گزیده خبرهای 12 مهر 90

دادستان کل کشور در گفتگوی خبری شبکه 2 سیما/1برخی صاحبان قدرت از تخلف اخیر حمایت کرده اند.خبرگزاری فارس: دادستان کل کشور بیان داشت: در این پرونده اعمال نفوذ صورت گرفته و کسانی که صاحب قدرت بوده‌اند و می‌توانستند به بانک نفوذ کنند و شرکت را به بانک معرفی کنند، حمایت‌هایی را انجام داده‌اند و تسهیل‌کننده دریافت مبالغ بوده‌اند که در اصل معاونت در جابجایی پول را داشته‌اند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900711001414

پیرامون اختلاس 3000 میلیارد تومانی بانک ملی از موضع فرار به جلو برای ماستمالی و لوث کردن این رقم اختلاس شدهبا ترفند بازی کی بود کی بود من نبودم؟ مهره هایی وارد صحنه به حساب اطلاع رسانی و پیگیری پرونده می شوند که یکی از دیگری آلوده تر هستند ونقش اساسی در غارتگری و رشوه و رانت خواری وتبعیض و اختلاس داشته اند . یعنی شریک دزد ورفیق قافله بود اند . برای همین کسی نمی گوید که ریشه اختلاس ودزدی و غارتگری و شکل گیری آنان چیست؟ یا اینکه بگوید مگر امکان داد که در رژیم از رأس تا ذیل آلوده به فساد نهاد یا مسئولی یافت می شود که آلوده به فساد نباشد که هم تحمل شود وهم وی علاقه به ادامه ی کار و فعالیت درون گردنه ی فاسد باشد؟ برای همین مسئول پیگیری این پرونده عنصری فاسد وجانی شده است که یک مجرم جنایت علیه ی بشریت است که سابقه ی آمریت در قتل های زنجیره ای وگوش خوارگی با دندان موقع محاکمه کردن متهم خود دارد. بنابراین اکنون چه توقعی جز سر وته بهم آوردن پرونده با قربانی کردن حد اکثر چند مهره ی پایین می توان داشت ؟ یا نهایت مشابه حکم پرونده ی 123 میلیارد تومان مرتضی رفیقدوست در 17 سال سال پیش صادر شود که برای تبرئه کردن متهم اصلی یک کار مند بانک به نام فاضل خداد اعدام و قربانی شد چون وی بیرون از گردونه خودی های دزد وغارتگر واختلاس گر بود.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه با فساد مالی گفت: متاسفانه از فساد مالی جلوگیری نشد و این فساد به مانند خوره به جان سیستم و نظام بانکی افتاد.ناظر عالی قوه قضائیه بر پرونده تخلف مالی اخیر بیان داشت: اگر فسادی بزرگ باشد، به نسبت آن فساد باید برخورد قضایی پیشگیری و آسیب‌شناسی با قاطعیت بیشتری صورت گیرد تا درس عبرتی باشد برای کسانی که اقدام به انجام چنین مفاسدی می‌کنند و درسی باشد برای مسئولینی که در رده‌های خود کوتاهی کرده‌اند. این مهم زمینه‌ساز جلوگیری از تکرار چنین آسیب‌هایی خواهد شد.اژه‌ای بیان داشت: در بررسی‌های انجام شده مشاهده شده که در برخی از موارد اسناد و مدارک لازم برای دریافت وام ضمیمه نشده و بانک کارگزار تصدیق‌نامه‌ای را از سرپرستی نگرفته بلکه اقدام به دریافت تصدیق‌نامه از خود شعبه کرده است.وی در بخش دیگری از کاستی‌های صورت گرفته در نظام بانکی در این اختلاس گفت: متاسفانه شماره اعتبار با شماره بانک در برخی از موارد مطابقت نداشته و در برخی از موارد دیگر بانک صادرات که گشایش‌کننده اعتبار بوده رقم بسیار بالاتری از سقف اعتبار را صادر کرده که متاسفانه این موضوع در بانک ملی به عنوان بانک کارگزار پیگیری نشد و این مهم مورد بررسی قرار نگرفت که چرا سقف اعتبار یک شعبه درجه سوم بدون هیچ مجوزی چنین افزایش یافته است.وی ادامه داد: در این پرونده خریدار به جای فروشنده اقدام به تنزیل کرده است، لذا در بررسی کل موضوع به این نکته می‌رسیم که تمامی افراد دخیل در پرونده چه در شعبه، چه در سرپرستی و چه در استان به تخلف خود آگاه بوده‌‌اند.

