یک گزارش خبری همراه با دو تصویر

یک گزارش خبری  همراه با دو تصویر .7 خرداد -93
كلاهبرداري‌هاي مرد مرده!
ازبس رونق اقتصادی مکمل رفاه  عمومی  و بهبود امور معیشتی و مترادف رشد اخلاقی- فرهنگی- معنوی شده است که برای کلاهبرداری روی به ترفند جدید آورده شده است . زیرا ماموران پليس آگاهي مردي را دستگير كردند كه با چاپ اعلاميه ترحيم خودش، تغيير هويت داده بود. تااز دست طلبکارانش بگریزد.
ماموران پليس آگاهي مردي را دستگير كردند كه با چاپ اعلاميه ترحيم خودش، تغيير هويت داده بود. در دوم ارديبهشت امسال، مرد جواني به پايگاه سوم پليس تهران مراجعه و به كارآگاهان گفت: "مدتي قبل تصميم گرفتم درمانگاه شبانه روزي احداث كنم اما چون براي انجام اين كار پول كافي نداشتم تصميم به گرفتن شريك گرفتم و با چاپ آگهي در روزنامه درخواست سرمايه گذار كردم. همان روز مردي با من تماس گرفت و گفت وام ميلياردي دارد و مي‌تواند آن را به من واگذار كند؛بعد از چند جلسه قرار شد تا امروز به دفتر بيمه بيايد تا وام را بيمه كنم اما او اصرار شديدي دارد كه من پول نقد با خودم ببرم و اين مبلغ حدود 8 ميليون تومان است. به همين دليل به او مشكوك شدم و بهتر ديدم موضوع را با شما در ميان بگذارم. با اعلام اين خبر بلافاصله اكيپي از كارآگاهان تيم مبارزه با كلاهبرداري پايگاه سوم پليس آگاهي وارد عمل شده و اين مرد ميانسال را براي انجام تحقيقات به پايگاه سوم منتقل كردند. در تحقيقات اوليه مرد ميانسال با ارائه شناسنامه‌اي خود را محسن گودرزي معرفي اما در ادامه بررسي‌هاي بعمل آمده، كارآگاه پي به مجعول بودن شناسنامه و هويت متهم شدند. با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص مجعول بودن هويت متهم و تلاش وي براي پنهان نگاه داشتن هويت واقعي خود، كارآگاهان پايگاه سوم آگاهي به بررسي بانك اطلاعات مجرمين سابقه‌دار پرداخته و موفق به شناسايي هويت واقعي متهم به نام محمدحسين. م (46 ساله) شدند اما آنچه موضوع را جالب‌تر مي‌كرد، اعلام فوت محمدحسين در سال 1389 - همزمان پس از آزادي وي از زندان - بود. 
با شناسايي هويت واقعي "محمدحسين. م" به عنوان يكي از مجرمين سابقه‌دار در زمينه كلاهبرداري، وي كه چاره‌اي جز اعتراف نداشت، در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: " تا به حال دو بار به اتهام كلاهبرداري بازداشت شدم و مي‌دانستم كه اگر بار ديگر بازداشت شوم، به علت سابقه‌دار بودن مدت زمان بيشتري را در زندان به سر خواهم برد. به همين دليل و به تصور اينكه در زمان بازداشت شدنم هويت اصلي‌ام برملا نشود، پس از آخرين آزادي از زندان در سال 89، با تهيه مدارك مجعول اقدام به ثبت فوت خود كرده و در ادامه با هويت جعلي محسن گودرزي شناسنامه‌اي مجعول تهيه كردم". متهم در ادامه اظهاراتش به كارآگاهان گفت: حدود 6 ماه قبل تصميم گرفتم تا مجددا كلاهبرداري‌هاي خود را، اينبار در تهران آغاز كنم؛به همين دليل در آگهي روزنامه به دنبال افرادي مي‌گشتم كه نياز به مشاركت داشته باشند. با آنها تماس گرفته و سپس راهي تهران مي‌شدم. چندين بار با اين افراد قرار مي‌گذاشتم و مدعي سرمايه‌گذاري در قالب ارائه وام مي‌شدم و بعد از به توافق رسيدن، به دفتر بيمه مي‌رفتيم تا وام را بيمه كنم. خيلي مواقع نيز نقشه‌ام با بن بست مواجه مي‌شد چرا كه يا به توافق نمي‌رسيدم يا اگر هم مي‌رسيدم، اگر افراد مي‌خواستند تا پول را از طريق سيستم شتاب يا بانكي جابجا كنيم، قرارمان به هم مي‌خورد اما زمانيكه همه چيز مطابق نقشه من پيش مي‌رفت، زمانيكه وارد دفتر بيمه مي‌شديم به بهانه گرفتن كپي از مدارك مالباخته را دنبال كاري مي‌فرستادم و خودم هم پولي را كه مالباخته براي بيمه بهمراه خود آورده بود را برداشته و فرار مي‌كردم. بدون آنكه مدركي نشان دهم پول‌ها را مي‌گرفتم و از همانجا به سمت ترمينال مي‌رفتم و راهي شهر خودم مي‌شدم. سرهنگ كارآگاه "جان پرور"، رئيس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به سوابق متهم در كلاهبرداري به همين شيوه و شگرد و احتمال ارتكاب جرايم مشابه از سوي متهم در تهران و ديگر شهرهاي كشور، قرار قانوني از سوي قاضي صادر و متهم جهت ادامه تحقيقات در اختيار پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است لذا از كليه شكات و مالباختگاني كه به اين شيوه مورد كلاهبرداري قرار گرفته‌اند دعوت مي‌شود تا جهت پيگيري شكايات خود به پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان خرمشهر - ميدان نيلوفر مراجعه كنند.
مرسدس بنز درپيتي 
خيابان ناصرخسرو 100 سال پيش