن دروغ نامه ی کیهان سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری اعتراف کرده است دفاع از سوریه استراتژیکی می باشد. چونکه سرنوشت ولی وقیح نا مشروع و منفور بستگی به بقای بشار اسد دارد. بنابراین بی جهت نیست که روشنگری مجری یک شبکه ی تلویزیونی حامی د ولت نهم علیه ی نقش سرکوبگرانه پاسدار سلیمانی فرمانده سپاه قدس که در سرکوبگری مشابه ی نقش سرکوب تظاهر کنندگان 88 از سوی پاسداران را وی در سوریه تکرار و دنبال می کند. مورد انتقاد شدید واقع شده است . اما این اقدام روشنگرانه تشبیه به فضا سازی علیه ی پاسدار سلیمانی و وزارت بد نام اطلاعات شده است. در صورتیکه اکنون اذعان شده که این دمداخله گری در امور داخلی سوریه و شرکت در سرکوب مخالفان بشار اسد تأکید شده است .

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، سعدالله زارعي كارشناس مسائل بين‌الملل با حضور در بيست و هشمين نشست سالانه دفتر تحكيم وحدت كه در دانشگاه الزهرا در حال برگزاري است، در ميزگردي با حضور محمدقديري‌ابيانه به بررسي تحولات منطقه پرداخت.وي گفت: غرب در ماجراي انقلاب‌هاي منطقه مصيبت زده است چرا‌كه كشورهايي كه دچار تحول شده‌اند،‌ همه غرب‌زده هستند و غرب هم براي جلوگيري از وقوع اين انقلاب‌ها تمام ظرفيت‌هايش را پاي كار آورده است.وي با بيان اينكه غربي‌ها نمي‌توانند در مقابل انقلاب‌هاي مردمي بايستند، گفت: بر اساس فرمايش رهبر انقلاب اين تازه اول راه است و انقلاب‌هاي مردمي گسترش خواهند يافت.اين كارشناس مسائل بين‌المللي در بخش ديگري از سخنان خود به اوضاع تونس اشاره كرد و گفت: تونس در سال 54 به استقلال رسيد و جزء معدود كشورهايي بود كه با رژيم صهيونيستي رابطه داشت و فساد و بي‌بند و باري در آن زياد بود.زارعي خاطرنشان كرد: تونس 10ميليون جمعيت دارد ولي به هر حال در دوره بن علي در تونس شاهد يك سري دستاوردهاي اقتصادي هم بوديم، بر اين اساس نمي‌توان براي انقلاب تونس يك تعريف اقتصادي قائل شد.وي با بيان اينكه مصر مركز مذهبي سه پنجم جهان اسلام است، افزود: از نظر دانشگاه و نيز تاثير بر جوامع بين‌المللي مصر يك جايگاه ويژه دارد، بر اين اساس اميدواريم آمريكايي‌ها در مصر نتوانند كاري از پيش ببرند چرا‌كه اگر آمريكايي‌ها مصر را مهار كنند، خواهند توانست كه در بقيه نقاط هم تاثيرگذار باشند.اين كارشناس مسائل بين‌الملل به اوضاع يمن اشاره كرد و گفت: بيش از 50 درصد جمعيت يمن را زيدي‌ها تشكيل مي‌دهند كه اين عده شيعياني هستند كه تا سه امام اول را قبول دارند ولي به بقيه ائمه هم احترام مي‌گذارند و از نظر تفكرات به سني‌ها نزديك‌تر هستند.زارعي گفت‌ كه تشتت اوضاع در يمن باعث شده كه علي عبدالله صالح در ظاهر حكومتش را ادامه دهد. وي در‌خصوص اوضاع بحرين نيز گفت: ‌جمعيت بحرين زير يك ميليون نفر است كه حدود 75درصد آن شيعه هستند و اين شيعيان هميشه نسبت به سيستم حكومت در بحرين حرف داشتند ولي ما به آنها مي‌گفتيم كه فعلا اوضاع مناسب نيست و بعد از وقوع انقلاب‌هاي عربي اين عده حركت كردند و در حال حاضر واقعا رژيم در بحرين ساقط شده است.زارعي ادامه داد: در بحرين سعودي‌ها دخالت نظامي كردند ولي مطمئنا در مرحله دوم دخالت نظامي براي آنها راهگشا نخواهد بود. زارعي در بخش ديگري از سخنانش ‌سوريه را حلقه وصل جبهه مقاومت خواند و تأكيد كرد كه ‌اگر سوريه شكسته شود، زنجير مقاومت از هم مي‌پاشد و حفظ سوريه براي ما هم يك هدف استراتژيك است.وي گفت: برخلاف مصر و يمن و تونس كه ما شاهد هيچ حمايتي از حكومت‌ها توسط مردم نبوديم، در سوريه تظاهرات ميليوني در حمايت از اسد اتفاق افتاد. زارعي با بيان اينكه در مورد سوريه، تركيه نقش مخربي را بازي كرده است، افزود: يك دليل اين است كه تركيه مي‌خواهد خود را كه در يك فضاي بسته جغرافيايي قرار دارد، از اين اوضاع برهاند. وي ادامه داد: تركيه به طور طبيعي نمي‌تواند در عراق پيشروي كند و تنها سوريه براي وي باقي مي‌ماند. اين كارشناس مسائل بين‌المللي با تاكيد بر اينكه مسئله اول تركيه با سوريه خلاص شدن از تنگناهاي جغرافيايي است، گفت: در انقلاب‌هاي عربي، تركيه گمان كرد يك فرصت به وجود آورده و مي‌تواند از اين فرصت به نفع خود استفاده كند

