نامه ها وصدای شما.

نامه ها وصدای شما. 22 اردیبهشت - 93
قرص‌هاي سرگرداني! برخي پزشكان براي بيماران داروها و قرص‌هايي تجويز مي‌كنند كه در هيچ داروخانه‌اي موجود نيست. ضرورت دارد پزشكان به جاي تجويز چنين كيميايي كه بي‌شباهت به اكسير ناياب نيست، داروهايي را تجويز كنند كه به راحتي در داروخانه‌ها قابل تهيه باشد. يك بيمار سرگردان ـ تهران پيامك‌هاي شبانه! ارسال پيامك‌هاي تبليغاتي شبانه كه همه خوابند چه توجيهي دارد؟ مشتركان تلفن همراه چگونه مي‌توانند از شرّ چنين مزاحمت‌هايي در امان باشند؟ * اسماعيلي از تهران: اسامي بدهكاران خيلي بزرگ بانكي را اعلام كنيد و نشان دهيد كه آنان از چه زماني بدهكارند و چقدر ديركرد داشته‌اند و با چه سودي وام گرفته‌اند؟ چرا هيچ دستگاهي پاسخگويي و اطلاع رساني شفافي در اين زمينه صورت نمي‌دهد؟ * جعفري از قم: از مسئولان ذيربط تقاضا مي‌شود گزارش نهايي از فاجعه تصادف 2 دستگاه اتوبوس اسكانيا در اتوبان قم را به صورت شفاف، اعم از تشخيص مقصر، درصد تقصير، بيمه جانباختگان، كيفيت اتوبوسها و... را اعلام نمايند
 نامه‌هاي شما
قرص‌هاي سرگرداني! 
برخي پزشكان براي بيماران داروها و قرص‌هايي تجويز مي‌كنند كه در هيچ داروخانه‌اي موجود نيست. ضرورت دارد پزشكان به جاي تجويز چنين كيميايي كه بي‌شباهت به اكسير ناياب نيست، داروهايي را تجويز كنند كه به راحتي در داروخانه‌ها قابل تهيه باشد.
يك بيمار سرگردان ـ تهران 
پيامك‌هاي شبانه! 
ارسال پيامك‌هاي تبليغاتي شبانه كه همه خوابند چه توجيهي دارد؟ مشتركان تلفن همراه چگونه مي‌توانند از شرّ چنين مزاحمت‌هايي در امان باشند؟ متين چمني ـ گرگان 
كرايه‌ها و پرخاشگري‌ها 
صبح روز سه‌شنبه 16 ارديبهشت سوار يك خودروي مسافربر شدم. يكي از مسافران طبق روزهاي گذشته كرايه‌اش را پرداخت. راننده‌ هم سگرمه‌هايش تو هم رفت و با عصبانيت گفت كرايه‌ها گران شده آقا. يكي ديگر از مسافران هم گفت: آقاي راننده هنوز كرايه‌ها گران نشده. من ابتدا سكوت كردم اما وقتي بحث بالا گرفت، گفتم من شنيده بودم كه از شانزدهم اين ماه كرايه‌ها گران مي‌شود. سكوتي برقرار شد و چاره‌اي جز تسليم و پرداخت كرايه‌اي كه هنوز گران نشده را نداشتيم! به راستي چرا افزايش قيمت به خصوص كرايه‌ها پس از افزايش قيمت بنزين بدون اين كه نرخ‌هاي جديد اعلام شود، اعمال مي‌شود؟ به ايستگاه مترو هم كه رفتم از بلندگو شنيدم كه كرايه‌هاي مترو هم با هماهنگي مسئولان مرفه شوراي شهر افزايش يافته است. حال شما بخوانيد حديث مفصل از اين مجمل! ع. يناقرف ـ تهران 
صندلي‌هاي كثيف 
صندلي‌هاي ايستگاه مترو دروازه دولت تميز نيست. لطفاً مسئولان مترو همان‌طور كه كرايه‌ها را افزايش مي‌دهند به بهداشت و پاكيزگي ايستگاه‌ها هم رسيدگي كنند. شايد هم صندلي‌ها را تميز نمي‌كنند كه كسي رويش ننشيند، چون مردم كرايه آنچناني پرداخت نمي‌كنند كه از صندلي هم استفاده كنند. از مسافران مترو ـ تهران 
صداي شما
* عظيمي از تهران: به نظر مي‌رسد بخش اعظمي از مشكلات شهري تهران به خود شهرداري بر مي‌گردد كه با وجود اين همه جمعيت و ترافيك، اقدام به فروش تراكم مي‌كند. در ازاي دريافت مبالغي تراكم مي‌فروشد و دست دلالان و سودجويان را باز نگه مي‌دارد تا به ساخت مجتمع‌هاي بزرگ با واحدهاي كوچك، آن هم در كوچه‌هايي با متراژ كم باعث شلوغي و ازدحام بيش از حد جمعيت و بروز مشكلات زياد براي شهروندان شود! آيا بهتر نيست قضيه ساخت وسازها در تهران متوقف گردد؟ 
* اسماعيلي از تهران: اسامي بدهكاران خيلي بزرگ بانكي را اعلام كنيد و نشان دهيد كه آنان از چه زماني بدهكارند و چقدر ديركرد داشته‌اند و با چه سودي وام گرفته‌اند؟ چرا هيچ دستگاهي پاسخگويي و اطلاع رساني شفافي در اين زمينه صورت نمي‌دهد؟ 
* حميديان از شوشتر: بلوار كشاورز شهرستان شوشتر فاقد چراغ راهنمايي و رانندگي است و اين امر مشكلاتي را براي اهالي به وجود آورده است. بنويسيد تا مسئولان ذيربط شايد رسيدگي و ترتيب اثر دهند. 
* حسينيان از شاهين شهر: چند روزي است كه آب در شاهين شهر به خصوص شهرك ميلاد، در بلوار شهيد منتظري قطع مي‌شود يا فشار آن خيلي پايين مي‌آيد. تذكر بدهيد تا رسيدگي شود. 
* جعفري از قم: از مسئولان ذيربط تقاضا مي‌شود گزارش نهايي از فاجعه تصادف 2 دستگاه اتوبوس اسكانيا در اتوبان قم را به صورت شفاف، اعم از تشخيص مقصر، درصد تقصير، بيمه جانباختگان، كيفيت اتوبوسها و... را اعلام نمايند.