.آزمایش ۵۰ درصد افراد مشکوک به کرونای انگلیسی در خراسان رضوی مثبت شد

 آزمایش ۵۰ درصد افراد مشکوک به کرونای انگلیسی در خراسان رضوی مثبت شد8-فروردین-1400

آزمایش ۵۰ درصد افراد مشکوک به کرونای انگلیسی در خراسان رضوی مثبت شد

مشهد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر نتایج آزمایش ۵۰ درصد مبتلایان مشکوک به ویروس جهش یافته، معروف به کرونای انگلیسی در استان خراسان رضوی مثبت می‌شود

دکتر مهدی قلیان اول روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با کمال تاسف اکنون ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در بین ساکنان  استان خراسان رضوی در حال گردش است. 
و موارد مشکوک به کرونای انگلیسی،  بیماران بد حال کرونایی هستند که از آنها آزمایش کرونای انگلیسی گرفته می‌شود.
وی با اشاره به افزایش نتیجه مثبت آزمایشهای کرونای مراجعان سرپایی در خراسان رضوی ادامه داد: نتیجه مثبت آزمایشهای پی.سی.آر در بخش سرپایی از ۱۱ به ۲۲ درصد و در بخش بستری از ۲۰ به ۴۰ درصد افزایش دارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به افزایش نتایج مثبت آزمایشهای پی.سی.آر در موارد سرپایی و بستری، احتمال افزایش کرونا در این استان طی هفته‌های آینده وجود دارد.
قلیان افزود: تعداد موارد جدید بستری شده و کل بستری‌شدگان کرونایی در استان خراسان رضوی طی هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن تغییر محسوسی نداشته است اما با توجه به افزایش نتایج مثبت آزمایشهای پی.سی.آر در موارد سرپایی و بستری، خطر افزایش کرونا در این استان طی هفته‌های آینده احساس می‌شود.
وی ادامه داد: هم‌اکنون تعداد بیماران کرونایی بستری شده در خراسان رضوی روزانه ۱۳۰ نفر، تعداد کل بستری‌شدگان ۴۸۰ نفر و تعداد بستری‌شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانهای استان حدود ۱۷۰ نفر است که تغییر چندانی نسبت به دو هفته قبل نداشته است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق گزارش نرم‌افزار ماسک در حال حاضر از ۳۳ شهرستان خراسان رضوی، ۱۸ شهرستان در وضعیت آبی و بقیه در وضعیت زرد از نظر شیوع کرونا قرار دارند که تغییر خاصی نسبت به قبل نداشته است.   
۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

بر اساس گزارش سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت  ۸۹ تن از هموطنان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان ناشی از این بیماری در ایران به ۶۲ هزار و ۳۹۷ تن و مجموع افراد مبتلا به کرونا در کشور نیز به یک میلیون و  ۸۵۵  هزار و ۶۷۴ نفر رسیده است و تاکنون یک میلیون و ۵۹۳ هزار و ۲۱۹  نفر از بیماران نیز بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.