159 زندان در كشور به خارج از شهرها منتقل مي شوند

http://www.fardanews.com/fa/news/161104/159

عجیب رژیم غیر متعارف و ضد انسانی و قرون وسطایی وارونه ای؟! چونکه از یک سو گزارش می شود که بدلیل فقر وسایل یک خانواده ی 5 نفره همدانی در شب نوزدهم ماه رمضان دراین شهر بر توی کوچه ریخته می شود واز آن موقع تا کنون اینان توی کوچه بسر می برند . چونکه پول لازم برای رهن خانه و اجاره ی آن ندارند. البته در این گزارش تأکید شده است که فقر عامل ریشه ی خیلی از نا هنجاری های اجتماعی از جمله اعتیاد و خلاف های دیگر می باشد. از طرف دیگر هرروز بیشتر اسناد و مدارک اختلاس های نجومی دولتی رو می شود که یک قلم مبلغ 3 هزار میلیارد تومان بانکی می باشد . اما بدلیل اینکه از رأس تا ذیل این رژیم ضد بشری و قرون وسطایی آلوده به فساد می باشد و دامنه ی رشد تورم وگرانی وفقر وبیکاری گسترش می یابد . همچنین پدیده ی کارتن خوابان خیابانی و آلونک نشینان شهری در حال رشد می باشد . مشخص است که مسئولان به جای تلاش برای تولید کار و مسکن و بر طرف کردن ریشه ی فقر بدلیل اینکه نا مشروع و ضد مردم می باشد . بنابراین همزمان با افزایش مزایای ارگان های سرکوبگر در شرف احداث 159 زندان در اطراف شهرهای کشور هستند تا که قربانیان شان در این زندان اسکان دهند و موجب فشار روحی و روانی و... مضاعف برروی خانواده های زندانیان وارد شود.

رييس سازمان زندان هاي كشور گفت: براساس قانون مصوب مجلس شوراي اسلامي، در سراسر كشور 159 زندان براي انتقال به خارج از شهرها احصا شد كه اين طرح با مشاركت وزارت راه و شهرسازي در برخي شهرها در حال اجراست ایرنا: 'غلامحسين اسماعيلي' شامگاه پنجشنبه در زاهدان افزود: اين تعداد زندان به مرور به خارج از شهرها منتقل مي شوند. . .وي اظهار داشت: مشكل ديگر زندانيان فقر فرهنگي در زمينه باورهاي ديني است، از اين رو سعي شده است با طراحي برنامه هاي مختلف در زمينه احكام، قواعد، قرآن، نماز و باورهاي ديني زندانيان ارتقا ياب. به گزارش ايرنا، رييس سازمان زندانهاي كشور به منظور معرفي مدير كل جديد اداره زندانهاي سيستان و بلوچستان به زاهدان سفر كرده است.

