سفر چند ساعته ظریف به مسقط

 چون عمان نقش سرپل  دریافت وانتقال پیام برای مهره های رژیم وارونه ی ولایت فقیه با آمریکا دارد .بنابراین سفرهای مدام ظریف به عمان پیرامون مذاکره هسته ای و انتقام پیام می باشد.به خصوص که از دست کوچک زاده عصبی است .چون وی را خائن خطاب کرده است که نیاز به  فشارحمایتی برون مرزی دارد .

وزیر خارجه ایران در سفری چند ساعته به مسقط، با همتای عمانی دیدار و در خصوص مسائل دوجانبه و تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در یک سفر کوتاه چند ساعته به مسقط و در دیدار با همتای عمانی خود در خصوص آخرین تحولات منطقه و موضوعات دوجانبه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد. این دومین سفر ظریف در ماه جاری است.
وزیر خارجه ایران در پنجم خرداد ماه نیز سفری چند ساعته به مسقط داشت و بعد از آن برای شرکت در چهل و دومین اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی راهی کویت شد.
در سفر پنجم خرداد ظریف به مسقط موافقتنامه تعیین مرز دریایی بین سلطنت عمان و جمهوری اسلامی ایران در دریای عمان به امضای وزیر امور خارجه ایران و وزیر کشور عمان رسید. سید حمود بن فیصل البول سعیدی وزیر کشور سلطنت عمان به نمایندگی از طرف عمانی و محمدجواد ظریف به نمایندگی از طرف ایرانی این موافقتنامه را به امضا رساندند.
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران 19 فروردین ماه نیز سفری چند ساعته به عمان داشت و با یوسف بن علوی همتای عمانی خود دیدار و درباره اوضاع منطقه به خصوص یمن به گفت‌وگو پرداخت و از آنجا راهی پاکستان شد.