سرمقاله : جمهوری "آل سعود و سرانجام تجاوز به یمن "

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 10 تیرماه سال 1394
سرمقاله :  روزی نامه ی جمهوری  اسلامی "آل سعود و سرانجام تجاوز به یمن "
37 سال وارونه وهذیان گویی و تحریف حقایق و پاک کردن صورت مسإله ادامه دارد که شامل  رهبران و دست اندرکاران رژیم سرکوب وسانسور وخرافه وجنگ و عوامفریبی ودینفروشی می شود .گویا  کافی نبوده است تا به خودآیند که مردم شعوردارندو می فهمند .زیرا دسترسی به کسب اطلاعات از طریق ماهواره ها وفضای شبکه های مجازی- اجتماعی دارند وخیلی بیش از آن می دانند که رسانه های خبری وقلم بردستان جیره خوار مطبوعات رژیم وارونه ی ولایت فقیه بلغورو نشخوار می کنند. چونکه بدون توجه به  بیش از 36 سال شعار اسراییل نابود باید گردد ومرگ برآمریکای شیطان بزرگ  که سرداده  وتاریخ مصرف داخلی اش به سرآمده است . اما باوجود اینکه در عمل وارونه  ی ادعای شعارهای داده شده ثابت شده است .
ولی قلم بردستان همچون اسب عصاری که دور خود می چرخد پیرامون جنگ داخلی یمن که جرقه اش از سوی حوثی های یمنی زده شد که ازسوی پاسداران مسلح شدند .چون هدف تهدید بی ثبات وناامن کردن شبه جزیره عربستان بود .برای همین عربستان وائتلاف کشورهای عربی با تهاجم هوایی به پایگاه ها ومواضع حوثی های یمنی واکنش نشان دادند و طرح کودتای حوثی ها خنثی و یمن ویران شده است و ملت محروم یمن محروم وفقیر وآواره تر از قبل شده اند .اما قلم بردست سرمقاله نویس شیپور رااز درگشادش نواخته ومدعی شده این روزها که جنایات سعودی‌ها در یمن وارد چهارمین ماه خود شده و به یکصدمین روز خود نزدیک می‌شود، اظهارات فراوانی از چهار گوشه جهان، از غرب گرفته تا شرق و جهان عرب، درباره بی‌نتیجه بودن این حملات و شکست سعودی ها در دستیابی به اهداف شان شنیده می‌شود که نشان دهنده فرو رفتن حکام جاهل آل سعود در باتلاق و دست و پا زدن در آن می‌باشد داشته باشید که این شعار فروپاشی سعودی ها آن روی سکه شعار نابودی اسراییل است که اشاره شد.
مسخره تراینکه سرمقاله نویس پس از کلی مانور تبلیغاتی وویراژ ضد عربستان سعودی دادن و ازحوثی های هم پیمان دفاع کردن درپایان نتیجه گیری کرده است بدین ترتیب، آل سعود اکنون دو راه بیشتر پیش رو ندارند. نخست آنکه شکست نظامی را با همه ملزوماتش بپذیرند و برای حفاظت از تاج و تخت خود، به یک راهکار سیاسی تن دهند. دوم اینکه دیوانه‌وار حملات جنایت‌بار هوایی خود را با وارد کردن نیروی زمینی تکمیل کنند که البته سرانجامی جز شکست بزرگ‌تر و خوار کننده‌تر برای آل سعود و سقوط حتمی این خاندان نخواهد داشت. البته سرمقاله نویس هذیان و تناقض گوی تگفته است چگونه کشوری که بنابراذعان وی دشمن و درحال سقوط است برای چه 2 راه عبور ازشکست  برایش ترسیم وتوصیه  کرده است؟!

با اینکه ماه مبارک رمضان، ماه عبادت و توبه و رفتن به سوی خدای متعال است، بمباران جنگنده‌های رژیم سعودی به مردم بی‌دفاع یمن همچنان ادامه دارد و این مدعیان خدمت به اسلام و حرمین شریفین در ایام ماه مبارک رمضان نیز به ویران کردن مساجد، بیمارستان‌ها، مدارس،‌ خانه‌ها، زیرساخت‌ها و به خاک و خون کشیدن مردم ادامه می‌دهند.
این روزها که جنایات سعودی‌ها در یمن وارد چهارمین ماه خود شده و به یکصدمین روز خود نزدیک می‌شود، اظهارات فراوانی از چهار گوشه جهان، از غرب گرفته تا شرق و جهان عرب، درباره بی‌نتیجه بودن این حملات و شکست سعودیها در دستیابی به اهدافشان شنیده می‌شود که نشان دهنده فرو رفتن حکام جاهل آل سعود در باتلاق و دست و پا زدن در آن می‌باشد.
مشاور ولیعهد ابوظبی که خود یکی از متحدان عربستان در این جنگ بی‌حاصل است، در مقاله‌ای که در یک نشریه مصری منتشر شده، اعتراف کرده با گذشت بیش از سه ماه از جنگ یمن، اهداف عربستان در عملیات نظامی علیه این کشور محقق نشده است. این نشریه به نقل از وی به افزایش قدرت نظامی حوثی‌ها اشاره کرده و می‌نویسد: پس از هزاران سورتی پرواز علیه یمن که به تنهایی می‌توانست یک ارتش مجهز را در قبال حملات 10 کشور عضو ائتلاف که سالیانه میلیاردها دلار صرف خرید سلاح‌های پیشرفته و تجهیزات نظامی می‌کنند، نابود کند، هنوز ریاض نتوانسته مواضع حوثی‌ها را از بین ببرد تا چه برسد به اینکه آنها را وادار به تسلیم کند.
