صدا ها ونامه های شما. 13 اردیبهشت - 93
* حقگو از تهران: نخستوزير كره جنوبي جهت عذرخواهي از مردم در پي غرق شدن كشتي دانش
آموزان استعفا داد. فرهنگ عذرخواهي و استعفا در ناتواني انجام وظيفه در ايران هنوز
مرسوم نيست. مسئولان متأسفانه فقط فرافكني و تكذيب ميكنند و خودشان را مبرا از هر
اشتباه ميدانند و به خود حق ميدهند كه حق به جانب حرف بزنند و طلبكار باشند و
عذرخواهي را گناه و جرم و بنوعي شكست ميدانند!* سيد محسن حججي از ميانه: از دولتمردان تدبير و اميد انتظار ميرود هرچه
سريعتر نسبت به راهاندازي دو خطه كردن راه آهن "تهران - آذربايجان" كه
از پرترددترين جادههاي كشور محسوب ميشود، اقدام نمايند. گراني بنزين = گراني زندگي.افزايش قيمت بنزين متأسفانه در كشور بهانهاي است براي بالا بردن
كرايهها و مايحتاج ضروري مردم. دوستي تعريف ميكرد در بقيه كشورها، چنانچه دولت
قصد افزايش قيمت داشته باشد، رئيسجمهور آن كشورقبل از گران شدن دلايل افزايش قيمت
را توضيح و سپس مبلغ ناچيزي اضافه ميشود. اما در ايران ابتدا و بدون هيچ توضيحي
زمزمه گرانيها به گوش ميرسد و به يكباره و بدون دلايل منطقي، قيمتها به طور
سرسامآور افزايش مييابد و مردم بايد تاوان اين گرانيها را بدهند. مردم از رئيسجمهور
و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي توقع داشتند به جاي افزايش قيمت بنزين كه پيش درآمد
گراني بقيه كالاها است، براي كاهش قيمتها و پيشگيري از هرگونه افزايش قيمت، طرحهاي
ضربتي اجرا كنند
صداي شما
*
حقگو از تهران: نخستوزير كره جنوبي جهت
عذرخواهي از مردم در پي غرق شدن كشتي دانش آموزان استعفا داد. فرهنگ عذرخواهي و
استعفا در ناتواني انجام وظيفه در ايران هنوز مرسوم نيست. مسئولان متأسفانه فقط
فرافكني و تكذيب ميكنند و خودشان را مبرا از هر اشتباه ميدانند و به خود حق ميدهند
كه حق به جانب حرف بزنند و طلبكار باشند و عذرخواهي را گناه و جرم و بنوعي شكست ميدانند!
* سيد محسن حججي از ميانه: از دولتمردان تدبير و اميد انتظار ميرود هرچه سريعتر نسبت به راهاندازي
دو خطه كردن راه آهن "تهران -
آذربايجان" كه از پرترددترين جادههاي كشور محسوب
ميشود، اقدام نمايند.
* از كسبه خيابان جمهوري: چرا مأموران نيروي انتظامي مستقر در زير پل حافظ، تقاطع جمهوري
اسلامي با دلالان موبايل فروش كه با جملات ركيك و زشت در پياده رو، مزاحمت براي
نواميس مردم ايجاد ميكنند، برخورد جدي و قاطعي نميكند؟
نامههاي شما
جريمه از نوع سوم
آيا ممكن نيست كسي به ناحق جريمه شود؟ پس چرا به شكايات رسيدگي نميشود؟ گاهي در اخبار ميشنويم كه كسي به اتهام قتل، 20 سال در زندان بود و سپس امروز با آزمايش "دي.ان.اي" رشته مويي كه در دست جسد بود، روشن شد متهم بيگناه بوده است و آزاد شد.مطلبي را در روزهاي گذشته درباره جريمه به ناحق يك موتورسيكلتسوار در آزادراه تهران - قم كه در ستون پيامهاي مردمي همين روزنامه چاپ شده بود توجهم را جلب كرد. به عنوان يادآوري به اطلاع برسانم با اين كه تمام افسران راهنمايي و رانندگي ازتحصيلات آكادميك برخوردارند، اما متاسفانه تعدادي از آنها برخورد احترامآميزي با رانندگان ندارند و بارها اتفاق افتاده هنگامي كه از خياباني در حال گذرهستيم صداي ماموري از بلندگو خودرو پليس بلند ميشود كه باحالت بسيار زننده، رانندهاي را مورد خطاب قرار ميدهند. به عنوان نمونه به دليل كمبود پاركينگ در برخي خيابانهاي تهران، رانندگان مجبورند براي انجام كاري، يك لحظه از خودرو پياده و براي مدت كوتاه به كارشان برسند، يا براي دقايقي نشسته پشت فرمان، توقف كنند. ولي ماموران با به كار بردن الفاظي ناپسند، موجب ناخرسندي آنان ميشوند، آيا ميشود با بيفرهنگي، فرهنگ رانندگي را نهادينه كرد؟ راهنمايي و رانندگي بايد همانطور كه رانندگان موتورسيكلتها را جريمه و براي آنان كلاسهاي توجيهي ميگذارد براي ويرايش رفتار و برخورد ماموران با مردم هم كلاسهاي توجيهي بگذارد تادر رفتارشان تغييراتي ايجاد كنند و بدون دليل هم رانندگان را جريمه نكنند! چون همه انسانند و آموختهها گاهي فراموش ميشود.ع. يناقرف – تهران
آيا ممكن نيست كسي به ناحق جريمه شود؟ پس چرا به شكايات رسيدگي نميشود؟ گاهي در اخبار ميشنويم كه كسي به اتهام قتل، 20 سال در زندان بود و سپس امروز با آزمايش "دي.ان.اي" رشته مويي كه در دست جسد بود، روشن شد متهم بيگناه بوده است و آزاد شد.مطلبي را در روزهاي گذشته درباره جريمه به ناحق يك موتورسيكلتسوار در آزادراه تهران - قم كه در ستون پيامهاي مردمي همين روزنامه چاپ شده بود توجهم را جلب كرد. به عنوان يادآوري به اطلاع برسانم با اين كه تمام افسران راهنمايي و رانندگي ازتحصيلات آكادميك برخوردارند، اما متاسفانه تعدادي از آنها برخورد احترامآميزي با رانندگان ندارند و بارها اتفاق افتاده هنگامي كه از خياباني در حال گذرهستيم صداي ماموري از بلندگو خودرو پليس بلند ميشود كه باحالت بسيار زننده، رانندهاي را مورد خطاب قرار ميدهند. به عنوان نمونه به دليل كمبود پاركينگ در برخي خيابانهاي تهران، رانندگان مجبورند براي انجام كاري، يك لحظه از خودرو پياده و براي مدت كوتاه به كارشان برسند، يا براي دقايقي نشسته پشت فرمان، توقف كنند. ولي ماموران با به كار بردن الفاظي ناپسند، موجب ناخرسندي آنان ميشوند، آيا ميشود با بيفرهنگي، فرهنگ رانندگي را نهادينه كرد؟ راهنمايي و رانندگي بايد همانطور كه رانندگان موتورسيكلتها را جريمه و براي آنان كلاسهاي توجيهي ميگذارد براي ويرايش رفتار و برخورد ماموران با مردم هم كلاسهاي توجيهي بگذارد تادر رفتارشان تغييراتي ايجاد كنند و بدون دليل هم رانندگان را جريمه نكنند! چون همه انسانند و آموختهها گاهي فراموش ميشود.ع. يناقرف – تهران
گراني بنزين = گراني زندگي
افزايش قيمت بنزين متأسفانه در كشور بهانهاي است براي بالا بردن
كرايهها و مايحتاج ضروري مردم. دوستي تعريف ميكرد در بقيه كشورها، چنانچه دولت
قصد افزايش قيمت داشته باشد، رئيسجمهور آن كشورقبل از گران شدن دلايل افزايش قيمت
را توضيح و سپس مبلغ ناچيزي اضافه ميشود. اما در ايران ابتدا و بدون هيچ توضيحي
زمزمه گرانيها به گوش ميرسد و به يكباره و بدون دلايل منطقي، قيمتها به طور
سرسامآور افزايش مييابد و مردم بايد تاوان اين گرانيها را بدهند. مردم از رئيسجمهور
و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي توقع داشتند به جاي افزايش قيمت بنزين كه پيش درآمد
گراني بقيه كالاها است، براي كاهش قيمتها و پيشگيري از هرگونه افزايش قيمت، طرحهاي
ضربتي اجرا كنند.يك حقوقبگير ـ تهران