گزیده خبر های 19 شهریور- 90

فرمانده توپخانه سپاه اصفهان به شهادت رسید

مشخص است در تهاجم پاسداران به روستاهای کردستان عراق هم از سلاح سنگین استفاده میکنند. هم اینکه تلافات پاسداران در این تهاجم سنگین است.

فرمانده گروه توپخانه و موشکی و پدافند هوایی ۱۵ خرداد اصفهان، حين مقابله با گروهك تروريستي پژاك در غرب كشور به شهادت رسيد. به گزارش فارس، سردار عباسعلی جان نثاری فرمانده گروه توپخانه و موشکی و پدافند هوایی ۱۵ خرداد اصفهان در حين انجام ماموريت پاكسازي مناطق غرب كشور از لوث وجود ترويستهاي پژاك، به درجه رفيع شهادت نائل آمد. شهيد جان نثاري از رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس بود كه به دليل تخصص در حوزه توپخانه اي، از 5 سال گذشته فرماندهي گروه توپخانه و موشکی و پدافند هوایی ۱۵ خرداد اصفهان را برعهده داشت. پیکر سردار شهید جانثاری فردا شنبه از ساعت ۹ صبح با حضور مسئولین و اقشار مختلف مردم، از ميدان فیض اصفهان به سمت گلستان شهداي اين شهر تشييع و در كنار مزار سردار شهيد احمد كاظمي به خاك سپرده خواهد شد

بيانيه روزنامه‌نگاران خوزستان در مخالفت با انتقال آب كارون

این بیانیه جدیست . چونکه با توجه به بحث ریاضی کیلویی سیب زمینی که تازگی پاسدار گماشته احمدی نژاد کرده است . چونکه گفته است برای تولید هر کیلو سیبز مینی 5 کیلو آب نیاز می باشد و 50 هزار تومان هزینه و ارزش دارد. سپس نتیجه گرفته به صرفه نیست که سیب زمینی تولید شود و باید وارد شود . اکنون بر اساس همین فلسفه قرار است که با انتقال سرچشمه های آب این استان خوزستان و استان 4 محال بختیاری به فلات مرکزی ایران که تأکید شده است طرحی غیر کارشنانه می باشد . به خصوص اینکه اذعان شده است مردم این دو استان با کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند . بنابراین به نظر می رسد که هدف نابود کردن کشاورزی در استان خوزستان و 4 محال بختیاری می باشد تا بازهم بر حجم واردات افزوده گردد و پول های هنگفت باد آورده ی بیشتری بر توی کیسه های گشاد وپر ناشدنی دلال ها وواسطه های اقتصادی انگل ریخته شود.

اعتماد : بيش از 60 نفر از مديران مسوول، سردبيران و روزنامه‌نگاران مطبوعات خوزستان، با صدور بيانيه‌يي خواستار توجه جدي مسوولان دولتي و نمايندگان مجلس خوزستان به آسيب‌هاي طرح غيركارشناسي انتقال آب كارون به مركز ايران (طرح بهشت آباد) و تلاش براي جلوگيري از اجراي اين طرح زيانبار شدند. به گزارش آژانس خبري خوزستان (خوزنا)، در بخشي از اين بيانيه آمده است: ما نويسندگان اين نامه، ضمن تاكيد بر ملي بودن منابع آب و تاكيد بر چاره‌انديشي براي حل معضل كم آبي نسبي كه كمابيش گريبانگير تمام مناطق ايران است، نسبت به بحران‌نمايي و ايجاد حساسيت كاذب درباره كم‌آبي در فلات مركزي ايران، ابراز نگراني مي‌كنيم و معتقديم اين بحران‌نمايي‌ها با هدف تاثيرگذاري غيركارشناسي بر تصميمات مراكز كارشناسي و تصميم‌گيري نظام صورت مي‌گيرد. اين در حالي است كه استان چهارمحال و بختياري و خوزستان نيز از كمبود آب شرب و كشاورزي رنج مي‌برند و به نظر مي‌رسد اين مشكل، در سراسر ايران عموميت دارد و انتقال آب بين حوضه‌يي چاره‌كار نيست.