این مقام اماراتی همپیمان ریاض اذعان می‌کند اکنون مشخص شده عملیات هوایی نمی‌تواند سرنوشت جنگ را تعیین کند، چرا که انصارالله همچنان با قدرت بر بخش وسیعی از یمن تسلط دارد و تشکیل دولت و نیروی نظامی موازی در عدن نیز نتوانسته تحولی در این معادله ایجاد کند زیرا اوضاع آنچنان به نفع حوثی هاست که دولت منصور هادی حتی نمی‌تواند به عدن بازگشته و از حمایت مردم برخوردار شود. از این جهت به نظر می‌رسد امروز کسب مشروعیت برای دولت سابق از هر زمان دیگری سخت‌تر است.
وی در پایان تصریح می‌کند که دستاورد سه ماهه این جنگ نشان می‌دهد، غالب و مغلوبی در صحنه نظامی یمن وجود ندارد بلکه یک فاجعه هولناک انسانی درحال وقوع است که رسیدن به پیروزی را برای سعودی‌ها به یک سراب مبدل کرده است.
از سوی دیگر «دنیل پاییز» رئیس انجمن خاورمیانه در واشنگتن نیز در این باره گفت: ائتلاف تحت رهبری عربستان به هیچیک از اهداف خود در مقابله با حوثی‌ها دست نیافته ولی با این حال، به حملات کورکورانه هوایی به یمن ادامه می‌دهد. وی اعلام کرد «من فکر می‌کنم رهبران سعودی به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌توانند در نهایت به پیروزی دست یابند به همین جهت سعی دارند با ادعای پیروزی، از کنار این جنگ عبور کنند
فراوانی این قبیل اظهارات کارشناسان سیاسی و نظامی درباره نتایج جنگ نابرابر و ظالمانه آل سعود علیه مردم یمن نشان می‌دهد آگاهان و تحلیلگران بین‌المللی همگی بر شکست عربستان در تحقق اهدافش در جنگ اتفاق نظر دارند. آنها این سئوال را مطرح می‌کنند که آیا نتیجه این جنگ پس از گذشت سه ماه با توجه به بیانیه‌های نظامی آغاز جنگ که از سوی ستاد فرماندهی ائتلاف حول چهار محور «خروج انصارالله از صنعا و همه شهرها و تحویل بدون قید و شرط سلاح‌های خود، بازگشت عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی و فراری به صنعا و ایفای مسئولیت، لغو همه انتصاب‌هایی که انصارالله انجام داده و بازگشت به نتایج گفت و گوها و اجرای آنها زیر نظر دولت منصور هادی» تاکید داشت، چیزی جز شکست نمی‌باشد، درحالی که سعودی‌ها مدعی تحقق همه اهداف خود در این حملات شده‌اند.
آیا عدم تحقق این چهار هدف عمده سعودی‌ها، به معنای به خاک مالیده شدن بینی سران آل سعود در یمن و محقق شدن پیش‌بینی‌های سیاستمداران عاقل منطقه نیست؟
سران آل سعود در آغاز این تجاوز در این اندیشه بودند که جنگ یمن ظرف یک هفته به پایان خواهد رسید و با تکیه بر همین خیال به آمریکا قول داده بودند پس از 10 روز در صنعا جشن پیروزی برپا کنند ولی اکنون در چهارمین ماه این جنگ، به دنبال یک میانجی برای حل سیاسی این بحران خود ساخته هستند. در این چهار ماه که از حملات هوایی رژیم سعودی علیه مردم یمن می‌گذرد، نتیجه‌ای جز افزایش قدرت و نفوذ جنبش مردمی انصارالله بر بخش اعظم این کشور به بار نیامده و عربستان حتی نتوانسته یک شهر را برای باز گرداندن منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن آماده کند.
علاوه بر این، خطای استراتژیک عربستان موجب استحکام جبهه داخلی یمن و پایدارتر شدن مقاومت شده است. تجاوز آل سعود به یمن همچنین باعث افزایش نفرت مردم یمن از این خاندان و جبهه‌گیری آنها و سایر احزاب داخلی یمن علیه سعودی‌ها شده و عملاً گروه‌های یمنی را حول محور مقاومت در مقابل تجاوز، متحد کرده است. نیروهای مردمی یمن به کمک ارتش این کشور، با شلیک موشک‌های اسکاد به خاک عربستان، تصرف پاسگاه‌های مرزی عربستان، فرار نظامیان سعودی و خودکشی برخی خلبانان عربستان پس از بمباران مناطق مسکونی یمن، معادلات را برهم زده و نشانه‌های شکست عربستان در تجاوز به یمن را آشکار نموده است.
هر چند آل سعود در آغاز این تجاوز، به پیروزی در جنگ یمن اطمینان داشتند و خیال می‌کردند با بمباران بی‌امان جنگنده‌ها، تمام توان دفاعی ارتش و نیروهای انصارالله و زیرساخت‌های اقتصادی و خدماتی یمن را منهدم کرده و نیروهای القاعده نیز از جنوب شرق و هواداران منصور هادی از جنوب، کار نیروهای حوثی را یکسره خواهند کرد، اما غیرت مثال زدنی انصارالله و مقاومت دلیرانه مردم یمن، کلیه محاسبات و رویاهای عربستان را نقش برآب کرد.
بدین ترتیب، آل سعود اکنون دو راه بیشتر پیش رو ندارند. نخست آنکه شکست نظامی را با همه ملزوماتش بپذیرند و برای حفاظت از تاج و تخت خود، به یک راهکار سیاسی تن دهند. دوم اینکه دیوانه‌وار حملات جنایت‌بار هوایی خود را با وارد کردن نیروی زمینی تکمیل کنند که البته سرانجامی جز شکست بزرگ‌تر و خوار کننده‌تر برای آل سعود و سقوط حتمی این خاندان نخواهد داشت.