«کشته شدن دو فلسطینی» در جریان عملیات جدید اسرائیل در کرانه باختری

 «کشته شدن دو فلسطینی» در جریان عملیات جدید اسرائیل در کرانه باختری2-تیر-1401

پیکر یکی از دو فلسطینی کشته شده در نابلس بر دوش دیگر فلسطینیان

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطینی اعلام کرد دو فلسطینی شامگاه شنبه در جریان عملیات جدید ارتش اسرائیل در نابلس واقع در کرانه باختری کشته شدند.

این وزارتخانه اسامی کشته‌شدگان را محمد عزیزی (۲۵ ساله) و عبدالرحمن جمال سلیمان صبح (۲۸ ساله) اعلام و همچنین اضافه کرد این عملیات شش زخمی برجای گذاشته که حال دو نفر از آنان وخیم است.

بر اساس گزارش مقام‌های فلسطینی، عزیزی بر اثر اصابت گلوله‌ای به سینه و جمال سلیمان به علت برخورد گلوله به سرش جان باختند.

ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد در شامگاه گذشته چند «عملیات ضدتروریستی» را در کرانه باختری انجام داده که طی آن «مبادله آتش میان مظنونان مسلح و سربازان» ارتش اسرائیل صورت گرفت.

ارتش اسرائیل افزود که شورش‌گرانی مواد انفجاری و سنگ را به سمت سربازان اسرائیلی پرتاب کردند و علاوه بر این، به سوی نیروهای اسرائیل آتش گشودند.

بر اساس اعلام ارتش اسرائیل، نیروهای اسرائیلی با «وسایل ضدشورش و تیرهای جنگی» به این اقدام پاسخ دادند. همچنین ارتش اسرائیل از بازداشت چهار مظنون به فعالیت‌های تروریستی در جریان این عملیات خود خبر داد.

در ماه‌های اخیر، یک مجموعه حملات فلسطینیان و اعراب اسرائیلی در خاک اسرائیل و کرانه باختری، نزدیک به ۲۰ کشته برجای گذاشت. پس از آن، نیروهای اسرائیلی از اواخر ماه مارس تاکنون، تقریباً به طور روزانه در کرانه باختری عملیات انجام می‌دهند.