صداها ونامه ی شما .25 اردیبهشت -93

صداها ونامه ی شما .25 اردیبهشت -93

* صاحب اصغرزاده از تهران: مسئولان هميشه براي توجيه افزايش قيمت بنزين صحبت از قيمت آن به دلار در بازار جهاني مي‌كنند، اگر واقعا دلار مبناي افزايش قيمت است، چرا درآمد مردم را با دلار مقايسه نمي‌كنند؟ * يك كارگر ساختماني از اردبيل: به مسئولان بگوييد بيمه كارگران ساختماني خيلي گران شده است و ما در حال حاضر براي واريز اين بيمه با مشكل روبرو شده‌ايم. جا دارد مسئولان بيشتر به فكر ما كارگران ساختماني باشند. وقتي مهره‌هاي اصلي جاي خود نباشند! به نظر مي‌رسد بسياري از مسئولان خلاف تحصيلات و تخصص خود به كار گمارده شده‌اند و اين موضوع مشكلات خاص خود را دارد. به عنوان نمونه افزايش ناباورانه كرايه‌ها كه باعث نارضايتي اقشار ضعيف و كم درآمد مي‌شود، يكي از معضلات ابرشهر تهران است. اعضاي شوراي شهر تشكيل شده است از حضور ورزشكاراني كه تخصص‌شان رسيدگي به ورزش كشور است نه مسايل روزانه زندگي مردم. آنان از درد مردم خبر ندارند و اگر داشته باشند به سبب تفكر ورزشي نمي‌توانند به مشكلات مردم برسند. اينان كه خودروهاي مدل بالا زير پايشان است بدون در نظر گرفتن شرايط اقتصادي مردم، تصميمات عجولانه‌ مي‌گيرند و آن را به اجرا مي‌‌گذارند كه دودش به چشم اقشار حقوق‌بگير و كارگران و كارمنداني مي‌رود كه وسيله نقليه ندارند و مجبورند از ناوگان معيوب شهري براي رفتن به محل كار و بازگشت به خانه استفاده كنند. 
صداي شما
* صاحب اصغرزاده از تهران: مسئولان هميشه براي توجيه افزايش قيمت بنزين صحبت از قيمت آن به دلار در بازار جهاني مي‌كنند، اگر واقعا دلار مبناي افزايش قيمت است، چرا درآمد مردم را با دلار مقايسه نمي‌كنند؟ 
* يك كارگر ساختماني از اردبيل: به مسئولان بگوييد بيمه كارگران ساختماني خيلي گران شده است و ما در حال حاضر براي واريز اين بيمه با مشكل روبرو شده‌ايم. جا دارد مسئولان بيشتر به فكر ما كارگران ساختماني باشند. 
* عسگري از تهران: از آقاي دكترروحاني رئيس‌جمهور و وزير كار درخواست مي‌شود كه قانون بازنشستگي 20 ساله معلولان جسمي تأمين اجتماعي را اجرا كنند. بازنشستگي كارمندان معلول دولتي 20 ساله ولي براي تأمين اجتماعي 30 ساله است. 
* نوشيرواني از تهران: براي شارژ كارت منزلت خود وقتي به متروي تجريش، گيشه مربوطه مراجعه كردم متأسفانه با رفتار بسيار زننده و دور از شأن كارمند اين باجه مواجه شدم. آيا اينگونه رفتار با ارباب رجوع صحيح مي‌باشد؟ بنويسيد تا مسئولان ذيربط رسيدگي كنند. 
* محمدي از شيراز: به مسئولان ذيربط بگوييد به چه دليل واحدهاي مسكن مهر در شيراز را نيمه‌كاره به حال خود رها كرده‌اند؟
* يك شهروند قزويني: به مسئولان وزارت بهداشت بگوييد چرا براي تهيه داروي شيمي درماني‌ ما بايد هميشه از قزوين به تهران بياييم، مگر شهرستانها سهميه اينگونه داروها را نبايد داشته باشند؟ 
 نامه‌هاي شما
قابل توجه وزير محترم راه و شهرسازي 
رشد روزافزون وسايط نقليه از يك سو و عدم كيفيت بخشي به راه‌هاي مواصلاتي از سوي ديگر، طي سالهاي اخير به عنوان يكي از دغدغه‌هاي مهم مردم استان همدان مطرح بوده است. دراين ميان ضعف برخي دستگاه‌هاي خدمات‌رسان نظير اداره كل راه و شهرسازي استان همدان در امنيت بخشي و مناسب‌سازي راه‌هاي مواصلاتي آنچنان مشهود است كه به اذعان بسياري از افراد فاقدتخصص نيز برخي امور انجام شده توسط اين اداره كل، بدون شك بيهوده و بدون ثمر بوده است. اگر چه عمر مفيد آسفالت درسالهاي اخير در استان همدان به دلايل مختلف نظير استفاده از عناصر نامرغوب در توليد، كاهش يافته، اما برخي اقدامات ناصحيح در خصوص نحوه آسفالت‌ريزي، اين عمر را تا سر حد مرگ در دم كشته است. به يقين آسفالت ريزي استاندارد تابع شرايط خاص اقليمي، جوي درجه حرارت است كه متخصصين امر اشراف بيشتري به امر مذكور دارند، اما اينكه چرا ناظران و كارشناسان فني دستگاه‌هاي خدمات‌رسان نظير اداره كل راه و شهرسازي استان در مقابل برخي كوتاهي‌هاي پيمانكاران طرف قرارداد با اين اداره كل سكوت اختيار مي‌‌كنند جاي تأمل دارد! از جمله عدم نظارت مي‌توان به پروژه آسفالت‌ريزي در جاده همان به سمت ملاير در مورخه بيست و سوم ارديبهشت ماه جاري اشاره كرد كه اين عمليات در شرايطي انجام پذيرفت كه وضعيت جوي همدان و شهرستان‌هاي تابعه بسيار نامساعد و مردم شاهد حجم زيادي از بارش در اين استان بودند. به يقين چنين اقداماتي اگر از سوي مردم با عنوان خيانت به بيت‌المال تلقي نشود، ارائه خدمت نيز نخواهد بود. در همين راستا انتظار مي‌رود وزير محترم راه و شهرسازي دولت تدبير اميد پيگيري اينگونه اهمال‌كاري را در دستوركار خود قرار دهد. ع موحد - همدان  
وقتي مهره‌هاي اصلي جاي خود نباشند! 
به نظر مي‌رسد بسياري از مسئولان خلاف تحصيلات و تخصص خود به كار گمارده شده‌اند و اين موضوع مشكلات خاص خود را دارد. به عنوان نمونه افزايش ناباورانه كرايه‌ها كه باعث نارضايتي اقشار ضعيف و كم درآمد مي‌شود، يكي از معضلات ابرشهر تهران است. اعضاي شوراي شهر تشكيل شده است از حضور ورزشكاراني كه تخصص‌شان رسيدگي به ورزش كشور است نه مسايل روزانه زندگي مردم. آنان از درد مردم خبر ندارند و اگر داشته باشند به سبب تفكر ورزشي نمي‌توانند به مشكلات مردم برسند. اينان كه خودروهاي مدل بالا زير پايشان است بدون در نظر گرفتن شرايط اقتصادي مردم، تصميمات عجولانه‌ مي‌گيرند و آن را به اجرا مي‌‌گذارند كه دودش به چشم اقشار حقوق‌بگير و كارگران و كارمنداني مي‌رود كه وسيله نقليه ندارند و مجبورند از ناوگان معيوب شهري براي رفتن به محل كار و بازگشت به خانه استفاده كنند. ع. يناقرف ـ تهران