فیلم| یزد در آستانه شروع موج چهارم کرونا

 فیلم| یزد در آستانه شروع موج چهارم کرونا 9 فروردین-1400

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد از ثبت جدیدترین رکوردهای کووید ۱۹ در فروردین ۱۴۰۰ در استان یزد خبر داد.

 دکتر ابراهیم سلمانی در گفت و گو با خبرنگار فارس در یزد، گفت: در شبانه روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۴۹ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند که از ابتدای سال تاکنون یک رکورد محسوب می شود.

وی  با اشاره به شناسایی ۹ سرخوشه کرونای جهش یافته در استان، ادامه داد: تاکنون ۴۵ سرخوشه مبتلا به کرونای جهش یافته در استان شناسایی شدند.

دکتر سلمانی با اشاره به موارد جدید  واریانت انگلیسی افزود: ۳ سرخوشه در اردکان، یک سرخوشه در میبد، ۲ سرخوشه در مهریز، ۲ سرخوشه در خاتم و یک سرخوشه در شهرستان اشکذر شناسایی شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار داشت: تاکنون کرونای جهش یافته در شهرستان های یزد، اردکان، میبد، ابرکوه، خاتم، تفت، مهریز و اشکذر به ثبت رسیده است.

دکتر سلمانی گفت: در شبانه روز گذشته، سه بیمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: در شبانه روز گذشته، ۴۹ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان پذیرش شدند.

وی خاطر نشان ساخت:  در حال حاضر، ۱۶۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۳۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه خدمات دریافت می کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت:  کرونای انگلیسی روز به روز در یزد جهش می‌گیرد و  آرام و بی صدا در گوشه و کنار یزد رو به افزایش است و مسافرانی که آن را سوغات می‌دهند و به دیارشان می‌برند.

وی تاکید کرد: کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دورهمی، برپایی مراسم‌های عروسی و ترحیم و دید وبازدیدهای نوروزی سبب شده تا هشت شهر یزد درگیر بیماری جهش یافته انگلیسی باشد و با این وضعیت، همچنان رخ یزد زرد و آبی است.

دکتر سلمانی تصریح کرد: برگزاری هرگونه دورهمی و‌ انجام سفرهای غیر ضروری سبب چرخش ویروس کرونا، افزایش میزان ابتلا و به تبع آن افزایش فوتی ها خواهد شد.