پیش‌بینی وزش باد شدید و نفوذ گرد و غبار در استان چهارمحال و بختیاری

 پیش‌بینی وزش باد شدید و نفوذ گرد و غبار در استانچهارمحال و بختیاری۱۲-اردیبهشت-۱۴۰۱

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از وزش باد شدید، نفوذ گرد و غبار، کاهش دید و کیفیت نسبی هوای استان طی چند روز آینده خبر داد.پیش‌بینی وزش باد شدید و نفوذ گرد و غبار در استان

مهران چراغپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد  از وزش باد شدید، نفوذ گرد و غبار، کاهش دید و کیفیت نسبی هوای چهارمحال و بختیاری طی چند روز آینده خبر داد و گفت: این سامانه از امروز دوشنبه 12 اردیبهشت‌ماه تا پایان روز چهارشنبه در استان فعال خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، سامان، بن، اردل، لردگان، خانمیرزا، کیار(شلمزار)، فارسان و کوهرنگ بیشترین تأثیر را از این سامانه خواهند داشت.

وی افزود: سقوط اجسام سبک و تخریب بناهای غیرمستحکم در اثر وزش باد شدید، کاهش نسبی کیفیت هوا و دید افقی از جمله اثرات این سامانه است.

چراغپور توصیه کرد: مردم سازه‌های سبک و تابلوهای تبلیغاتی خود را مستحکم کنند، در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره تردد نداشته باشند و همچنین خودروهای خود را در این محل‌ها پارک نکنند و همچنین کشاورزان از مستحکم بودن تاسیسات گلخانه‌ای خود اطمینان حاصل کنند.