این 3 خبر ضمیمه شده هم مرتبط به اختلاس 3000 میلیارد تومانی بانکی اخیر می شود که دامنه ی آن از درون دولت مدی ساده زیست اصول گرای پرچم دار مبارزه با فساد اقتصادی و بانک های دولتی شروع شده و به دستگاه آلوده به فساد قضاییه رسیده که دارای رئیس انتصابی است که از سوی رهبر ولی وقیح مشور و نامشروع انتخاب می شود . همچنین بازار مکاره را در بر می گیرد که رئیس آن یک پاسدار است که اخوی ریس اتصابی دستگاه فاسد قضایی است. بعلاوه وزارت بد نام اطلاعات شامل می شود تا بالاخره ادامه ی آن فراری دادن خاوری رئیس بانک ملی ختم می شود که دارای یک ویلای چند میلیون دلازی در تورنتو کا نادا ب می باشد.

سلیمی ‌نمین: وزارت ‌اطلاعات در مورد خاوری کوتاهی کرد

http://www.fararu.com/vdcfy1d1.w6dxeagiiw.html

رئیس دفتر تدوین و مطالعات تاریخی ایران با اشاره به سپردن مسئولیت مدیرعاملی بانک ملی به خاوری گفت: سیستم اطلاعاتی کشور در این زمینه کوتاهی جدی کرده است. به گزارش جهان، عباس سلیمی نمین رئیس دفتر تدوین و مطالعات تاریخی ایران و پژوهشگر مسایل سیاسی است. وی تحلیل جامعی در خصوص اختلاس بانک صادرات ارائه کرده و معتقد است وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی برای ماندن در قدرت هر حرف و دستوری را می پذیرند و شایسته تصدی این مراکز حساس نیستند. وی تاکید دارد که در حال حاضر برخی مدیران بله قربانگو سرکار هستند و یکی از دلایل اختلاس با این حجم زیاد در بانک صادرات، نداشتن تجربه حتی یک روز کاری جهرمی در سیستم بانکی است و تاکید دارد که جهرمی با امور مالی کاملا بیگانه است. سلیمی نمین معتقد است که وزارت اطلاعات در خصوص انتصاب خاوری به مدیرعاملی بانک ملی، که تابعیت کانادایی دارد، کوتاهی داشته است. سلیمی نمین با اشاره به موضوع اختلاس ۲ هزار و ۸۰۰ میلیار تومانی و فرار خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی به کشور کانادا گفت: در این زمینه کمترین کاری که می بایست صورت می گرفت، این بود که کسانی تعلقات آنها به خارج کشور منتقل شده، نباید در جای حساس قرار می گرفتند. وی افزود: ظاهرا در این زمینه سیستم اطلاعاتی ما به خطا رفته و وظیفه خود را انجام نداد. چون این از مواردی است که سیستم طلاعاتی کشور باید زنگ خطر را به صدا در می آورد که فلانی تعلق خاطری در کشور ندارد و برای قرار گرفتن در جای حساس صالح نیست. متاسفانه سیستم اطلاعاتی کشور در این زمینه کوتاهی جدی کرده است. این محقق و نویسنده تاکید کرد: این فرد سرمایه اولیه ای برای فعالیت اقتصادی نداشت و عمدتا از سپرده های مردم و امکانات بانک های خصوصی و دولتی بهره گرفته است. رئیس دفتر تدوین و مطالعات تاریخی ایران تصریح کرد: یعنی این فرد بدون اینکه هیچ آورده و پشتوانه ای داشته باشد و از منابع دولتی برای تاسیس بانک خصوصی و بعد هم از قدرت سپرده های مردم بهره بگیرد در مسیری علیه مصالح ملت اقدام کند. این احتمال در شرایط کنونی وجود دارد کما اینکه این مساله در گذشته هم وجو داشته است.

