دروغ نامه ی کیهان 5 شنبه 13 آبان ماه سال 1389
نقد و بررسی : يادداشت روز دروغ نامه ی کیهان " پاي درس 13 آبان "
آنچنان قلم بر دست معرکه گیری تبلیغاتی و قدرت نمائی علیه ی اقدامات آمریکا محور 13 آبان سال روز اشغال سفارت آمریکا در تهران کرده است که انگاری شرایط و ایام پس از روز های 13 آبان سال 58 است و مردم نه تغییر کرده ونه اینکه هیچگونه تجربه ای دارند؟!
امروز سالروز اشغال سفارت آمریکا در تهران است . زیرا که 31 سال پیش در چنین روزی پس از اینکه طرح اشغال سفارت آمریکا در 12 آبان با تغییر مسیر تظاهرات بسوی میدان خراسان از سوی مهندس بازرگان نخست وزیر دولت موقت خنثی شد . ولی با سخنرانی بیش از دو ساعته ی احمد خمینی با عنوان در مبارزه با آمریکا امام تنها است که در روز 12 آبان پس از برنامه ی خبری ساعت 2 بطور مستقیم از رادیو پخش شد . اما روز بعد یا 13 آبان طرح تدارک دیده شده ی اشغال سفارت آمریکا اجرا شد . اما اکنون قلم بر دست یادداشت روز نویس همکار سربازجو حسین شریعتمداری که باید وکیل تسخیری سربازجو شریعتمداری هم باشد . بدو ن آنکه توضیح دهد که هدف از اشغال سفارت آمریکا در تهران چه بود؟ یا اینکه بگوید چرا بر خلاف ادعای محاکمه کردن گروگان یا کارکنان سفارت آمریکا که خمینی شیاد چپ و راست تأکید می کرد . ولی گروگان ها پس از 444 روز از موضع خفت و خواری آزاد شدند که اقدامی بود که سپس الگو و مشابه آن تبدیل به سر کشی جام زهر شکست جنگ ضد ملی و ضد میهمنی ایران و عراق از سوی خمینی شیاد شد. یا اینکه حتی بگوید که این توطئه ی طراحی شده به جز اینکه دولت موقت بازرگان مجبور به استعفا شد تا که آخوندهای پیرو خمینی شیاد و شرکای شان قدرت را قبضه کنند و نیروهای فعال سیاسی و انقلابی از صحنه حذف شوند . بد تر اینکه بستر ساز جنگ خانمان بر انداز ایران و عراق شد که خمینی شیاد چون آن را موهبت الهی برای بقای ننگین نظامش نامید 7 سال هم بر ادامه ی آن اصرار ورزید تا که ایران ویران شد و میلیون ها نفر کشته و مجروح و آواره و بی خانمان و پناهنده بر جای گذاشت . خلاصه ادامه ی این سناریو و نمایش ادعای مبارزه با آمریکا کردن بمرور باعث رشد و علنی شدن جنگ قدرت و ثروت جناحی و باندی شد تا در نهایت در 22 خرداد 88 رقیب پیرو خمینی از صحنه حذف شدند و پاسداران جنگ افروز با حمایت ولی وقیح نامشروع قدرت را قبضه و به انحصار خود شان در آورده اند . عجیب است که هیچ مسئولی جواب نمی دهد در ازای اینکه بطور ابزاری چپ و راست از نام مل هزینه می کنند. بگوید که سهم ملت ایران از این اشغال سفار آمریکا و ادامه سناریوی کمدی مبارزه با آمریکا داشتن به جز محرومیت چه چیز مهم ومثبت دیگری برای شان ارمغان و هدیه در بر داشته است که اکنون قلم بر دست یادداشت روز نویس در این مورد این چنین بطور وارونه تحلیل داده و ادعا نموده است :