نرخ خط فقر به دو میلیون تومان افزایش مي‌یابد

این گزارش هم ربط به گزارش خبر قبلی دارد.هم باگزارش خبری بعدی مرتبط می باشد . زیرا در شرایطی که طرح ساختن 159 زندان در سراسر کشور برای با ایمان وقوی و غنی کردن فقر فرهنگی زندانیان پیگیری می شود که دستمزد کارگران زحمتکش با 20 سال سابقه ی کار مبلغ 300 هزار تومان می باشد که کمتر از یک ششم مبلغ 2 میلیون تخمین نرخ خط فقر اقتصادی می باشد . بنابراین هنگامی که فقر وتبعیض و بی عدالتی همراه با فاصله ی عمیق طبقاتی بیداد می کند. همچنین پس از ادعای توهین آمیز پاسدار گماشته احمدی نژاد که مدعی شده است فقیری که در کشور وجود ندارد . عجیب است که پس از آن فاش شد که در بانک صادرات مبلغ 3 هزار میلیارد تومان یا نزدیک میلیارد دلار اختلاس شده است. بهرحال ادعا های دروغین دادن و عوامفریبی کردن و غارت گری نمودن که این سیاست زیر پرده ی دین ابزار قدرت و ثروت امکان پذیر شده است. لذا تا زمانی که کرکره ی بازار دین فروشان پایین کشیده نشود و حکومت دمکراتیک سکولار جایگزین نگردد .نه اینکه چشم انداز بهبود اوضاع وجود ندارد ، بلکه اوضاع هرروز بد تر از گذشته خواهد شد.

ایلنا : نماینده سابق کارفرمایان در سازمان جهانی کار‏‌ از افزایش ۲۰ درصدی نرخ خط فقر طی شش ماهه گذشته در کشور خبر داد و گفت: نرخ خط فقر در کلان شهرهای کشور یک میلیون و ششصد هزار تومان برآورد شد.عباس وطن پرور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، نابرابری‌ها در توزیع امکانات را موجب افزایش نرخ خط فقر اعلام کرد و افزود: ‌ پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری نرخ خط فقر به نرخ دو میلیون تومان افزایش یابد.این فعال کارفرمایی با اشاره به افزایش روزانه نرخ تورم در کشور خاطرنشان ساخت: ‌نرخ تورم در سبد ارزاق عمومی خانوار طی شش ماهه نخست سال جاری به میزان ۵۰ درصد افزایش یافته است.وطن پرور از افزایش تعداد واحدهای بحرانی در کشور خبر داد و افزود: ‌همزمان با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به دلیل افزایش نرخ سوخت واحدهای تولیدی کشور با بحران مواجه شده‌اند.به گفته این فعال کارفرمایی نرخ تورم در بخش ارزاقو املاک و مشتغلات در سال جاری به میزان قابل توجهی افزایش یاقته است

كارگران پيماني با 20 سال سابقه 300 هزار تومان دريافت مي‌كنند

ایلنا: رئیس اتحادیه کارگران پیمانی و قراردادی سراسر کشور خواستار انحلال شرکت‌های پیمانکاری شد و اعلام کرد: کارگران پیمانی با ۲۰ سال سابقه کار تنها ۳۰۰ هزار تومان دستمزد دریافت می‌کنند.فتح الله بیات در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به افزایش تعداد کارگران روز مزد در واحدهای تولیدی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر کارگران روز مزد با دو تا سه سال سابقه فعالیت در واحدهای تولیدی کشور تحت پوشش بیمه نیستند. به گفته رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی سراسر کشور‎‌ در حال حاضر کمتر از ۵۰ درصد از کارگران روز مزد تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند.رئیس اتحادیه کارگران پیمانی و قراردادی سراسر کشور در ادامه با اشاره به افزایش نرخ خط فقر در بین جوامع کارگری خواستار افزایش حمایت‌های دولت از این گروه شد و گفت: به دلیل اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها کارگران در تامین معیشت خود با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده‌اند