درصد ابتلا به کرونا در قزوین به صورت تصاعدی در حال افزایش است

 فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونا استان قزوین :

قزوین - ایرنا - فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونا استان قزوین با بیان اینکه علیرغم تاکیدات و توصیه ها برخی از هموطنان و هم استانی ها مسافرت را بر کرونا ترجیج دادند و نوروز را در کام مردم تلخ کردند ، گفت: متاسفانه درصد ابتلا به ویروس کرونا در این استان بصورت تصاعدی در حال افزایش است.

به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز دوشنبه در جلسه فوق‌العاده ستاد مقابله با کرونا شهرستان تاکستان افزود: بعد از دوماه شرایط با ثبات و نزولی که استان قزوین داشت متاسفانه از دو روز گذشته روند افزایشی شده بنحوی که میزان بستری بیماران در مراکز درمانی ۳۰ درصد بیشتر شده است.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت این روند و کنترل آن مستلزم ایجاد محدودیت ها است، یادآورشد: ورود و خروج شهرستان‌های نارنجی باید به دقت کنترل شود و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای متخلفان اعمال گردد.

معاون استاندار قزوین گفت : متاسفانه هموطنان در تعطیلات نوروزی مسافرت را بر کرونا ترجیح دادند و درصد ابتلا به کرونا به صورت تصاعدی در حال افزایش است.خرید های شب عید و دید و بازدیدهای نوروزی نَفَس کرونا را تازه کرد، در دو ماهه منتهی به پایان سال۹۹ شرایط با ثبات و نزولی را تجربه کردیم ولی متاسفانه در طول چند روز اخیر حدود ۳۰ درصد میزان بستری ها در مراکز درمانی استان افزایش یافته است.

وی افزود: از تجمع و نشست‌ها باید جلوگیری شود، رستوران ها حتما به صورت بیرون بر باید خدمات ارائه دهند، زیرا میزان آلودگی در این محل ها بیشتر از اماکن دیگر است. تالار ها نیز باید فعالیت خودشان را تعطیل کنند و در کل استان قزوین در روز طبیعت دورهمی ها و تجمع در بوستان ها،تفرجگاه ها و فضاهای سبز ممنوع است.
فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونا استان قزوین گفت: دید و بازدیدهای نوروزی مدیران و کارکنان ادارات مطلقاً ممنوع است و  مصوبه منع تردد شبانه از ۲۲ تا ۳ بامداد در کل استان اعمال می شود.
جانشین ستاد پیشگیری ومقابله باکرونا استان قزوین افزود : تزریق واکسن در بین گروه های هدف بر اساس میزان آسیب پذیری همچنان ادامه می یابد، و تاکنون هیچ مسئولی در سطح استان واکسن کرونا دریافت نکرده است.
به گفته وی ، استان قزوین کارنامه درخشانی در مدیریت بیماری کرونا از خود به جای گذاشته است و با توجه به موقعیت جغرافیایی خاصی که این استان از آن برخوردار است، پیش‌بینی می‌شد دچار طوفان و بحران کرونایی شویم، اما با فداکاری کادر درمان بیمارستان ها،تلاش و برنامه ریزی مسئولان ستاد،مشارکت مردم، هوشیاری رسانه ها و مجاهدت گروه های جهادی این بیماری هوشمندانه مدیریت و کنترل شد.

حبیبی افزود : در کنار مجاهدت ها و اهتمام جدی کادردرمانی، طرح شهید سلیمانی که مکمل فعالیت های ستاد پیشگیری ومقابله با کرونا است، بسیار تاثیرگذار و ارزشمند بود.
این مسئول یادآورشد: در طول دوران شیوع ویروس کرونا، تاکستان به عنوان معین شهرستان‌های دیگر به مردم عزیز خدمت رسانی کرد.