هشدار اژهای به وحدتشکنان4-تیر-1405
هشداری که آخونددژخیم اژه ای به وحدت شکنان داده است. تاکتیکی - تبلیغاتی وبرای رفع مسئولیت وانکارکردن عدم همآهنگی خود بااینان می باشد.چون وی مشابه موضع مجتبی خامنه ای ناپیدا محورتفاهم باآمریکا موضع گیری ن کرده است.زیراگفته بنده علیالاصول، نظر دیگری داشتم ولی از باب تعهّدی که رئیسجمهور بهعنوان رئیس شورای عالی امنیّت ملّی از طرف خود و سایر اعضا در پاسداشت حقوق ملّت و جبهه مقاومت به بنده دادند و تصریح به قبول مسئولیت آن نمودند، اجازهی آن را صادر نمودم.».اما پس از صدور پیام مجتبی خامنه ای رمال شاهد بودیم که برخی از افراد و چهرهای سیاسی با تندروی اظهارات وحدت شکنانهای را علیه دولت و تیم مذاکره کننده مطرح کردند که هرگزموردپیگردقرانگرفته اند.چون برای ماستمالی کردن دژخیم اژه ای فقط گفته است متأسفانه گاهی برخی افراد که اشاره به نام ونشان شان نشده که کیستند، بیتوجهی میکنند و سخنانی بر زبان میرانند که دشمن را خیالاتی میکند و دشمن در توهم وجود اختلاف و انشقاق در داخل کشور فرومیرود؟!
در روزهای اخیر به دنبال اظهارات وحدت شکنانه برخی افراد پس از تلاش دولت برای تأمین منافع ملت از طریق دیپلماسی و صدور پیام رهبر انقلاب درباره تفاهمنامه با آمریکا، رئیس قوه قضائیه هشدار داد، برخی افراد با بی توجهی سخنانی بر زبان می رانند که دشمن را خیالاتی می کند.به گزارش تابناک به نقل از ایسنا؛ پس از حصول تفاهمنامه اسلامآباد، رهبر معظم انقلاب با صدور پیامی تاکید کردند: «همانگونه که مطلع شُدید، تفاهمنامهای بین رئیسجمهوران ایران و آمریکا امضا شد. در مسیر رسیدن به این مرحله، مسئولین امر، از سر دلسوزی و با حُسن نظر، تلاشهای زیادی را بهعمل آوردند و البته این رئیسجمهور آمریکا بود که از روی استیصال، از انواع اهرمها برای این امر استفاده میکرد.بنده علیالاصول، نظر دیگری داشتم ولی از باب تعهّدی که رئیسجمهور محترم بهعنوان رئیس شورای عالی امنیّت ملّی از طرف خود و سایر اعضا در پاسداشت حقوق ملّت ایران و جبهه مقاومت به بنده دادند و تصریح به قبول مسئولیت آن نمودند، اجازهی آن را صادر نمودم.».اما پس از صدور پیام رهبر معظم انقلاب، شاهد بودیم که برخی از افراد و چهرهای سیاسی با تندروی اظهارات وحدت شکنانهای را علیه دولت و تیم مذاکره کننده مطرح کردند.تا اینکه حجت الاسلام محسنی اژهای، رئیس قوه قضاییه به مناسبت آغاز هفته این قوه تاکید کرد که «مذاکره به هیچوجه به معنای تسلیم در برابر آمریکا نیست؛ اما متأسفانه گاهی برخی افراد، بیتوجهی میکنند و سخنانی بر زبان میرانند که دشمن را خیالاتی میکند و دشمن در توهم وجود اختلاف و انشقاق در داخل کشور فرومیرود.»رئیس قوه قضائیه در بخشی دیگر از سخنان خود هشدار داد که «دشمن و اذناب او، از اتحاد و انسجام ملت ایران، کلافه شدهاند و درصدد مخدوش کردن این وحدت مقدس هستند. باید بسیار مراقب باشیم که خدایناکرده در مسیر دلخواه دشمن حرکت نکنیم. گاهی برخی افراد از روی غفلت حرفهایی میزنند که بدونتردید این حرفها دشمن را خوشحال میکند و مورد سوءاستفاده او قرار میگیرد.»