آمار بستری‌ها در خمینی شهر در حال افزایش است

 رئیس مجمع بیمارستانی خمینی شهر:

آمار بستری‌ها در خمینی شهر در حال افزایش است9فروردین-1400

آمار بستری‌ها در خمینی شهر در حال افزایش است

ایسنا/اصفهان رئیس مجمع بیمارستانی شهرستان خمینی شهر گفت: آمار فوتی های کرونا در شهرستان نسبت به قبل کاهش چشمگیری داشته، اما آمار بستری‌ها رو به افزایش است.

علی اکبر جنگجو در گفت و گو با ایسنا، در خصوص آمار بیمارستانی کرونا در شهرستان خمینی شهر، اظهار کرد: تا سه هفته پیش متوسط بستری در بیمارستان‌های شهرستان حدود ۲۰ تا ۲۵ نفر بود، اما اکنون این آمار افزایش داشته و بین ۳۷ تا ۴۰ نفر بستری در بیمارستان های شهرستان داریم.

وی افزود: از طرفی تعداد بیماران بدحال تر نیز افزایش یافته و افراد بیشتری نیازمند مراقبت های ویژه هستند.

رئیس مجمع بیمارستانی شهرستان خمینی شهر در مورد سن ابتلا به بیماری نیز، گفت: سن ابتلا به بیماری نیز افزایش یافته است. به طوری کلی می توان گفت متوسط رعایت بهداشت فردی و اجتماعی نیز طبق برآورد انجام شده نسبت به قبل کمرنگ تر شده و میانگین استفاده از ماسک در شهرستان کاهش یافته است.

وی با تاکید بر عوارض شدید کرونای انگلیسی گفت: کرونای انگلیسی سوش سرایت و عوارض بیشتری نسبت به سوش چینی دارد. خوشبختانه در خمینی شهر کسی با عنوان کرونای انگلیسی بستری نیست و چند نفری هم که مبتلا شده بودند در خانه قرنطینه و تحت مداوا قرار گرفتند.

جنگجو، وضعیت شهرستان خمینی شهر را زرد اعلام کرد و افزود: آمار فوتی های کرونا در شهرستان نسبت به قبل کاهش داشته است. طبق آمار بیمارستانی در چند روز گذشته تنها یک نفر با سن بالای ۹۰ سال فوت کرده است.

وی با اعلام شروع واکسیناسیون کادر درمان و قشر آسیب پذیر، گفت: مرحله دوم واکسیناسیون کادر درمان به صورت مرحله ای در هر دو بیمارستان شهر و واکسیناسیون قشر آسیب پذیر آغاز شده و تاکنون عوارض جدی مرتبط با واکسن در کادر درمان مشاهده نشده است.

رئیس مجمع بیمارستانی خمینی شهر در خصوص دید و بازدیدهای نوروزی، گفت: هر تجمعی از دید پزشکی به صلاح نیست. دست و روبوسی ها در دید و بازدیدهای نوروزی بسیار خطرناک است و در ایام عید باعث شیوع بیشتر ویروس می شود. شهروندان تهویه مناسب محیط و محل پذیرایی را مد نظر قرار دهند و تا پایان قطعی کرونا، قانون شفا که همان شستشوی دست ها، فاصله گذاری و زدن ماسک است را رعایت کنند.