نایبرئیسمجلس خبر داد
درر ژیم از صدرتاذیل غوطه ور
در فساد ولایت فقیه آیا فساد فقط در قیرر ایگان است ومقوله فساد همه گیر وتبدیل به
ادهای هفت سر شده بنابراعتراف رهبر ام الفساد خامنه ای
رمال ولایت فقیه نشده و در تمام سطوح حکومتی رایج نمی باشد ؟مگر پرونده در
جریان بابک زنجانی فراموش شده است که چگونه باهمکاری قرارگاه خاتم پاسداران چندین
میلیارد یورو نفت قاچاق برای دور زدنت حریم ها فروخته شد ولی پولش هنوزبه خزانه دولت برنگشته است؟ حال داستان
اختلاس 3 هزار میلیارد تومان بانکی دوران احمدی نژاد و برگزاری دادگاه های فساد کنونی نمونه بارز فساد
نهادینه شده درهمه سطوح رژیم ولایت فقیه می باشد؟
نایبرئیسمجلس
اطمینان داد که در طرح اختصاص قیر رایگان منافذ فساد بسته میشود گفت: شخصا در
هیئترئیسه جلساتی را با معاونان وزارت اطلاعات برگزار کردیم تا منافذ فساد را
شناسایی کنیم و در هر طرح جدیدی که برای حل مشکل پروژههای عمرانی تدوین میشود
لحاظ کنیم.
علی نیکزاد نایبرئیسمجلس شورای
اسلامی در گفتوگو با فارس، اظهار داشت: پس از تشکیل کمیسیونهای تخصصی مجلس مقرر
شد هر کمیسیون سه طرح اضطراری در حوزه تخصصی خود جهت حل مشکلات معیشتی، اقتصادی و
فرهنگی را در دستور کار قرار بدهد، تا ضمن هماهنگی با دولت و دستگاههای مربوط
بتوانیم با استفاده از تمام ظرفیت کشور، مشکلات پیش رو را در حد توان خود رفع کنیم.
وی افزود: رهبر انقلاب هم در فرمایشاتشان خطاب به نمایندگان مجلس به موضوع اقتصاد و فرهنگاشاره فرمودند و کمیسیونها در لبیک به این فرمان طرحهای زودبازده را به صحن علنی مجلس میآورند.
نایبرئیسمجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: یکی از مباحث که در چارچوب طرح دوفوریتی به صحن علنی مجلس ارائه شد استفاده از قیر رایگان جهت آسفالت نمودن بخشهای مختلف پروژههای عمرانی کشور بود. قیمت قیر متاسفانه بالا رفته است و بسیاری از پروژههای عمرانی به ویژه راههای روستایی به علت کمبود منابع مالی دچار مشکل شده است. ظرفیتی از بیتالمال برای این طرحها تاکنون هزینه شده است اما به علت کمبود اعتبارات، به افتتاح نمیرسد. لذا یکی از بهترین راهکارها برای کمک به دولت همین راهکار قیر است.
وی تصریح کرد: براساس این طرح یک میلیون تن قیر معادل 4 هزار میلیارد تومان به طرحهای عمرانی اختصاص داده میشود که 50 درصد آن برای راههای فرعی و روستایی و روکش آسفالت، 21 درصد آن در اختیار بنیاد مسکن برای بهسازی معابر روستایی، 17 درصد آن برای سازمان امور دهیاریها و شهرداریها، 5 درصد آن برای نوسازی مدارس و 4 درصد آن برای وزارت جهاد کشاورزی و 3 درصد آن در اختیار بسیج سازندگی قرار میگیرد.
نیکزاد در ادامه بیان کرد: نگرانی مخالفین اندک طرح موضوع حوالههایی است که شاید منجر به فساد شود اما باید توضیح داد که این ۴ هزار میلیارد تومان در بین پنج دستگاه با درصد متفاوت تقسیم و آنها موظفاند که به تکمیل پروژههای عقب افتاده که نیاز به قیر دارند اقدام کنند. برای این موضوع شخصا در هیئترئیسه جلساتی را با معاونین وزارت اطلاعات برگزار کردیم تا منافذ فساد را شناسایی کنیم و در هر طرح جدیدی که برای حل مشکل پروژههای عمرانی تدوین میشود لحاظ کنیم. لذا در این طرح حوالهای به کسی داده نمیشود و منابع مالی تامین قیر تامین میشود تا دستگاههایاشاره شده در این طرح، با این پول صرفا قیر پروژهها را تامین کنند.
نیکزاد در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: مجلس با این طرح انقلابی منافذی که میتوانست در توزیع قیر رایگان روزنه فساد باشد را بسته است. قیر تحویلی، قیمت گذاری شده، محل استفادهاش مشخص است و قابل فروش نیست.
وی بر همین اساس اضافه کرد: رقم موردنیاز این قیرها از محل اعتبارات عمرانی در قانون بودجه به صورت صددرصد تخصیصی پیشبینی شده که دولت مکلف است تا پایان آذرماه در اختیار وزارت نفت قرار دهد.
این نماینده مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: ما ظرفیت تولید سالانه ۶ میلیون تن قیر داریم که بالغ بر 5/1 تن آن صادر و یک میلیارد دلار ارز آوری دارد، مازاد آن به مصارف داخلی میرسد؛ ما به غیر از اینکه باید صادرات قیر را تقویت کنیم از مازاد آن برای تکمیل پروژهها در مناطق خاص استفاده کنیم.
