" بررسی مو شکافانه 3 تیتر خبری که نه در خدمت مردم، بلکه علیه ی مردم ایران است "

در صحفه اول روزنامه ی پول مورخ 16 اردیبهشت اینگونه تیتر خبری بازتاب داده شده است :

"رئیس کمیسیون حمل و نقل تهران ابعاد هولناک خسارت سالانه ی سوانح رانندگی را تشریح کرد. قتل 7% در صد تولید نا خالص ملی در جاده ها . در 5 سال گذشته 61 هزار میلیارد تومان GNPدر جاده ها از بین رفته است"

همچنین این دو تیتر خبری زیر هم از سوی خبر گزاری دروغ ساز پاسداران فارس در چنین روزی باز تاب داده شده است .

"رحيمي در مراسم بزرگداشت مقام معلم:همه مطالبات معلمان پرداخت مي‌شود.خبرگزاري فارس: معاون اول رئيس جمهور به نقل از احمدي نژاد گفت كه همه مطالبات معلمان پرداخت خواهد شد" "سردار وحيدي:امسال چند طرح موشكي و دريايي به بهره‌برداري مي‌رسد.خبرگزاري فارس: وزير دفاع گفت: بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته امسال چند طرح موشكي و دريايي به بهره‌برداري مي‌رسد"

اکنون سئوال است اگر چنانچه حکومتی که دمکراتیک باشد که بطور مستقیم از سوی مردم در انتخابات آزاد بر گزیده شده باشد مگر غیر از این است که چنین حکومتی می بایست وظیفه اش در خدمت مردم بودن باشد و ضمن اینکه تلاش می کند مطالبات مردم را بر آورده کند و جوابگوی خواست ونیازشان شان باشداز سوی دیگر با ارگان های همآهنگ با دولت دارای برنامه های کارشناسانه شده ای می باشد که اساس کارش بر مبنای بودجه ی تنظیم و اختصاص داده شده ی لازم به بر نامه ها و اهداف ترسیم شده ی مر تبط با هرنهاد حکومتی است . زیرا که هدف بطور دقیق گام برداشتن و پیگیری مسئولانه ی کار وتصمیمات جمعی در بستر ترقی و توسعه و پیشرفت کشوراست تا اینکه خدمات اجتماعی و رفاه اجتماعی و امنیت عمومی و ایجاد شغل و تسهیلات لازم برای شهروندان فراهم و آماده گردد. یعنی اینکه با مدیریت صحیح سازمان دهی و بر نامه ریزی های دقیق و مستند و بود جه ی تضمین اعتبار شده طرح ها دنبال اجرامی شود. البته با در نظر گرفتن اساس در الویت قرار دادن یا اصلی و فرعی کردن برنامه و اهداف و نیازهای مردم وکشور اقدام می شود . همچنین در این حکومت هیچگاه اخلال یا تداخل و کارشکنی نهادهای حکومتی با هم وجود ندارد .چونکه هر نهاد حکومتی ضمن تابع قدرت مرکزی است. ولی در حیطه عمل و اختیارات محول شده مستقل عمل می کند و پاسخگو می باشد.

اما بر گردیم به بررسی وضعیت ایران ومتمر کز شدن برروی همین 3 تیتر خبر های بازتاب داده شده ی فوق تا به بینیم اوضاع در حاکمیت آخوندی چگونه است واین خبر ها چه می گویند و گویای چه وضعیتی در ایران هستند؟

خبر اول اینکه آمار داده شده که مبلغ 61 هزار میلیارد تومان بر آورد خسارات مالی وارده سوانح تصادفات در جاده های کشور در 5 سال گذشته بوده است .معادل 61 میلیارد دلار می شود که بطور میانگین بیش از 12 میلیارد دلار در سال می شود. خوب دلیل یا عامل ریشه ای این تصادفات جاده ها وبهدر رفتن این رقم سرمایه مادی چیست ؟ چرا ایران پیشتاز مرگ و میر جادها درجهان می باشد؟ البته این فقط ازریابی خسارات مالی قضیه می باشد ونه تلفات انسانی در جاده ها که هر گز جبران شدنی نمی باشد. حال پرسش است اگر حاکمان ایران به جای عوامفریبی و دین فروشی و غارتگری کردن و جنگ افروزی نمودن وقدرت پرستی ودر گیر جنگ قدرت و ثروت بودن مردمی بودند آیا بازهم آن موقع نیاز بود که جنگ خانمان برانداز ضد ملی و ضد میهنی با عراق رخ دهد و 7 سال هم اضافه ادامه یابد که با وجود در بر داشتن 1000 میلیارد خسارت مالی نعمت الهی هم نامیده شد؟ آیا اگر فقط بخشی از این رقم صرف جنگ ضد ملی و ضد میهنی ایران و عراق شده مصرف راه سازی ها می شد واتوبان چند باند مدرن با معیار وموازین بین المللی ساخته می شد و جاده های قدیمی کشور ترمیم می شدند و پلیس راه بطور سیستماتیک و پیگیرانه مجهز به شیوه های مدرن راهنمائی جاده های برون از شهرها می شدند و مدام در جاده ها حضور داشتند و علائم ضروری راهنمای جاده ها رعایت می شد و گر چنانچه خود رو های جدید جایگزین خود روهای فرسوده و از رده خارج شده قدیمی پر مصرف سوخت و آلوده کننده ی محیط زیست می شدند و بموازات آن آموزش های لازم ایمنی و امنیتی استاندارد به رانندگان جاده ها داده می شد . آیا باز هم شاهد ضرر و زیان سالانه بیش از 12 میلیارددلار می بودیم؟