سایت شفاف : یکی از وابستگان خاوری در منزل وی در کانادا

بی بی سی در توضیح این تصویر در بخشی از گزارش خود نوشته است: یکی از ساکنان منزل محمود رضا خاوری که نسبت خود با آقای خاوری را فاش نکرد

سایت فرارو : گزارش BBC از مقابل منزل خاوری

خبرنگار تلویزیون بی بی سی با حضور در شهر تورنتو مدعی شد مقابل منزل مسكونی محمودرضا خاوری مدیر عامل مستعفی بانك ملی ایستاده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران، "كلباسی" گفت خاوری و خانواده اش حاضر نشدند با وی مصاحبه كنند! خبرنگار بی بی سی افزود: محمودرضا خاوری پس از گذشت بیش از یك هفته از استعفایش هنوز به ایران بازنگشته است، در حال حاضر خاوری به همراه خانواده اش در شهر تورنتو بسر می بردند.وی در ادامه گفت: پشت سر من خانه ای است در یك محله شناخته شده و مشهور در شهر تورنتو كانادا كه مالك آن محمدرضا خاوری رئیس بانك ملی ایران است. براساس اطلاعات دفتر ثبت اسناد شهر تورنتو او حدود چهار سال پیش این منزل را خریداری كرده است. وی افزود: من دقایقی پیش زنگ منزل را زدم ولی با آنكه سر و صداهای زیادی از داخل خانه می آمد، كسی در را روی من باز نكرد. فقط خانمی را دیدم كه نسبت خود را با خاوری نگفت ولی او هم مصاحبه نكرد. خبرنگار بی بی سی ادامه داد: همچنین یكی از ارشدترین مقامات كانادا به من گفت: دولت این كشور از گزارشهایی درباره اختلاس بزرگ بانكی در ایران مطلع و درحال بررسی این مسئله است كه آیا خاوری تابعیت كانادا را دارد یا خیر. روزنامه ها و رسانه های كانادا هم در روزهای گذشته به صورت گسترده به این قضیه پرداخته اند. یكی از روزنامه های اصلی و ملی كانادا عكس همین منزل را در یكی از صفحات روزنامه چاپ كرده و نوشته است خاوری اگر از منزلش خارج شود و یا حاضر باشد كه با رسانه ها گفتگو كند پرسش های زیادی از وی پرسیده خواهد شد. نظر بازدید کنندگان: واقعا فاجعه هست تو مملكتي كه حتي ايميل ها جك ميشه جطوري وزارت اطلاعت نتونسته اينارو بكيره واقعا وزارت اطلاعت فشلي داريم.

توسط نیروهای امنیتی کردستان عراق.گروهک تروریستی کومله‌ خلع سلاح شد.خبرگزاری فارس: نیروهای یگان ویژه‌ ضدترور منطقه‌ کردستان عراق، تمامی اعضای گروهک تروریستی کومله‌ را خلع سلاح کرده‌ و اردوگاه‌ آنها را تصرف کردند.

یکی از دلایل تهاجم پاسداران به روستا های کردستان عراق که منتهی به کشته ومجروح و آوارگان کردهای روستایی عراقی شد که زیر پوشش مبارزه با گروه پژاک طرح دنبال و اجرا شد. بطور همزمان آب رود خانه مرزی بر روی شهر خانقین عراق بسته شد. هدف دیگر فشار بر روی اقلیم کردستان عراق برای خلع سلاح کردن کومله بوده است . یعنی آن روی سکه فشار وتهدید وتو طئه وتهاجم نظامی مجاهدین اشرف برای وادار به ترک شان از اشرف می باشد.

به‌ گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در سلیمانیه‌، صبح امروز نیروهای یگان ویژه‌ ضد ترور کردستان عراق، تمامی اعضای گروهک تروریستی کومله‌ را در اردوگاه‌ "زر گویز" به‌ طور کامل خلع سلاح کردند.بر اساس گزارشهای منتشر شده‌، نیروهای امنیتی کردستان عراق ضمن محاصره‌ کامل اردوگاه‌ گروهک تروریستی کومله، تمامی اعضای داخل این اردوگاه‌ را خلع سلاح کردند.یک مقام امنیتی اداره‌ ضد ترور استان سلیمانیه‌ در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس ضمن تایید این خبر، اعلام کرد: گروهک کومله‌ دچار انشعاب و جنگ داخلی شده‌اند و نیروهای امنیتی کردستان به‌منظور جلوگیری از جنگ و درگیری، تمامی اعضای گروهک کومله‌ را خلع سلاح کرده‌اند.گروهک تروریستی کومله‌ از سه‌ دهه‌ پیش در منطقه‌ کردستان عراق مستقر شده‌ و این منطقه‌ را به‌ محلی برای انجام عملیات های تروریستی و حمله‌ به‌ مردم ایران تبدیل کرده ا‌ند.به‌ گفته‌ خبرنگار خبرگزاری فارس هم اکنون بیش از 400 نیروی امنیتی حکومت کردستان عراق در اردگاه‌ گروهک تروریستی کومله‌ مستقر شده‌ و ورود و خروج آنها را کنترل می کنند