قیمت دلار و سکه در ابتدای هفته دوم آبان؛ سقوط با آخرین سرعت

 قیمت دلار و سکه در ابتدای هفته دوم آبان؛ سقوط با آخرین سرعت  11آبان-99

روند ریزش قیمت دلار و سکه قطعا تا سه‌شنبه شب که انتخابات آمریکا به‌شکل رسمی کلید می‌خورد ادامه خواهد داشت و بعد از آن همه‌چیز به اعلام نتایج در روز پنجشنبه صبح موکول خواهد شد. تا آن روز نرخ دلار پایین می‌آید و سکه طلا هم دست و پای خود را جمع می‌کند. اگر تا دوشنبه وضع بر همین منوال باشد، سرمایه‌گذراران مجبور به‌فروش سکه‌های خود خواهند شد. تنها متاسفانه سه‌شنبه یک تعطیلی رسمی در پیش داریم که می‌تواند پیش‌بینی‌های ما را به‌هم بریزد

فرارو- فروش دلار در کف کانال ۲۷ هزار تومان و عقب‌نشینی سکه طلای تمام بهار تا ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مهمترین اتفاقاتی بودند که امروز دهم آبان و در اولین روز هفته دوم آبان رخ داده است.

مهمترین اتفاقات بازار ارز
به گزارش فرارو؛ قیمت درهم امارات صبح امروز شنبه در محدود هفت هزار و ۷۰۰ تومان قرار داشت، اما در ادامه روند معاملات این رقم تا هفت هزار و ۵۰۰ تومان عقب‌نشینی کرد. همین مسئله اولین علامت برای قیمت دلار در بازار آزاد بود تا همه متوجه شوند اسکناس آمریکایی بیشتر از ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان نمی‌ارزد. وقتی درهم به زیر هفت هزار و ۴۰۰ تومان رسید، پیش‌بینی‌ها درباره قیمت دلار به حقیقت پیوست و شاهد نمایش رقم ۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان روی تابلو صرافی‌ها بودیم. این رقم از سرشب که بازار دست دلال‌ها و معاملات یواشکی می‌افتد، باز هم کاهش پیدا کرده و به ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. این یعنی اوضاع در بازار دلار برای دلال‌ها خراب است و حتی می‌توان انتظار ریزش بیشتری را داشت. شاید خنده‌دار به‌نظر برسد، اما چیز‌هایی مثل اخبار آمریکا که شانس پیروزی جو بایدن را بیشتر درنظر می‌گیرند، باعث شده حجم خرید در بازار ارز کاهش پیدا کند و پیش‌بینی‌ها درباره تداوم افت قیمت دلار برای فردا یکشنبه هم تکرار شود.


در صرافی‌های بانکی هم امروز قیمت فروش دلار به ۲۶ هزار و ۸۷۰ تومان رسید که تنها ۲۳۰ تومان کمتر از کف قیمت دلار در بازار آزاد فاصله دارد. این اتفاق باعث می‌شود اشتیاق دلال‌ها برای ایستادن در صف خرید از صرافی ملی کاهش پیدا کند. با فرض اینکه آن‌ها فردی را پیدا کنند که حاضر باشد تمام سهمیه دو هزار و ۲۰۰ دلار را برایشان نقد کند دلالان تنها ۵۰۶ تومان نفع می‌برند. به این ترتیب بخشی از هیجان بازار در بخش تقاضا فعلا رام و آرام به‌کار خود ادامه می‌دهد. این روند قطعا تا سه‌شنبه شب که انتخابات آمریکا به‌شکل رسمی کلید می‌خورد ادامه خواهد داشت و بعد از آن همه‌چیز به اعلام نتایج در روز پنجشنبه صبح موکول خواهد شد.  

مهمترین اتفاقات بازار سکه
نرخ دلار که پایین می‌آید، سکه طلا هم دست و پای خود را جمع می‌کند. افت قیمت سکه امروز درحالی اتفاق افتاد که ارزش طلای جهانی رشد کرده بود. به این ترتیب امیدوارم متوجه شوید که طلا و سکه در بازار ایران چندان وابسته به نرخ‌های جهانی نیست و کار خودش را می‌کند. پس لطفا از کلیک کردن روی تیترهایی که قیمت طلا در بازار جهانی را پیش‌بینی می‌کنند دست بردارید.

 برگردیم سر اصل مطلب؛ هفته گذشته که دلار مدام بازی درمی‌آورد، بعضی‌ها اغفال شدند و به‌بازار سکه رفتند. این دسته افراد امروز غمگین‌ترین سرمایه‌گذاران بازار بودند، چون سکه حتی از ۱۴ میلیون تومان هم عقب رفت. در ادامه مواضع و استحکامات خود در محدوده روانی ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را از دست داد و با سر به کف کانال ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان سقوط کرد. تابلوی صرافی‌ها و طلافروشی‌ها نشان می‌داد کسانی که دست‌پاچه شده و می‌خواهند سکه‌های خود را بفروشند پیشنهادی بهتر از ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ندارند. این رقم در حال حاضر به ۱۲ میلیون تومان رسیده است. یعنی فردا یکشنبه حداقل تا ظهر خبرهای بدتری برای دلال‌ها در راه است. در کل وضعیت بازار سکه را در دو روز آینده، می‌توان ابری با احتمال ریزش زیاد پیش‌بینی کرد. آن‌هایی که قبلا سکه خریده‌اند دست به‌عصا حرکت می‌کنند، دل توی دلشان نیست و مدام قیمت‌ها را چک می‌کنند. با کاهش قیمت دلار وضع برای آن‌ها مدام بدتر می‌شود و اگر تا دوشنبه در بر همین پانه بچرخد، مجبور به‌فروش سکه‌های خود خواهند شد. فقط متاسفانه سه‌شنبه یک تعطیلی رسمی در پیش داریم که می‌تواند تمام پیش‌بینی‌های ما را به‌هم بریزد.