صدا و نامه های شما

صدا و نامه های شما . 4 خرداد - 93
*يك شهروند اليگودرزي: به دليل آبگيري سد خاكي "خان آباد" در روستاي "خان آباد بربرود" اليگودرز، خانه برخي از اهالي اين روستا در معرض تخريب قرار گرفته است. بنويسيد تا مسئولان رسيدگي كنند. *يزداني از تهران: قيمت كارت هاي يكساله مترو بيش از حد انتظار است و براي ما قشر دانشجو و كارمند، اصلاً مقرون به صرفه نيست. خوب است مسئولان ذيربط در اين مورد تجديدنظر كنند. * صدري از اسلام آباد غرب: به مسئولان ذيربط بگوييد چرا هنگام استفاده از دستگاه‌هاي كارتخوان در فروشگاه‌ها، كارمزد از عابر بانك استفاده كننده كسر مي‌شود؟ *جوكار از تهران: چند بار در مورد برچسب‌هايي كه شركتهاي تخليه چاه و... درب منازل مي‌زنند پيام داديم. چند سال پيش شهرداري شروع به جمع آوري آنها كرد منتهي دوباره اين برچسب‌ها زده شد. به نظر من براي مقابله با اينكار بايد دولت به وزارت ارشاد اعلام كند هيچ چاپخانه‌اي اجازه چاپ اين برچسب‌ها را ندارد و هر كه چاپ كرد جريمه سنگين براي آن در نظر بگيرند. واقعاً چهره شهر با زدن اين برچسبها به درب منازل زشت شده است. مضرات قليان‌هاي ميوه‌اي سال‌هاي گذشته در باره مضرات قليان‌هاي ميوه‌اي، گزارشي تهيه و با چند نفر از پزشكان از جمله مرحوم دكتر ضياظريفي، يكي از مسئولان و مديران آزمايشگاه‌هاي تهران هم گفت‌وگويي صورت گرفت. بسياري از پزشكان كشيدن قليان‌هاي ميوه‌اي را سرطانزا مي‌دانند، مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي هم كه خودشان مضرات قليان‌هاي ميوه‌اي را مي‌دانند، مشخص نيست چرا با اين موضوع كه در بسياري از جمع‌هاي دوستانه و خانوادگي در حال گسترش است، برخورد نمي‌كنند؟ عرفان ـ تهران
صداي شما
* عبدالله از تهران: به آقاي جهرمي از طرف من بگوييد شما كه مي‌گوييد حرف‌هايي كه دولت قبل مي‌زد مخالف عقلانيت بوده، برادر من چرا الآن مي‌گوييد. چرا حالا همه شده‌اند منتقد دولت سابق؟ يعني تا حالا متوجه نشده بوديد و به يكباره فهميديد؟ زماني كه كارشناسان و صاحب نظران اقتصادي اخطار و هشدار مي‌دادند و دولت و امثال شما بي‌توجه بوديد، كجا بوديد؟
* صفاييان از اصفهان: آقا لطفاً پيام من را بدون كم و كاست چاپ كنيد. از طرف من به دلواپسان بگوييد كمي براي گراني‌ها، افزايش آمار طلاق، سن ازدواج و اعتياد، بيكاري و وام ازدواج جوانان، اختلاس‌ها و... دلواپس باشند، نه توافق ژنو؟!
* صدري از اسلام آباد غرب: به مسئولان ذيربط بگوييد چرا هنگام استفاده از دستگاه‌هاي كارتخوان در فروشگاه‌ها، كارمزد از عابر بانك استفاده كننده كسر مي‌شود؟
*جوكار از تهران: چند بار در مورد برچسب‌هايي كه شركتهاي تخليه چاه و... درب منازل مي‌زنند پيام داديم. چند سال پيش شهرداري شروع به جمع آوري آنها كرد منتهي دوباره اين برچسب‌ها زده شد. به نظر من براي مقابله با اينكار بايد دولت به وزارت ارشاد اعلام كند هيچ چاپخانه‌اي اجازه چاپ اين برچسب‌ها را ندارد و هر كه چاپ كرد جريمه سنگين براي آن در نظر بگيرند. واقعاً چهره شهر با زدن اين برچسبها به درب منازل زشت شده است.