فیلم / یک دختر خردسال ایرانی که قدرت بی نظیری در حفظ و خواندن شعر دارد

http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=37887

در کویر شوره زار پدیده ی شوم کودکان کار خیابانی که ناشی از فقر و تبعیض و بی عدالتی نهادینه شده است .اما این فیلم جالب است چونکه گذشته از حضور ذهن این کودک دختر و شیوه ی جالب شعر خوانی از برش مهمتر اینکه محتوای غنی شعر های انتخاب شده از سوی وی می باشد. عجیب اینکه جای تعجب دارد که چرا با ترفند و بهانه ی تهاجم فرهنگی نه باز داشت نشده بلکه به وی تریبون داده شده است !

فشار بر یک زندانی سیاسی جهت اعترافات تلویزیونی

مشخص است که پاسداران کودتاگر در تهاجمات نظامی خود به کردستان عراق مقابل پژاک کم آورده اند که دژخیمان بازجویش این چنین فشار به این زندانی زندان سقز وارد می کنند تاکه وادار به اعترافات تحمیلی اش کنند تا که شکست شان را اینگونه جبران نمایند.

طهماسبی زندانی سیاسی که به اتهام عضویت در احزاب سیاسی به چهار سال حبس قطعی محکوم شده بود جهت انجام اعترافات تلویزیونی تحت فشار قرار دارد.بنابه اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی سیاسی از روز سه شنبه ۱ شهریورماه از زندان شهر سقز به بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر سنندج منتقل شده است. نامبرده قبلا نیز جهت انجام اعترافات تلویزیونی تحت فشار بوده است. با توجه به مختومه بودن پرونده ایشان و انتقال این زندانی سیاسی به اداره اطلاعات نگرانی‌ها نسبت به وضعیت وی افزایش پیدا کرده است.لازم به ذکر است بهروز طهماسبی مردادماه سال گذشته در شهر سقز توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت و به مدت نزدیک به سه ماه در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر سنندج تحت بازجویی و شکنج‌های شدید بوده است.شعبه ۱ دادگاه انقلاب شهر سقز سپس وی را به اتهام عضویت در احزاب سیاسی به چهار سال زندان محکوم کرد که این حکم بعدا از سوی دادگاه تجدید نظر عینا قطعی شده است.

بی خبری از وضعیت فرشته شیرازی، فعال حقوق زنان

این گزارش خبری هم بشکلی مشابه ی خبر قبلی می باشد . زیرا که ترفند و بهانه ی گروگان گیری نسبت به یک مادر زندانی فعال حقوق بشری در پیش گرفته شده است . چونکه به نظر می رسد به خاطر حضور دخترش در گردهمآیی آب پاشی این مادر به گروگان گرفته شده است.

کمیته گزارشگران حقوق بشر- به رغم گذشت نزدیک به یک هفته از بازداشت فرشته شیرازی، فعال حقوق زنان و از اعضای کمپین یک میلیون امضا، وی همچنان از ملاقات حضوری و تماس با خانوادهٔ خود محروم است.فرشته شیرازی، یک‌شنبه گذشته، دوازدهم شهریورماه، در پی احضار به اداره اطلاعات آمل بازداشت شد و تا کنون خبری مبنی بر اتهام وی و علت بازداشت او به خانواده‌اش اعلام نشده است.این فعال حقوق زنان پیش‌تر در شهریور سال ۸۸ بار‌ها به دفتر پیگیری و اطلاعات این شهر احضار و بازجویی شده و منزل وی نیز توسط ماموران امنیتی مورد تفتیش قرار گرفته بود.گفتنی است، جمعه پیش، الهام محسنی، دختر ۱۷ ساله وی، در جریان آب بازی در پارکی در شهر آمل به همراه پنج نفر دیگر بازداشت شد که بعد از یک شب بازداشت در بازداشتگاه نیروی انتظامی و دو روز نگهداری در زندان مرکزی آمل، همه شش نفر جمعا با قید وثیقه ۱۰ میلیون تومان آزاد شدند.ووو