"اما آنچه در 13 آبان 58 رقم خورد تنها به شكست جيمي كارتر منتهي نشد و فراتر از ساقط شدن دولت كارتر در آمريكا و دولت بازرگان بود.تسخير لانه جاسوسي سرمنشأ رويدادها و وقايعي شد كه درهم شكسته شدن ابهت و هيمنه پوشالين آمريكا را در پي داشت. اينجاست كه مي توان به رمز و راز نامگذاري اين روز از سوي امام راحل عظيم الشأن به «انقلاب دوم» پي برد.از 31 سال پيش كه در چنين روزي خبر تسخير سفارت آمريكا بر صدر اخبار جهان نشست تا به امروز كه كماكان منازعه نفس گير ايدئولوژيك و سياسي ميان ايران و آمريكا جريان دارد در ابعاد و زواياي مختلف از اين رويداد تاريخي، تحليل هاي فراواني توسط تحليلگران داخلي و خارجي مطرح شده است "
بهر حال بر خلاف گرد وخاک بر پا کردن و گرده بر زمین سائیدن های تبلیغاتی که می شود تا بطور کمدی ووارونه ی ادعا ی نقطه عطف و مرکز ثقل تاریخی مبارزه با آمریکا به خاطر اشغال سفارت آمریکا در 13 آبان سال 58 شود . اما باید گفت که بدون شک آمریکائی که در کنار پیر استعمار انگلیس تحمل حکومت دمکراتیک زنده یاد دکتر مصدق را نداشت و با کمک آخوندهائی همچون آخوند کاشانی که در خدمت ارتجاع دربار و استعمار خارجی بود دست به کودتای ننگین 28 مرداد سال 32 زد و پس از سقوط دکتر مصدق 37 سال بعد پیآمد آن شکل گیری رژیم فاشیستی مذهبی از سوی خمینی مرتجع و شیاد شد . مطمئناً اگر چنانچه از تشکیل حکومت فاشیستی مذهببی و اشغال سفارت آمریکا و ادامه ی جنگ ایران و عراق منافع استراتژیک نداشت . محال بود که از طریق اتخاذ اعمال سیاست خائنانه ی زد و بند های پشت پرده آنگونه سیاستی را بر گزیند که 31 سال طول بکشد . آنهم با اشغال نظامی افغانستان و عراق و بمباران نظامی قرار گاه های نظامی مخالفان در عراق که انجام داد. سپس خلع سلاح شان کرد. بد تر اینکه بر توی لیست گروه و سازمان های تروریستی نام شان گذاشت که همچنان ادامه دارد . اینگونه اقدامات موجب تقویت رژیم ضد بشری و هم تضعیف اپوزیسون و آسیب زدن جدی به مبارزه آزادی خواهانه ی مردم ایران شده است . طوریکه پس از اشغال نظامی عراق شرایط را آنچنان برای حاکمان تهران هموار نمود که موجب کشته شدن چندین هزار نظامی آمریکا و صد ها میلیارد دلار هزینه ی مالی برایش شده است . برای اینکه از طریق رژیم ضد بشری و اقدامات تروریستی برون مرزی اش بود که موجب شکست روس ها در افغانستان شد که در ادامه موجب فرو پاشی دیوار برلین شد و در نهایت سقوط امپراطوری شوروی سابق را در بر داشت . ولی اکنون قلم بر دست یادداشت روز نویس تصور کرده که با جامعه ی کوران سر و کار دارد که با کتمان کردن حقایق و موضع فرافکنانه دست به مانور تبلیغاتی زده است و آویزان به بهانه های گوناگون تحریم و جنگ روانی فرهنگی و نرم افزاری اینترنتی یا سایبری آمریکا شده و ادعل کرده که تا کنون بی تأثیر بوده است . خلاصه به دستآویز قدرت نمائی شیاد گری و فریبکاری و دغلکاری دین ابزاری ونخ نما آویزان شده است و این چنین طلبه پاسدار معرکه گیری تبلیغاتی و قدرت نمائی علیه ی اقدامات آمریکا محور 13 آبان سال روز اشغال سفارت آمریکا در تهران کرده است .
