تلگراف:
حمله سایبری به بانکهای ایرانی احتمالا کار اسرائیل است۵-تیر-۱۴۰۵
چگونه است که پس از تهدیدشعاری نابودی اسراییل ومحوکردنش ازروی کره زمین طی ۴۷ سال، اما نتیجه درعمل تبدیل به کشته شدن تعدادزیادی ازفرماندهان سپاه ورهبرولی فقیه خامنه ای رمال دردوجنگ ۱۲ و۴۰روزه ازسوی اسراییل وآمریکاشد.مهمتر اکنون هم گزارش خبری حمله سایبری به بانک ازسوی اسراییل داده شده است؟!
تلگراف در گزارشی نوشت برخی منابع اطلاعاتی و کارشناسان امنیتی اسرائیلی احتمال میدهند حمله سایبری اخیر به چهار بانک بزرگ ایران، کار اسرائیل باشد.به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، روزنامه تلگراف در گزارشی میگوید برخی منابع اطلاعاتی و کارشناسان امنیتی اسرائیلی احتمال میدهند حمله سایبری اخیر به چهار بانک بزرگ ایران، کار اسرائیل و گروه هکری «گنجشک درنده» باشد؛ حملهای که باعث اختلال در خدمات مرتبط با کارتهای بانکی شد.به نوشته روزنامه تلگراف، این حمله بانکهای توسعه صادرات، ملی، صادرات و تجارت را هدف قرار داد. هرچند تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته، اما گروه «گنجشک درنده» که بارها به اسرائیل نسبت داده شده و گفته میشود با نهادهای اطلاعاتی این کشور ارتباط دارد، یکی از مظنونان اصلی این عملیات است.یک منبع امنیتی اسرائیلی که نامش فاش نشده تأکید کرد تضعیف شبکه مالی ایران از طریق عملیات سایبری، نسبت به حملات مستقیم، پیچیدهتر اما مؤثرتر است.گروه «گنجشک درنده» نخستین بار در سال ۲۰۲۱ با حمله به شبکه راهآهن ایران شناخته شد و پس از آن نیز حملاتی علیه سامانه سوخت، کارخانه فولاد خوزستان و بانک سپه انجام داد. با این حال، تاکنون مقامهای اسرائیلی طبق رویه همیشگی درباره چنین عملیاتهایی اظهار نظر نکردهاند.#اسرائیل #ایران #بانک #حمله_سایبری #اختلال