یکتا، "یکتا" نیست 31 خرداد -94

یکتا، "یکتا" نیست  31 خرداد -94
یاران دولت پاک ترین درتاریخ احمدی نژاد تلاش می کنندبرای بازگشت  دوباره به قدرت از همان سناریوی نخ نما شده ی حرکت چندلایه پیچیده با چراغ خاموش پاسداران در قبل از تیر84 استفاده کنند.
فرارو- «یکتا» که هنوز مجوز فعالیت حزبی ندارد خود را یک جبهه گفتمانی معرفی‌ می‌کند و فعالیت‌هایش را مقدمه‌ای برای تشکل‌های آتی می‌نامد.
به گزارش فرارو، «یکتا» یا همان یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی از 25 خرداد با برگزاری یک گردهمایی و انتشار بیانیه وارد عرصه سیاسی کشور شد و اعلام موجودیت کرد. اعضای آن جمعی از مدیران احمدی‌نژاد در دولت‌های نهم و دهم بودند که گفته شد به ریاست محمد نجار وزیر کشور او این جبهه را تشکیل می‌دهند؛ اما هنوز یک هفته نشده آقای رییس که در همایش مذکور نیز در صف اول نشسته بود از حضور در آن انصراف داد و گفت «من عضو جبهه «یکتا» نیستم چون یک فرد نظامی هستم ... از من دعوت‌شده بود و من نیز در همایش جبهه «یکتا» شرکت کردم و کاملاً افراد این جبهه را قبول دارم چراکه قصد این عزیزان خدمت است و به دنبال این هستند که تجربیات خود را مدون و در اختیار نظام قرار دهند».
این حزب نوظهور که برخی رسانه ها از آن با عنوان اسب تراوی احمدی‌نژاد یاد می‌کنند، خود را از شخص محوری به دور می‌داند و تأکید می‌کند که نسبتی با احمدی‌نژاد دارد. اینکه نسبتی میان آنها و رییس سابقشان باشد در درجه چندم اهمیت است زیرا آنها هنوز از گرد راه نرسیده به برگزاری جلساتی با اصولگرایان اقدام کرده‌اند و تلاش می‌کنند تا میان این جریان برای خود جایی باز کنند.
این در حالی است که بنا به اعلام عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نه‌تنها مجوزی از این نهاد مسئول دریافت نکرده‌اند بلکه درخواستی نیز با این مضمون ارائه نکرده‌اند. اظهارات اخیر سید مهدی حسینی وزیر ارشاد احمدی‌نژاد که ازجمله افراد این جبهه است نیز به‌نوعی نشان می‌دهد که آنها هیچ برنامه‌ای برای فعالیت در چارچوب تحزب و قوانین مربوط به آن ندارند.
او بابیان اینکه «یکتا» حالت یک حزب و تشکل رسمی سیاسی را ندارد و یک جبهه گفتمانی است، تأکید کرده است که بنا دارند در کل مسائل کشور تأثیرگذار باشد.
برخی از اعضای آن نیز از عدم تصمیم برای ارائه فهرست انتخاباتی سخن می‌گویند. به‌عنوان نمونه مسعود زریبافان بابیان اینکه این جبهه از ۲ سال قبل کار خود را آغاز کرده است،‌ گفته که «ما قصد دادن لیست در انتخابات را نداریم و اگر کسی بخواهد از این جبهه کاندیدا شود، می‌تواند برای خود تصمیم بگیرد
لازم به ذکر است که محمد عباسی نیز با تأکید بر اینکه یکتا یک جبهه گفتمانی است، در مراسم ختم همسر محمدرضا رحیمی گفته بود که «اساساً جبهه‌های گفتمانی مرحله و مقدمه‌ای برای شکل‌گیری تشکل‌هایی که می‌خواهند بعداً سازمان بگیرند، هستند. فعلاً دوستان ما در نظر ندارند به‌عنوان یک حزب یا تشکل خاصی فعالیت کنند که نیاز به مجوز داشته باشد
این اظهارات مختلف و بعضاً ضدونقیض کمی موجب سردرگمی است وسوالاتی را طرح می‌کند که انتظار می‌رود فعالان سیاسی و مسئولان مربوطه به آن پاسخ دهند.
اگر برنامه یکتا حضور در انتخابات مجلس نیست پس در کدام مسائل کشور قرار است اثرگذار باشد؟ اقدامات اساسی که حضور فعلی مقدمه آن است چیست و آیا نشانه‌ای از خیز جریان احمدی‌نژاد برای ریاست جمهوری آتی است؟ فعالیت تحت عنوان یک جبهه گفتمانی و برگزاری جلسات مختلف و گردهمایی و ... در قوانین انتخاباتی جای می‌گیرد؟ آیا می‌توان به فعالیت‌های انتخاباتی عنوانی غیر از آن داد و از ضرورت دریافت مجوز رسمی شانه خانه کرد؟
این سوالات و ابهامات دست کم تردید در مورد اهداف و پروژه "یکتا" را افزایش داده است.