تاخت و تاز کرونا در فارس/ آمار بیماران بدحال سه رقمی شد

 تاخت و تاز کرونا در فارس/ آمار بیماران بدحال سه رقمی شد8-فروردین-1400

تاخت و تاز کرونا در فارس/ آمار بیماران بدحال سه رقمی شد

ایسنا/فارس مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به افزایش آمار مبتلایان، بیماران بستری و بیماران بدحال در فارس، وضعیت شیوع کرونا را در این استان بحرانی دانست.

دکتر سید روح‌الله حسینی، یکشنبه ۸ فروردین به خبرنگاران گفت: هم اکنون تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های مرجع کرونا در فارس به ۷۲۸ نفر رسیده است.

او با اشاره به اینکه تعداد بیماران با وضعیت وخیم جسمی نیز در فارس افزایش داشته است، گفت: برابر آخرین آمار تا امروز ۱۱۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

حسینی همچنین اعلام کرد که طی ۴ روز گذشته ۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در فارس جان باخته‌اند، خاطرنشان کرد: افزایش موارد بستری و جان باختن بیماران کووید ۱۹ در استان، این را به منزله به صدا درآمدن زنگ خطری جدی است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: با تغییر رنگ سه شهرستان ارسنجان، داراب و زرین دشت به قرمز و دو شهرستان مرودشت و ممسنی به نارنجی، هشدار افزایش شمار مبتلایان و بیماران بستری در فارس جدی تر شده است.

حسینی همچنین گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۸۷ هزار و ۳۳۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه و منجر به شناسایی ۱۸۵ هزار و ۱۲ بیمار مثبت قطعی شده است.

او یادآور شد که تاکنون، ۵۸ هزار و ۳۸۸مورد تست سریع در قالب طرح شهید سلیمانی انجام و منجر به شناسایی ۵۱۶۱ بیمار مثبت شده است.

حسینی مجموع بیماران شناسایی شده در فارس را ۱۹۰ هزار و ۱۷۳ نفر اعلام و اضافه کرد: مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون ۳۳۶۸ نفر و مجموع بهبود یافتگان نیز ۱۷۸ هزار و ۴۳۱ نفر بوده است.