وی افزود: در شرایطی که مردم مناطق محروم شرایط معیشتی دشواری دارند، مجلس تلاش میکند حداقل در حوزه اقدامات عمرانی امیدی برای آنها ایجاد کنند.
نایبرئیسمجلس شورای اسلامی در خاتمه خاطرنشان کرد: فساد خط قرمز ما است و نباید در قانونگذاری به نحوی عمل کنیم که منشا فساد ایجاد کنیم و دستگاههای نظارتی را وارد یک پروسه هزینهبر و زمانبر برای مقابله با فساد کنیم لذا این ملاحظات در طرح صورت گرفته است تا هم چرخ پروژههای عمرانی بچرخد و دولت بتواند قبل از پایان کارش، برخی پروژهها را افتتاح کند و هم فساد ایجاد نشود.
وی افزود: رهبر انقلاب هم در فرمایشاتشان خطاب به نمایندگان مجلس به موضوع اقتصاد و فرهنگاشاره فرمودند و کمیسیونها در لبیک به این فرمان طرحهای زودبازده را به صحن علنی مجلس میآورند.
نایبرئیسمجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: یکی از مباحث که در چارچوب طرح دوفوریتی به صحن علنی مجلس ارائه شد استفاده از قیر رایگان جهت آسفالت نمودن بخشهای مختلف پروژههای عمرانی کشور بود. قیمت قیر متاسفانه بالا رفته است و بسیاری از پروژههای عمرانی به ویژه راههای روستایی به علت کمبود منابع مالی دچار مشکل شده است. ظرفیتی از بیتالمال برای این طرحها تاکنون هزینه شده است اما به علت کمبود اعتبارات، به افتتاح نمیرسد. لذا یکی از بهترین راهکارها برای کمک به دولت همین راهکار قیر است.
وی تصریح کرد: براساس این طرح یک میلیون تن قیر معادل 4 هزار میلیارد تومان به طرحهای عمرانی اختصاص داده میشود که 50 درصد آن برای راههای فرعی و روستایی و روکش آسفالت، 21 درصد آن در اختیار بنیاد مسکن برای بهسازی معابر روستایی، 17 درصد آن برای سازمان امور دهیاریها و شهرداریها، 5 درصد آن برای نوسازی مدارس و 4 درصد آن برای وزارت جهاد کشاورزی و 3 درصد آن در اختیار بسیج سازندگی قرار میگیرد.
نیکزاد در ادامه بیان کرد: نگرانی مخالفین اندک طرح موضوع حوالههایی است که شاید منجر به فساد شود اما باید توضیح داد که این ۴ هزار میلیارد تومان در بین پنج دستگاه با درصد متفاوت تقسیم و آنها موظفاند که به تکمیل پروژههای عقب افتاده که نیاز به قیر دارند اقدام کنند. برای این موضوع شخصا در هیئترئیسه جلساتی را با معاونین وزارت اطلاعات برگزار کردیم تا منافذ فساد را شناسایی کنیم و در هر طرح جدیدی که برای حل مشکل پروژههای عمرانی تدوین میشود لحاظ کنیم. لذا در این طرح حوالهای به کسی داده نمیشود و منابع مالی تامین قیر تامین میشود تا دستگاههایاشاره شده در این طرح، با این پول صرفا قیر پروژهها را تامین کنند.
نیکزاد در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: مجلس با این طرح انقلابی منافذی که میتوانست در توزیع قیر رایگان روزنه فساد باشد را بسته است. قیر تحویلی، قیمت گذاری شده، محل استفادهاش مشخص است و قابل فروش نیست.
وی بر همین اساس اضافه کرد: رقم موردنیاز این قیرها از محل اعتبارات عمرانی در قانون بودجه به صورت صددرصد تخصیصی پیشبینی شده که دولت مکلف است تا پایان آذرماه در اختیار وزارت نفت قرار دهد.
این نماینده مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: ما ظرفیت تولید سالانه ۶ میلیون تن قیر داریم که بالغ بر 5/1 تن آن صادر و یک میلیارد دلار ارز آوری دارد، مازاد آن به مصارف داخلی میرسد؛ ما به غیر از اینکه باید صادرات قیر را تقویت کنیم از مازاد آن برای تکمیل پروژهها در مناطق خاص استفاده کنیم.
وی افزود: در شرایطی که مردم مناطق محروم شرایط معیشتی دشواری دارند، مجلس تلاش میکند حداقل در حوزه اقدامات عمرانی امیدی برای آنها ایجاد کنند.
نایبرئیسمجلس شورای اسلامی در خاتمه خاطرنشان کرد: فساد خط قرمز ما است و نباید در قانونگذاری به نحوی عمل کنیم که منشا فساد ایجاد کنیم و دستگاههای نظارتی را وارد یک پروسه هزینهبر و زمانبر برای مقابله با فساد کنیم لذا این ملاحظات در طرح صورت گرفته است تا هم چرخ پروژههای عمرانی بچرخد و دولت بتواند قبل از پایان کارش، برخی پروژهها را افتتاح کند و هم فساد ایجاد نشود.