"همين روي، تسخير لانه جاسوسي اولين گوشمالي آمريكايي ها از سوي نظام جمهوري اسلامي ايران بعد از پيروزي انقلاب اسلامي بود كه بنابر اوضاع و احوال زمانه انتظار مي رفت واكنش به اصطلاح سهمگين و شديدي را از جانب دولت آمريكا در پي داشته باشد ولي داستان اشغال سفارت تا 444 روز به طول انجاميد و در همين ايام بود كه علي رغم تهديدهاي رنگارنگ كاخ سفيد و شاخ و شانه كشيدن هاي فراوان آنها، امام خميني(ره) آن جمله تاريخي و ماندني را فرمودند كه «آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند» كه همه ديدند چنين است.البته به تعبير ديگر مي توان گفت، آمريكايي ها در كارزار مواجهه با جمهوري اسلامي طي سه دهه گذشته يك غلطي كرده اند و آن محاسبات غلط در برآورد توانمندي اصلي و اقتدار واقعي ايران اسلامي است.امروز ايران اسلامي، افغانستان، فلسطين و يا عراق نيست. آمريكايي ها با قانون داماتو و سپس موج تحريم ها بر ضد ايران اسلامي از اهرم اقتصادي نيز در 30 سال گذشته بهره جستند اما طرفي نبستند و اكنون داستان بلند تحريم هابه فصلي رسيده است كه حتي رسانه ها وتحليلگران غربي بر ناكارآمدي و بي خاصيتي آن تأكيد دارندآمريكايي ها پس از امتحان كردن گزينه ها و تاكتيك هاي مختلف و به تعبيري آزمون و خطاهاي بسيار درباره مواجهه با ايران اسلامي، سالهاست بر گزينه تهاجم فرهنگي و به عبارت دقيق تر، ترفند و دسيسه «جنگ نرم» با هدف واهي براندازي خاموش نظام دست يازيدند.آمريكايي ها بايد بدانند كه توانمندي اصلي نظام جمهوري اسلامي علاوه بر قدرت نظامي، سياسي، ديپلماسي و اقتصادي، ماهيت ديني و ايدئولوژيك است و بايد در تحليل و برآوردهايشان از ايران تجديدنظر جدي نمايند چرا كه به قول معروف: چراغي را كه ايزد برفروزد.هر آنكس پف كند ريشش بسوزد"
در خاتمه اینکه آنگونه قلم بر دست یادداشت روز قلم فرسائی کرده است و با پاک نمودن صورت مسئله دست به نمایش کشیدن تصویر مار و مار قالب کردن زده است که انگاری فضا و شرایط روز های پس از 13 آبان سال 58 زمان اشغال سفارت آمریکا در تهران می باشد که شب ها معرکه گردانی اجرای شوی معجزه روی کردن سند علیه ی هر جریان یا نفری از طریق صدا و سیما نمایش داده می شد و مردم هم همان مردم می باشند که می بایست در بست به پذیرند و اینان از آن زمان تا کنون تغییر نکرده و درس نیاموخته و از 31 سال پیش تا کنون کسب تجربه ی از این صحنه گردانی را نکرده اند که ندانند چگونه به موازی این شوی ضد آمریکائی سایر قول و و عده های داده شده ی رهبران و مسئولان دروغ و دغلکارانه و وارونه بوده است ؟ آنگونه که در این ایام لت بعینه نظار گر بوده و تجربه کسب نموده اند که چگونه آن دانشجویانی که از دیوار سفارت آمریکا بالا رفتند. یا در این تهاجم حضور داشتند و یا سخنگو بودند. اکنون یا در زندان به سر می برند .یاا ینکه متهم به همکار و جاسوس دشمن آمریکا شده اند؟ همچنین همین مردم تجربه ی کودتای پاسداران در 22 خرداد 88 را ندارند و خودشان در مراسم تظاهرات نمایشی حکومتی 13 آبان در سال گذشته حضور نداشتند و فراموش کرده اند که در آن تظاهرات چگونه شعار یا فریاد هائی می دادند و چگونه با اینان بر خورد شد ؟ به خصوص اینکه شاهد می باشیم که چگونه ارگان های سر کوبگر کودتائی پاسداران زائده اش سازمان بسیج فقط اینان برای مراسم نمایشی فرمایشی حکومتی تظاهرات 13 آبان امسال فراخوان و بیانیه شرکت در تظاهرات داده اند تا که بطور کامل زیر کنترل باشد و مردم ناراضی و خشمگین نتوانند بطور مستقل شرکت کنند و صحنه ی تظاهرات ضد حکومتی سال گذشته را تکرار نمایند.
هوشنگ بهداد
http://www.kayhannews.ir/890813/2.htm#other200
دروغ نامه ی کیهان 5 شنبه 13 آبان ماه سال 1389
پاي درس 13 آبان -يادداشت روز