به نظر میرسد مخاطب قاضی القضات برخی از چهرههای نامدار سیاسی و صاحبان تریبونی است که در چند روز گذشته با بی توجهی به شرایط خطیر کشور خواه یا ناخواه با سخنان خود در زمین دشمن بازی کردهاند.جواد لاریجانی، از چهرههای سیاسی کشور، در تاریخ ۲۹ خرداد در گفت وگویی در برنامه جریان بیان کرد که «جنگ و صلح از جمله موضوعاتی است که در چارچوب اختیارات قانونی رهبری است و دولت باید در این زمینه از رهنمودهای رهبر انقلاب بهره بگیرد و بر اساس آن، چارچوبها و نقشه عملیاتی لازم برای خاتمه جنگ را طراحی و اجرا کند.»لاریجانی در بخشی دیگر از صحبتهای خود گفت که «مسیر صحیح آن است که در ساختار قانونی کشور، ابتدا دیدگاهها و رهنمودهای رهبری دریافت شود و سپس بر مبنای آن، برنامهها و نقشههای عملیاتی تدوین و ارائه شود.»این مقام سیاسی در ادامه مدعی شد «اینکه ابتدا نقشه عملیاتی مستقلی تهیه شود و سپس در شرایطی که رهبر معظم انقلاب نسبت به آن ملاحظاتی دارد، بر اجرای آن اصرار شود یا رفتارهایی نظیر لجبازی، قهر یا ترک مسئولیت صورت گیرد، این شیوه با مسیر قانونی و سازوکارهای تعریفشده همخوانی ندارد.»حجت الاسلام محمود نبویان، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، چندی پیش در کفت وگویی تلویزیونی که به دلیل افشای اسناد محرمانه و اظهارات خلاف واقع قطع شد، مدعی شده بود که «در تفاهمنامه ایران و آمریکا شروط رهبری نادیده گرفته شده است.»نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهاراتش با استناد به یادداشتی سه صفحهای مدعی شد که «رهبر معظم انقلاب با این تفاهم نامه مخالف است»این اظهارات خلاف واقع نماینده مجلس منجر به عدم پخش ادامه این گفتوگو و همچنین سازمان صدا و سیما با صدور بیانیهای از پذیرش استعفای مدیر کل مربوطه خبر داد.منوچهر متکی، وزیر پیشین امورخارجه و نماینده مجلس نیز در اظهاراتی در ۲۶ خرداد، تیم دیپلماتهای ایران را به ذوق زدگی از توافق متهم کرد و مدعی شد که «کشور چوب ذوق زدگی و شتاب زدگی را در مذاکرات برجام خورده است؛ لذا عجله پنهانی که در ۴۸ ساعت گذشته در کشور به راه افتاده است توجیهی ندارد. در دوره مذاکرات برجام به یکی از مذاکرهکنندگان گفتم اگر آمریکا به تعهداتی که میگوید یا امضا میکند عمل نکند چه باید کرد؟ پاسخ این بود خیلی برای امریکا بد میشود؛ چنین کاری نخواهد کرد. الان میپرسم اگر مذاکره کننده ما بدنبال ویتکاف بگردد و او بدستور ترامپ راه ندهد اقدام متقابل ما چیست؟ دوستان عزیز؛ اسب چموش مذاکره با امریکا را لگام بزنید.»انتظار میرود، باتوجه به هشدار رئیس دستگاه عدلیه و شرایط خطیری که کشور در آن قرار گرفته است، چهرههای سیاسی و صاحبان تریبون بیش از گذشته به مولفه وحدت ملی توجه داشته و با کلام خود از پشت تریبونهای رسمی، پاس گل به دشمن ندهند.