روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی یکشنبه 16 آبان ماه سال 1389
نقد و بررسی : سرمقاله روزی نامه ی حکومتی جمهوری "سرمايه گذاري بدفرجام"
به نظر می رسد مردم و کشور عراق بهمان سرنوشت شوم به گروگان در آمدن حاکمان تهران دچار شده اند که مردم لبنان گرفتارش شدند .
به نظر می رسد مردم و کشور عراق بهمان سرنوشت شومی دچار شده اند که مردم لبنان گرفتارش شدند . برای اینکه مردم لبنان از طریق حزب الله لبنان به گروگان پاسداران و ولی وقیح در آمده ا ند . زیرا که بدلیل دشمنی و مبارزه کردن با پیشنهاد مذاکرت صلح خاورمیانه به خصوص پیشنهاد صلحی که عربستان سعودی داد ونخست وزیر اسق لبنان رفیق حریری آن را پذیرفت . چونکه وی رابطه ی نزدیکی با عربستان داشت. بلافاصله از طریق حزب الله لبنان ترور شد . اکنون مشابه ی همین سیاست دشمنی که با پیشنهاد پادشاه عربستان برای تشکیل دولت ملی در عراق داده شد . سریع پاسداران و ولی وقیح ا ز طریق نوری مالکی دست نشانده وارد صحنه شدند و دست اقدامات گسترده و زنجیره ای تروریستی و اتفجاری و بمب گذاری مرگ آور در عراق زدند . تا این چنین دشمنی و مخالفت با پیشنهاد عربستان سعودی به نمایش گذاشته شود . آنگونه که سرمقاله نویس مجبور مجبور به اعتراف دشمنی با این پیشنهاد تشکیل دولت جدید در عراق از سوی پاشاه عربستان شده و دلیل مخالفت با آن را لو داده است. بنابراین سرمقاله نویس تلاش کرده است که صورت مسئله را پاک نماید تا که بتواند با تحریف کردن و اقعیت ها و شستن چنگال خونین توطئه آمیز و جنایتکار پاسداران و سپاه قدس و همکاری نزدیک شان با القاعده اقدامات تروریستی زنجیره ی مشترک شان را با وارونه جلوه دهد . بهمین دلیل بدون نام بردن از تحلیل گران بی نام و نشان عملکرد تروریستی جنایت آمیز پاسداران و القاعده در عراق را چنین به عربستان سعودی نسبت داده است :
"در شرايطي كه روند تحولات سياسي عراق پس از 8 ماه بحران و چانه زني سياسي به سمت آرامش و تفاهم پيش مي‌رفت، دولت رياض دو اقدام شاخص در اين زمينه را مدنظر قرار داد تا بلكه بتواند وزنه سياسي عربستان در صحنه تحولات عراق را بيشتر كند. اين پيشنهاد با عنايت به تفاهمات به دست آمده در ميان گروههاي سياسي مطرح در عراق، صرفاً اقدامي به منزله نقش آفريني رياض در شكل گيري ساختار سياسي جديد عراق تلقي شد و گروههاي شيعه تقريباً بلافاصله آنرا رد كردند و اعلام داشتند ترجيح مي‌دهند اين تحولات درون مرزهاي عراق به تفاهم برسد كه تقريباً رسيده است. 2 - اشرار مسلح با انجام حملات برنامه ريزي شده به 16 هدف شاخص در بغداد حدود 200 كشته و 350 زخمي را به ملت عراق تحميل نمودند و در واقع به نوعي در صحنه تروريستي از جانب "رياض" به قدرت نمائي پرداختند. تقريباً بدون استثنا، تمامي صاحبنظران و تحليل گران، زنجيره عمليات تروريستي اخير در بغداد را نشانه‌هاي خشم رياض و پاسخ صريح و سريع رياض به تحولات عراق مشخصاً واكنشي به پاسخ منفي شيعيان ارزيابي كرده‌اند كه البته پيامدهاي سياسي - اجتماعي سنگين و پشيمان كننده‌اي براي رياض به همراه خواهد داشت. در واقع تا همين مرحله نيز "انزواي سياسي عربستان در عراق"، ناشي از عملكرد گذشته است كه آل سعود نقش آشكار و محسوسي در زنجيره بحران‌هاي عراق دارد. جاي تعجب است كه چگونه رياض انتظار دارد با ادامه همين سياست‌هاي بدفرجام بتواند راه تازه‌اي به درون قلوب مسلمانان بويژه گروههاي سياسي عراق بگشايد و محبوبيتي را كسب نمايد؟"
بهر حال سرمقاله نویس وارونه گو بدون توجه به این موضوع که مردم عراق و منطقه واقعیت را می دانند . زیرا که شناخت کامل از ماهیت رژیم ضد بشری دارند که چگونه از ابتدای شکل گیری اش با آویزان شدن به صدور انقلاب کشور های هم جوار و منطقه را ماهی تصور کرد و تأکید نمود که می بایست همه ی این ماهیان در تور انقلاب یا صدور ارتجاع و ترور و بحران به برون مرز بی افتند . در ادامه ین تهدید بستر ساز جنگ خانمان بر انداز 8 ساله ی ایران و عراق شد که 7 سال آن را خمینی شیاد و پاسداران با جنگ موهبت الهی است ادامه دادند . زیرا بقا و سرنوشت رژیم ضد بشری به صدور بحران و ترور و ارتجاع وناامن سازی و بی ثبات کردن کشور های همسایه و منطقه بستگی دارد . به خصوص اینکه که اسناد مستند انکار نا پذیر ویکی لیکس بیرون داده شده است که موجب مسدود شدن هرگونه توجیه گری و فرار دخالت گری حاکمان تهران و پاسداران در امور داخلی عراق شده است . اما اکنون سر مقاله نویس بدون آنکه بگوید که به رژیم ضد بشری چه ارتباط دارد که آنگونه مالک عراق و سخنگوی دولت و نمایند ه ی مردم عراق شده است که اکنون از موضع ولی وقیح گونه فرافکنانه هم عربستان را متهم به طراحی اقدامات تروریستی اخیر در عراق کرده است . هم اینکه چنین از موضع آمرانه و طلبکارانه عربستان را متهم نموده است که چرا در امور داخلی عراق مداخله گری می کند:
" نقش رياض و سرمايه گذاريهاي نجومي در تجهيز، سازماندهي و هدايت گروههاي شورشي عراق به حدي آشكار است كه ديگر نيازي به ارائه اطلاعات و اسناد جديد نيست بلكه تقريباً آل سعود به جائي رسيده كه حتي نيازي به پرده پوشي هم احساس نمي‌كند كه البته بسيار شرم آور است. اما آنچه بيشتر اهميت دارد، همراهي و همفكري و هم آوائي رياض با آمريكا در روند تحولات عراق است. اين براي رياض بسيار شرم آور است كه براي قتل و جرح مسلمين در يك كشور اسلامي و عربي تا اين اندازه گستاخانه وارد عمل شده و به طرز آشكاري در جهت دخالت در امور داخلي عراق و نه حتي براي كمك به مردم عراق بلكه دقيقاً در جهت آسيب رساندن به آنها هزينه كند و از عواقب آن سرمايه گذاريهاي شرم آور نيز نهراسد. به راستي حمله به اماكن مذهبي از جمله كليساي مسيحيان و قتل عام برنامه ريزي شده فعالان سياسي وحتي عابران كوچه و بازار، چه كمكي به دربار رياض ممكن است محسوب شود؟ اقدامات حقيرانه و توسل جناح "العراقيه" به رياض و ساير بيگانگان، دعوت فوري ملك عبدالله، پاسخ رد شيعيان به رياض و انفجارهاي زنجيره‌اي در بغداد، اجزاي بهم پيوسته از يك پديده هستند كه همگي به طور مشترك، روند انزواي معني‌دار دربار سعودي در تحولات منطقه بويژه عراق را به تصوير مي‌كشد. لازم است رياض تمامي استعدادها و ظرفيت‌هاي خود را براي درك واقعيت‌هاي پيرامون به كار گيرد و اين نكته را به خوبي درك نمايد كه با اينگونه سرمايه گذاري‌هاي جنايتكارانه و تخريب گر نمي‌تواند كمترين موفقيت و محبوبيتي در عراق كسب كند و چيزي به وزن سياسي به شدت آسيب ديده اش، بيفزايد. و مقامات سياسي عربستان هنوز هم كتمان نمي‌كنند كه آلترناتيو دلخواه آنها براي عراق، هنوز هم بعثي‌هاي شرور هستند! در اينصورت چه دليلي داشت گروههاي سياسي عراق به رياض اعتماد كنند، به ويژه آنكه انفجارهاي زنجيره‌اي بغداد، آمادگي رياض براي بحران سازي در عراق و برهم زدن نظم سياسي شكننده در عراق را هم اثبات مي‌كند! "
در خاتمه اینکه از این آشکار و شفاف تر نمی توان اعتراف نمو د که چگونه نوری مالکی یک غلام حلقه به گوش و مطیع حاکمان تهران و پاسداران در عراق می باشد . همچنین بطور علنی اذعان شده که عراق تبدیل به حیات خلوت برای حاکمان تهران شده است و مردم عراق به گروگان حاکمان جنایتکار حاکمان تهران در آمده اند تا در راستای اهداف کثیف و پلیدشان از جمله اهداف پروژه ی هسته ای و تلاش برای دسترسی به سلاح هسته ای مورد سوء استفاده واقع شوند. البته بخشی از مسئولیت سنگین این شرایط تحمیل شده به مردم عراق به مقامات آمریکائی باز می گردد . زیرا که اینان بودند که با فریبکاری وعده ی دروغ صلح و آزادی و دمکراسی به مردم عراق دادند و این کشور ر ر ا اشغال نظامی کردند و پس از شخم کردن این کشور شرایط برای حضوز پاسداران و یکه تازی کردن شان در عراق را هموار نمودند . سپس به خاطر زد وبند های کثیف پشت پرده و پیش برد سیاست خائنانه ی مماشات گری مذاکره ی پنهانی به تعهدات خود در عراق پشت پا زدند . به خصوص با حمایتی که از نخست وزیری نوری مالکی دست نشانده ی ولی وقیح و پاسداران کردند موجب شد که با حضور پررنگ پاسداران مردم عراق هرچه بیشتر بی دفاع و پشت و پناه شوند . از سوی دیگر رژیم جنایتکاری که آنگونه کار نامه ی ننگین ضد بشری خیانت و جنایت آمیز در ایران دارد که پس از 22 خرداد 88 مردم معترض و ناراضی ایرانی همه ی تظاهرات های حکومتی با فریاد مرگ بر دیکتاتور وخامنه ای و واصل ولایت وقیح تبدیل کردند و با پژواک اعتراضی خود مهر تأئید بر عدم مشروعیت رژیم ضد بشری و ولی وقیح زدند .اکنون چنین رژیم نامشروع و تروریستی چگونه می تواند با آویزان شدن ترفند اکثریت جمعیت عراق که چون شیعه می باشند . می تواند مالک عراق و سخنگوی دولت غیر قانونی و وکیل مدافع و نماینده ی مردم عراق شود و برای دیگران تعیین تکلیف نماید؟
هوشنگ بهداد
http://www.jomhourieslami.com/1389/13890816/13890816_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی یکشنبه 16 آبان ماه سال 1389
سرمايه گذاري بدفرجام