گزیده خبر های 4 خرداده - 93


 گزیده خبر های 4 خرداده - 93


اوج هيجان بر روي پل

مهر - آخر هر هفته پل معلق "پيرتقي" واقع در دره‌هاي عميق و زيباي شهر "هشتجين" از توابع خلخال، شاهد ماجراجويي و عاشقان زندگي در اوج هيجان است
داعش مسئوليت حمله به خودروي ايراني در عراق را پذيرفت
چه شد که پاسداران سپاه قدس بدون عنوان پاسداری  ایرانی  نامیده شده وهویت شان فاش نشده اند؟
گروه موسوم به دولت اسلامي در عراق و شام (داعش) مسئوليت حمله به خودروي متعلق به يك شركت ايراني در دياله را برعهده گرفت. به گزارش ايسنا، اين گروهك تروريستي در بيانيه‌اي اين حمله را يك حمله انتحاري دانست كه مهندسان ايراني فعال در زمينه نفت را هدف قرار داده بود. بنابر گزارش سايت شفق نيوز عراق، در اين بيانيه آمده است كه ابومجاهد الجزراوي، از اعضاي سعودي اين گروهك با خودروي بمب‌گذاري شده خود خودروهاي مهندسان ايراني و خودروهاي مسوول حفاظت از آنها را كه وابسته به ارتش عراق بودند در مسير امام ويس- سعديه هدف قرار داد. بر اساس اين بيانيه، اين حمله انتحاري موجب تخريب و سوختن پنج خودروي ايراني و ارتش عراق و هم‌چنين زخمي و كشته شدن ده‌ها تن از ايراني‌ها و نيروهاي ارتش شده است. پيش از اين يك منبع امنيتي در استان دياله عراق اعلام كرد كه در جريان انفجاري كه يك دستگاه خودروي متعلق به يك شركت ايراني در شمال شرقي بعقوبه را هدف قرار داده بود، چند تن كشته و زخمي شدند.
قرص‌هاي برنج به عنوان روانگردان توزيع مي‌شود!
معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي استان كرمانشاه با بيان اينكه متاسفانه در حال حاضر شاهد توزيع قرص‌هاي برنج به عنوان روانگردان در جامعه هستيم، در اين خصوص هشدار داد. دكتر "قباد محمدي" در گفت و گو با ايسنا، با اشاره به مرگ چندين نفر بر اثر استفاده از قرص برنج در سال گذشته، گفت: متاسفانه اين قرص‌ها كه بصورت قاچاق وارد كشور مي‌شوند، به عنوان قرص روانگردان و نيز قرص خودكشي سريع در جامعه توزيع مي‌شود. وي گفت: سال‌ها قبل قرص برنج به عنوان ضد آفت در انبار برنج وارد كشور مي‌شد، اما به دليل استفاده سوء از اين قرص‌ها، واردات قانوني آن متوقف شده و متاسفانه در حال حاضر بصورت قاچاق وارد كشور مي‌شوند. به گفته معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه اين قرص ظرف سه تا چهار ساعت مي‌تواند با از كارانداختن سيستم تنفسي و بروز مشكلات قلبي موجب مرگ افراد شود. وي مرگ در اثر مصرف اين قرص‌ها را زجرآور خواند و اظهار كرد: تبليغاتي كه با عنوان خودكشي راحت و آسان با مصرف قرص برنج صورت مي‌گيرد، به هيچ عنوان صحت ندارد.
2 كشته و زخمي بر اثر واژگوني بلوك سيماني شهرداري
مسئول روابط عمومي مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي آذربايجان شرقي از كشته و زخمي شدن دو نفر بر اثر حادثه واژگوني بلوك بتني در يكي از پياده رو‌هاي تبريز خبر داد. "حبيب حسينقلي‌زاده" در گفتگو با اميد تبريز اظهار داشت: اين حادثه حوالي ساعت 15 روز گذشته در مسير آخر شريعتي روبروي دانشكده پرستاري اتفاق افتاد. وي افزود: در پي اين حادثه يك دختر 18 ساله در جا و قبل از رسيدن نيروهاي اورژانس كشته شد و يك مرد 41 ساله نيز توسط اورژانس به بيمارستان امام رضا(ع) تبريز انتقال داده شد. وي ادامه داد: مشخص نيست ديوار بتني بر اثر چه ضربه و اتفاقي واژگون شده است. گفتني است، بلوك‌هاي سيماني كه شهرداري مقابل درب يك مغازه لوازم آرايشي در اخر شريعتي گذاشته بود موجب اين حادثه شده است. به گفته يكي از شاهدان عيني اين حادثه، اين بلوك كه مقابل يكي از مغازه‌ها گذاشته شده بود به علت شيب زياد زمين و جاگذاري نامناسب آن سقوط كرد و دختر جوان زير بلوك جان داد
بازهم اتوبوس شركت واحد حادثه آفريد .يك كشته و 34 مجروح در اتوبان كرج - تهران
* تركيدگي لاستيك علت اوليه حادثه تصادف اتوبوس شهري .بخش گوناگون: صبح ديروز يك دستگاه اتوبوس شركت واحد با 34 سرنشين از باغستان كرج به سمت آزادي تهران در لاين جنوبي بزرگراه كرج - تهران در حركت بود كه در محدوده گرمدره كرج بر اثر تركيدگي لاستيك جلو واژگون شد. رئيس مركز حوادث و فوريت‌هاي پزشكي استان البرز با اعلام شمار قطعي مصدومان حادثه واژگوني يك دستگاه اتوبوس در بزرگراه كرج - تهران، گفت: يكي از مصدومان اين حادثه پس از انتقال به بيمارستان براثر شدت جراحات جان باخت. "كوروش سليمي" به ايرنا افزود: در اين حادثه در مجموع 34 نفر شامل 32 مرد و دو زن مصدوم شدند كه يك مرد از مصدومان پس از انتقال به بيمارستان جان خود را از دست داد. وي ادامه داد: دو نفر از مصدومان اين حادثه بصورت سرپايي مداوا شدند و بقيه پس از انتقال و درمان در بيمارستان‌هاي تهران و كرج، تعدادي از آنان از بيمارستان مرخص شده‌اند. سليمي گفت: از كل مصدومان اين حادثه به ترتيب سه نفر به بيمارستان شهيد فياض بخش تهران،11 نفر به بيمارستان شهيد مدني كرج، پنج نفر به بيمارستان شهيد باهنر كرج و بقيه به بيمارستان البرز كرج انتقال يافتند. وي با اشاره به اينكه افراد حادثه ديده بيشتر از ناحيه سر، گردن و دست و پا دچار آسيب شده اند، افزود: در لحظات اوليه پس از وقوع حادثه، مصدومان بد حال به بيمارستان‌ها منتقل شدند. بنابرهمين گزارش، اين حادثه سبب ترافيك سنگين در بزرگراه كرج - تهران شد كه براي انتقال مصدومان به مراكز بيمارستاني از امداد هوايي كمك گرفته شد. به علت ترافيك سنگين در محدوده حادثه، علاوه بر امدادگران استان البرز، چند دستگاه آمبولانس از تهران به كمك حادثه ديدگان شتافتند. گفتني است حدود يك ماه پيش يك دستگاه اتوبوس ديگر در آزاد راه كرج - قزوين دچار حادثه شد كه بيش از 35 مصدوم برجاي گذاشت.