همچنین اگر به جای تلاش و پیگیری پنهانی پروژه ی هسته ای با هزینه ی سر سام آور بهدر رفته ی اعلام نا نشده که صرف پروژه ی هسته ای شده است که به اصطلاح ادعای طرح تولید انرژی تولید سوخت رسانی مسالمت آمیز پاک می شود . در صورتیکه تهدیدش قابل پیش بینی و تضمین نمی باشد. ضمن اینکه مشخص نیست چه زمان قرار است که این پروژه به بهره وری و خط تولید برسد؟ اگر واقعاً هدف تولید انرژی سوختی نظامی مورد نظر حاکمان تهران نمی باشد. آیا نمی شد از تولید سوخت رسانی جانشین و ارزان وبی خطر گازی و فسیلی و آبی و حتی خورشیدی استفاده می شد تا که نه نیاز به پروژه سرمایه بر کلان و نه زمان بس طولانی باشد ؟ مهمتر اینکه نیاز به تنش وتهدید و تحریم و احتمالاً بحران جنگ خانمان بر اندازدیگری هم نبود . بعلاوه اگر چنانچه بودجه ی کلان صرف این پروسه ی هسته ای شده آزاد می شد و اختصاص به سایر ساخت طرح های زیر بنائی و حیاتی کشور داده می شد. از جمله صنعت نفت و گاز ترمیم و ووسایل و قطعات صنعتی مورد نیاز بهره وری چاه های نفت وگاز باز سازی و مدرن می شدند تا که در مناطق و حوزه های نفتی و گازی با بر خی از کشور های مجاور مشترک هستند اما بدلیل فرسودگی دستگاه های تولیدی ومحدود بودن قدرت تولید که وجود دارد سهم ایران را شیخ نشنیان یا کشور های همسایه به نفع خود تولید و بر داشت نمی کردند. از سوی دیگر کاهش بودجه در همه سطوح وعدم سرمایه گذاری زیر بنائی و بنیادین موجب نا بسامانی اقتصادی و کشاورزی ناشی از 3 برابر واردات در برابر صادرات کشور نمی شد کهاکنون شاهد هستیم چگونه هر روز تعدادی کارخانه وواحدهای تولیدی ورشکسته و تعطیل می شوند و کار گران زیادی اخراج و بیکار می گردند.

اما پیرامون خبر دیگر همچنین اگر کشور دمکراتیک بود وبر نامه و نظم و حساب و کتاب داشت و با سایر کشور ها از جمله کشور های همسایه و منطقه روابط مسالمت آمیز داشت . چه نیاز به کودتای انتصاباتی تقلباتی با ضرب و شتم و سرکوب و سانسور و خفقان و زندان کردن معترضان وتوقیف مطبوعات به جای انتخابات آزاد بود ؟ آنگونه که اکنون وزیر پاسدار دفاع اعتراف کرده است که امسال به جای اینکه دولت مدعی ساده زیست و اصول گر طرح برای پاسخگوئی مطالبات مردم داشته باشد و اقدام عاجل برای راه حل ضربتی معضل فقر نهادینه شده در جامعه داشته باشد که چگونه می شود این مشکل اساسی را حل نمود که ناشی از شکاف عمیق طبقاتی است و منجر به محروم شدن بیش از 4 میلیون دانش آموزانی شده است که بدلیل فقر اقتصادی خانوادگی و هزینه ی گران تحصیل و نامنویسی و.. قادر بمدرسه رفتن نمی باشند و از نعمت خواندن ونوشتن محروم شده اند. در عوض پاسدار وحید وزیر دفاع خبر خوش به بهره‌ برداري رسیدن امسال چند طرح موشكي و دريايي را داده است.

و خبر تکمیلی دیگر اینکه معلمان نیز ضمن دریافت حقوق ناچیز شان گفته شده که مطالبات زیاد دریافت ناشده دارند که اکنون معاون اول رئیس جمهور که خودش متهم به اختلاس میلیارد ها تومان می باشد با وعده بزک نمیر بهار میاد کمبیزه با خیار میاد وعده ی سرخرمنی پرداخت همه مطالبات معلمان را داده است .

در خاتمه اینکه اگر دولت دمکراتیک بود و دارای طرح های بلند و کوتاه مدت اشتغال آفرینی داشت تامانع از فرار مغزهای کشور به برون مرز شود معلوم است که آنگاه نیاز نبود تا که در روز جهانی کار گر و سپس روز معلم دست به سرکوب و بازداشت کارگران و معلمان معترض زده شود . بهر صورت اکنون اعتراف شده است که تصادفات جاده های کشور در 5 سال گذشته خسارات معادل 61 میلیارد دلار در بر داشته که برابر 7% در آمدناخالص ملی سرانه بوده است و وعده ی نا کجا آبادی پرداخت مطالبات معوقه ی معلمان از سوی محمد رضا رحیمی داده شده که سخنگوی وزیر آمووززش پرورش شده است و طرح های ادعائی تولید موشک های دور برد از سوی پاسدار وحیدی وزیر دفاع مطرح شده است که سئول است که چه ارتباطی به مطالبات مردم دارد؟ یا مشکلی ازشان حل می کند؟ البته پاسخش معمای پیچیده و غامض نمی باشد جز اینکه گفته شود اختلاف در ماهیت حکومت دمکراتیک در خدمت مردم و حکومت فاشیستی مذهبی کودتائی نامشروع ضد مردم می باشد که 31 سال است دین را ابزار و وسیله ی عوامفریبی و جنگ افروزی و بحران آفرینی و غارتگری و سرکوب و سانسور و خلاصه حفظ قدرت حاکمان کرده است.

هوشنگ – بهداد

16 اردیبهشت ماه سال1389