فیس‌بوک حساب رئیس‌جمهوری ونزوئلا را مسدود کرد

 فیس‌بوک حساب رئیس‌جمهوری ونزوئلا را مسدود کرد9فروردین-1499

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا (سمت چپ)

فیس‌بوک حساب نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا، را به خاطر «انتشار اخبار گمراه‌کننده دربارهٔ کرونا و قرار دادن مردم در معرض آسیب» به مدت ۳۰ روز مسدود کرد.

سخنگوی فیس‌بوک اعلام کرده حساب کاربری آقای مادورو به خاطر «نقض مکرر قوانین فیس‌بوک و انتشار اخبار گمراه‌کننده» مسدود شده است.

نیکلاس مادورو ژانویه امسال مدعی شده بود دارویی «معجزه‌آسا» وجود دارد که می‌تواند بیماران مبتلا به ویروس کرونا را معالجه کند. وی این دارو را «محلول خوراکی تولید شده از آویشن» معرفی کرده و نام آن «کارواتیویر» گذاشته بود.

وی پیشتر نیز ادعاهایی از این دست عنوان کرده که پشتوانه علمی و تاییدیه سازمان بهداشت جهانی یا نهادهای علمی معتبر را ندارد.

این در حالی است که درست یک ماه بعد از ادعای کشف «داروی معجزه‌آسا»، ونزوئلا از ماه فوریه آغاز به واکسیناسیون علیه کرونا کرده است.

بر پایه آمارهای رسمی این کشور، تاکنون ۱۵۵ هزار نفر در ونزوئلا مبتلا به کرونا شده و ۱۵۰۰ نفر قربانی ویروس شده‌اند. اپوزیسیون کشور می‌گوید شمار واقعی قربانیان کرونا در کشور بسیار بیشتر از آن چیزی است که آمارهای رسمی نشان می‌دهد.

فعلاً برای ۳۰ روز آقای مادورو نمی‌تواند پیام جدیدی در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کند و صفحه وی تنها برای خواندن در دسترس خواهد بود. صفحه فیس‌بوک او بیش از ۱.۲ میلیون نفر دنبال‌کننده دارد.

با استفاده از خبرگزاری فرانسه، رادیو فردا / ف.ق / پ.پ