صدا ها ونامه ی شما

صدا ها ونامه ی شما . 11 اردیبهشت - 93
* يك راننده از تهران: به مسئولان بگوييد چرا با اعلام قيمت سي ان جي به 450 تومان، در بعضي جايگاه‌ها 625 تومان به فروش مي‌رسد؟ حداقل نظارت و سركشي كنيد تا به حرف من راننده برسيد* اسماعيلي از تهران: در مورد نقص فني اتوبوس اسكانيا توسط كارشناسان در رسانه‌ها زياد صحبت مي‌شود، خواستم بدانم آيا تاكنون به اين مشكلات رسيدگي شده است؟ جا دارد مسئولان ذيربط كمي بيشتر به فكر جان مردم باشند. دردنامه يك زن .بنابه آمار، ميزان طلاق بسيار افزايش يافته است به گونه‌اي كه از هر 4 ازدواج، يكي به طلاق پيوند مي‌خورد! آمار وحشتناك‌تر اين كه از هر 4 ازدواج، سه تا به متاركه مي‌انجامد و نهايتش هم از هم پاشيدگي كانون گرم خانواده است. براي نمونه خود من كه در پي آزار شوهرم و دخالت هاي بيجاي خانواده وي به ناچار بيش از 4 سال است متاركه كرده‌ام و زندگي نابساماني دارم و در حالي كه طلاق نگرفته‌ام ولي تفاوتي هم با طلاق ندارد؛ البته من از اين وضع معلق ناراحتم و دوست دارم تكليفم را مشخص كنم كه همسر دارم يا نه، ولي حق طلاق با مرد است. خودم اقدام كرده‌ام، ولي دادگاه مي‌گويد يا بايد از نفقه‌ام بگذرم و يا از روي ناچاري دوباره به زندگي با همسرم ادامه دهم. حتي اين ناچاري را به جان خريده‌ام و حاضر شده‌ام نزد همسرم بر گردم ولي وي تهديد كرده است مرا خواهد كشت! دوباره به دادگاه شكايت بردم، جوابشان اين بود: "در صورت كشته شدن شما، ما هم همسرتان را خواهيم كشت." همين تهديدهاي مخفيانه سبب شد من از ترس جانم نزد همسرم برنگردم و وي اين را بهانه قرار داد و به دادگاه شكايت برد كه من خانه را ترك كرده‌ام و حاضر به زندگي با وي نيستم و درخواست اجازه ازدواج با زن دوم داد..............
صداي شما
* اسماعيلي از تهران: در مورد نقص فني اتوبوس اسكانيا توسط كارشناسان در رسانه‌ها زياد صحبت مي‌شود، خواستم بدانم آيا تاكنون به اين مشكلات رسيدگي شده است؟ جا دارد مسئولان ذيربط كمي بيشتر به فكر جان مردم باشند. 
* محمدي از ملارد: به مسئولان بگوييد گيرنده‌هاي ديجيتال در ملارد به هيچ عنوان سيگنالي دريافت نمي‌كند، چرا؟ 
* يك شهروند دارابي: سرعت گيرها و دست اندازهاي شهر داراب بعد از 15 سال به بازسازي و مرمت نياز دارد، زيرا اين موضوع مشكلات زيادي را براي شهروندان به وجود آورده است. 
* يك راننده از تهران: به مسئولان بگوييد چرا با اعلام قيمت سي ان جي به 450 تومان، در بعضي جايگاه‌ها 625 تومان به فروش مي‌رسد؟ حداقل نظارت و سركشي كنيد تا به حرف من راننده برسيد. 
 نامه‌هاي شما
دردنامه يك زن 

بنابه آمار، ميزان طلاق بسيار افزايش يافته است به گونه‌اي كه از هر 4 ازدواج، يكي به طلاق پيوند مي‌خورد! آمار وحشتناك‌تر اين كه از هر 4 ازدواج، سه تا به متاركه مي‌انجامد و نهايتش هم از هم پاشيدگي كانون گرم خانواده است. براي نمونه خود من كه در پي آزار شوهرم و دخالت هاي بيجاي خانواده وي به ناچار بيش از 4 سال است متاركه كرده‌ام و زندگي نابساماني دارم و در حالي كه طلاق نگرفته‌ام ولي تفاوتي هم با طلاق ندارد؛ البته من از اين وضع معلق ناراحتم و دوست دارم تكليفم را مشخص كنم كه همسر دارم يا نه، ولي حق طلاق با مرد است. خودم اقدام كرده‌ام، ولي دادگاه مي‌گويد يا بايد از نفقه‌ام بگذرم و يا از روي ناچاري دوباره به زندگي با همسرم ادامه دهم. حتي اين ناچاري را به جان خريده‌ام و حاضر شده‌ام نزد همسرم بر گردم ولي وي تهديد كرده است مرا خواهد كشت! دوباره به دادگاه شكايت بردم، جوابشان اين بود: "در صورت كشته شدن شما، ما هم همسرتان را خواهيم كشت." همين تهديدهاي مخفيانه سبب شد من از ترس جانم نزد همسرم برنگردم و وي اين را بهانه قرار داد و به دادگاه شكايت برد كه من خانه را ترك كرده‌ام و حاضر به زندگي با وي نيستم و درخواست اجازه ازدواج با زن دوم داد. اينك نيز زن صيغه مي‌كند كه تعهدي برايش ايجاد نمي‌كند و پس از 6ماه به دنبال زن صيغه‌اي ديگر مي‌رود. از يكسو همسرم طلاقم نمي‌دهد و از سوي ديگر نمي‌توانم حتي مهريه خود را از وي كه كارمند رسمي يك اداره است، طوري بگيرم (كه نه آينده) بلكه بتوانم زندگي روزمره خود را سپري كنم. آيا هر 8 ماه يك سكه، مي‌تواند جوابگوي گراني كمرشكن امروز باشد؟ چند بار حكم جلبش را گرفتم ولي همكارانش مرا اذيت كردند و نتوانستم به وي دسترسي پيدا كنم. ازدادگاه برايش پيرو مي‌گيرم و آخرش پس از مدتها و 10 بار رفت و آمد به دادگاه، موفق مي‌شوم يك قسط مهريه بگيرم.
تقاضاي من اينستكه با چاپ اين دردنامه، به مسئولان ذيربط بگوييد راهكاري اساسي بينديشند.
يك زن بدون پشتوانه