2 گزیده خبر 9 مهر 90

طرح ضربتی برخورد با لایی‌کش‌ها آغاز شد

اصطلاح لایه کشی مر بوط به بازی ورق یا قمارپاسور در بازی 21 است که وقتی کسی که ورق توزیع می کند و متوجه می شود طرف مقابل ورق 10 یا آس دارد بر عکس این حالت هم وجود دارد یعنی خودش چنین ورق هایی را دارد . برای اینکه رقیب را بسوزاند یعنی بیش از 21 بیآورد یا اینکه کمتر 21 و 20 و 19 بی آورد با رندی خاص دست به لایه کشی می زند یعنی یک صورت مثل شاه وبی بی و سرباز که 4 و3 و2 است می کشد تا نتیجه را به نفع خودش تمام کند. اما به نظر می رسد که اکنون این اصطلاح هم وارد مسابقات و رقابت کورس گذاشتن خود روهای جوانان شده است که بصورت جمعی انجام می شود کهه اصطلاح لایه کشی در این مورد منظور نوعی فرار یا سبقت مارپیچی وویراژ دادن خود رها برای عبور از هم دیگر می باشد که گذشته از سرگرمی و تفریح می تواند نوعی در رفتن از تیر رس پلیس باشد که موجب کلافه کردن پلیس راهنمایی شده است.مشخص است که کودکان ونو جوانان کار خیابانی اینکار را نمی توانند بکنند ، بلکه اینان نان ندارند بخورند تا چه رسد به اینکه صاحب خود رو آنهم مدل بالایش باشند که تازگی خود رویی ک آقازاده در تهران 6 میلیارد تو مان قیمت گذاری شده است که تصویرش ضمیمه شده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از آغاز طرح ضربتی برخورد با لایی‌کش‌ها در تهران خبر دادسردار حسين رحيمي می گوید متاسفانه از ساعت 22 به بعد تعدادي از جوانان، اتوبان‌هاي پايتخت را محل تاخت و تاز خود قرار داده و اقدام به حركات مخاطره‌آميز، كورس‌گذاري با يكديگر و لايي‌كشي مي‌كنند، افزود: با توجه به درخواست‌هاي مردمي در خصوص برخورد با اين دسته از متخلفان كه امنيت بزرگراه‌هاي تهران را به خطر مي‌اندازند و برابر تدبير انديشيده شده از شامگاه پنجشنبه هفتم مهرماه ماموران گشت پليس نامحسوس بزرگراه طرح ضربتي برخورد با لايي‌كش‌ها را در اتوبان‌هاي پايتخت به مرحله اجرا گذاشتند. وی گفت: در شب اول اجراي اين طرح بيش از 250 دستگاه خودرو توقيف و حدود 300 خودرو نيز جریمه شدند. وي با بيان اين كه در اين طرح با حركات مارپيچ، سرعت و سبقت غيرمجاز، دورزدن‌هاي غيرمجاز و ... برخورد مي‌شود، تصريح كرد: اجراي اين طرح به طور جدي از شب گذشته در پايتخت آغاز شده و اين دسته از رانندگان متخلف بايد بدانند كه اتوبان‌هاي تهران محلي براي چنين كارهايي نيست و قطعا پليس با اين افراد به شدت برخورد كرده و اجازه نمي‌دهد حركات اين افراد جان ساير رانندگان قانونمند را به خطر اندازد. رييس پليس راهور تهران گفت: بر اساس قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي افرادي كه مرتكب سرعت و سبقت غيرمجاز و لايي‌كشي شوند ضمن اخذ گواهينامه، انتقال خودرو آنها به پاركينگ براي تست سلامت روحي و رواني نيز به مراجع ذيربط معرفي مي‌شوند. وي از خريد دستگاه‌هاي جديد تست الكل و مواد مخدر و روان‌گردان خبر داد گفت: اين دستگاه‌ها بزودي در اختيار پليس بزرگراه قرار گرفته و از متخلفاني كه حركات مخاطره‌آميز داشته و مشكوك و استفاده از مواد روانگردان يا مشروبات الكلي باشند، تست سلامت در محل به عمل مي‌آيد.

پلاک خودروی 6 میلیاردی آقازاده، جعلی است

تلاش مذبوحانه برای کاهش حساسیت و ماستمالی کردن داستان که چنین خود رویی در ایران وجود ندارد . برای اینکه رِژیم ضد بشری و قرون وسطایی غارتگر و عوامفریب و دین فروش نیست و همچنان حامی مستضعفان با دولتی ساده زیست و عدالت محور می باشد.

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور با اشاره به اینکه پلاک‌های رند از سامانه شماره‌گذاری خارج شده‌اند گفت: برای خودروی بوگاتی پلاک 66 د 666 ایران 66 ثبت نشده است.سرهنگ رستمی در گفت‌وگو با فارس بیان داشت: به نظر می‌رسد خودروی "بوگاتی" تخلف کرده و پلاک آن جعلی است.وی ادامه داد: پلیس پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد و تا فردا پاسخ مناسبی برای افکار عمومی ارائه خواهد داد.در خبرها آمده بود خودروی «بوگاتی ویرون» از گرانقیمت‌ترین خودروهای جهان با ارزشی حدود 6میلیارد تومان اخیرا با رانندگی یکی از آقازاده‌ها در حالی در تهران مشاهده شده که پلاک 66 د 666 ایران 66 بر روی آن نصب بوده است.گفتنی است شتاب این خودرو در حدی است که تنها با شتاب هواپیما قابل مقایسه است. اگر فردی خودرو را از بالای یک ساختمان صد طبقه به پایین پرت کند نیز نمی‌‌تواند به شتاب این خودرو برسد ولی شاید اگر بالی از جنس تیتانیوم به عقب این ماشین وصل و آن را از ارتفاع به پایین پرتاب کنند، بتواند پرواز کند