* مسعودي از كرج: اداره آب و فاضلاب فرديس حدود 3 ماه پيش خيابان گلستان 41 واقع در جاده ملارد را براي لوله‌گذاري كنده است و با گذشت چند ماه نسبت به ترميم و آسفالت آن ديگر اقدامي نكرده است، علت چيست؟
*يك شهروند اليگودرزي: به دليل آبگيري سد خاكي "خان آباد" در روستاي "خان آباد بربرود" اليگودرز، خانه برخي از اهالي اين روستا در معرض تخريب قرار گرفته است. بنويسيد تا مسئولان رسيدگي كنند.
*يزداني از تهران: قيمت كارتهاي يكساله مترو بيش از حد انتظار است و براي ما قشر دانشجو و كارمند، اصلاً مقرون به صرفه نيست. خوب است مسئولان ذيربط در اين مورد تجديدنظر كنند.
نامه‌هاي شما
جلوگيري از واردات غيرضروري
در دولت گذشته برخي سودجويان با سوءاستفاده از رانت و تحريم، اقدام به واردات بي‌رويه و خروج ارز كشور و البته كسب درآمدهاي ميلياردي كردند. واردات اقلامي كه در داخل توليد مي‌شود عاملي شد براي كسادي بازار كه در داخل توليد داخلي و در نتيجه بيكاري و وابستگي به واردات در كشور. لازم است دولت تدبير و اميد از واردات تا آنجا كه نياز ضروري نداريم جلوگيري كند تا توليد كنندگان داخلي با تقاضاي نياز بازار باز هم به توليد خود رونق دهند و كشور از وابستگي نجات يابد. شهرابي - تهران
حقي كه به وقتش ادا نمي‌شود!
چند ماهي است كه حقوق ماهيانه مبلغ المعلوم بازنشستگان دانشگاه علوم پزشكي زنجان با تأخيربه حساب آنها واريزمي گردد كه گويا علت آن عدم پشتيباني قوي ونقص دربرقراري ارتباط وهماهنگي‌هاي كافي دانشگاه با سازمان بازنشستگي استاني وكشوري باشد.تقاضاي اوليه اين است كه مسئولين امرضمن توجه خداپسندانه به وضع معيشتي بازنشستگان، سعي نمايند تا با تمهيد مقدمات لازم وتأمين منابع ضروري،نظام مناسب جهت پرداخت بموقع حقوق بازنشستگان با بهره گيري ازروشهاي نوين طراحي وبهره‌برداري ازسيستمها ايجاد ويا فعال ترشود تا حداقل به اين وسيله اسباب خوشحالي ونشاط چند روزه آنها نيزفراهم گردد.
يك بازنشسته دانشگاه علوم پزشكي زنجان
مضرات قليان‌هاي ميوه‌اي
سال‌هاي گذشته در باره مضرات قليان‌هاي ميوه‌اي، گزارشي تهيه و با چند نفر از پزشكان از جمله مرحوم دكتر ضياظريفي، يكي از مسئولان و مديران آزمايشگاه‌هاي تهران هم گفت‌وگويي صورت گرفت. بسياري از پزشكان كشيدن قليان‌هاي ميوه‌اي را سرطانزا مي‌دانند، مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي هم كه خودشان مضرات قليان‌هاي ميوه‌اي را مي‌دانند، مشخص نيست چرا با اين موضوع كه در بسياري از جمع‌هاي دوستانه و خانوادگي در حال گسترش است، برخورد نمي‌كنند؟ عرفان ـ تهران
استمداد از مديرعامل تامين اجتماعي

اينجانب براي استفاده از قانون بازنشستگي با 10 سال سابقه خدمت از سال 92 تاكنون در شعب مختلف تأمين اجتماعي سرگردانم و با وجود آن كه سوابق كاري‌ام موجود است، مسوولان از تحويل پرونده خودداري مي‌كنند! با وجود سن بالا و ابتلا به بيماري‌هاي گوناگون پيگيري اين كار برايم دشوار است. از مديرعامل محترم سازمان تأمين اجتماعي دولت تدبير و اميد مي‌خواهم كه به سرگرداني يك كارگر پير و بيمار پايان دهد و امكان بازنشستگي اينجانب را فراهم كند. يك مخاطب از تهران