اعتیاد 47هزار جوان در آذربایجان شرقی

کد خبر: ۱۹۱۹۲۷
۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰
 استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که اعتیاد در صدر مشکلات اجتماعی استان است، گفت: امروز همه مدیران و فرمانداران ما باید با حساسیت صد در صد و با مدیریت جهادی در این عرصه وارد شوند و اگر این روحیه را نداشته باشیم در هیچ عرصه‌ای به ویژه در این عرصه کار پیش نخواهد رفت.

 اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، با تاکید بر این که شورای مبارزه با مواد مخدر نباید در اجرای هیچ برنامه‌ای احساس محدودیت کند، اظهار کرد: موظف هستیم که امکانات و اعتبارات مورد نیاز این شورا را از منابع مختلف تامین کنیم و اجازه نداریم منتظر منابع دولتی باشیم، چرا که این انتظار مساوی است با آلوده شدن تعداد بیشتری از جوانان به اعتیاد.

وی با بیان این که همه چیز در پول و اعتبار خلاصه نمی‌شود بلکه باید غیرت و حمیت داشته باشیم، افزود: واقعیت این است که به هر فرزند آذربایجانی که در این موضوع لطمه وارد شود همه ما مسئول هستیم.

وی ادامه داد: از روزی که اوضاع و احوال اعتیاد استان را شنیده‌ام هیچ روزی نبوده که این قضیه ذهن مرا به خود مشغول نکند و معتقدم که این وضعیت شایسته استان ما نیست.

وی افزود: احساسم این است که وقتی در یک خانواده معتادی باشد هیچ مصیبت و بلای دیگری برای آن خانواده لازم نیست و در واقع اعتیاد از بزرگترین ابتلائات انسان تلقی می‌شود.

جبارزاده با تاکید بر این که مسئولان استان باید باور کنند که دختران و پسران این استان فرزندان ما هستند و ما در قبال آنها مسئولیم، گفت: امروز ما صاحب خانواده‌ای هستیم که 47 هزار نفر از فرزندانش به بلای خانمان‌سوز اعتیاد مبتلا هستند و جا دارد که این موضوع شب و روز فکر ما را به خود مشغول کند.

وی تشریح کرد: نباید اجازه دهیم حساسیت این موضوع در فکر و جان ما کم شود و اگر این اتفاق بیفتد امکان ندارد بتوانیم چاره‌ای بیندیشم؛ مخصوصا در این شرایط که محدودیت منابع وجود دارد باید از جان خود مایه بگذاریم.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات دبیر و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و با اشاره به افزایش کشفیات، جمع آوری معتادان و کاهش جرم در ایام تعطیلات عید، خاطرنشان کرد: خوشبختانه اقدامات چند ماه گذشته و حساسیتی که در این شورا ایجاد شده جای قدردانی دارد، البته این کارها باز هم کافی نیست و باید برنامه‌ریزی بیشتری صورت گیرد.

جبارزاده با تاکید بر این که باید عرصه را بر توزیع‌کنندگان مواد مخدر تنگ و ناامن کنیم، افزود: گزارش‌هایی واصل شده است که سران باندهای توزیع مواد مخدر این استان را برای خود ناامن می‌دانند که این خود قدمی رو به جلوست و از نیروی انتظامی می‌خواهم که با شیوه‌های تهاجمی این ناامنی را افزایش دهد.

وی تشریح کرد: نباید کسی احساس کند که به راحتی در همه جا می‌تواند اعتیاد را تبلیغ کند.

جبارزاده هم‌چنین از حراست‌ها و اداره کل آموزش و پرورش استان خواست نسبت به شیوع پدیده اعتیاد در محیط‌های کاری و آموزشی حساسیت نشان دهند.

وی آموزش زنان را در پیشگیری از شیوع اعتیاد در خانواده‌ها موثر دانست و برنامه‌ریزی لازم در این زمینه را خواستار شد.

جبارزاده عدم آگاهی را یکی از دلایل شیوع اعتیاد عنوان کرد و با تاکید بر ارتقای آگاهی‌های عمومی در این زمینه، تاکید کرد: باید از ظرفیت هنرمندان استفاده کنیم و این موضوع را به شکل هنرمندانه برای مردم بیان کنیم.

وی جلب مشارکت خیرین در بحث مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر و حمایت از تشکل‌های غیردولتی حمایت از معتادان را مورد تاکید قرار داد.

جبارزاده با بیان این که وضعیت اعتیاد استان باید اصلاح شود و این یک موضوع فراموش شدنی نیست، گفت: امیدوارم در پایان این دولت ظواهر اعتیاد را از این استان ریشه‌کن کرده و تبریز را شهری بدون معتاد بنامیم