20 هزار نفر در مراکز ترک اعتیاد استان یزد طی سال گذشته تحت درمان قرار گرفتند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان:
20
هزار نفر در مراکز ترک اعتیاد استان یزد طی سال گذشته تحت درمان قرار گرفتند  1 تیر -94
مگر دو روزپیش گزارش نشد که  استان یزد پایین ترین جرایم دراستان های کشور را دارد؟ درصورتیکه اکنون گزارش شده که 20 هزارنفر درمراکز ترک ا عتیاد استان یزد درسال گذشته درمان شدند .حال سئوال است چه تعداد این استان معتاددارد که 20 هزارشان درسال گذشته زیردرمان قرارگرفتند؟ همچنین ایران چنداستان دارد و میانگین معتادان هراستان چقدر است؟ بالاخره اینکه چرا نتیجه ی 36 سال مبارزه با قاچاقچیان موادمخدرومعتادین منجر به چنین  دستآوردی شده است؟
یزد - خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته مبارزه با مواد مخدر با اشاره به فعالیت 120 کلینیک ترک اعتیاد دولتی در استان، 20 مرکز ترک غیردارویی و 36 مرکز سرپایی،گفت: در سال گذشته قریب 20 هزار نفر در این مراکز تحت درمان قرار گرفته‎‎اند.
بمانعلی روستایی اظهار کرد: هر چند روز به روز شاهد افزایش اعتیاد در جامعه هستیم ولی خوشبختانه همین برخوردها و اقدامات پیشگیرانه باعث شیب ملایم این افزایش شده است و اگر این اقدامات نبود وضعیت بسیار بدتر از حال حاضر بود.
وی با اشاره به برخی مشکلات ایجاد شده در استان یزد به دلیل استفاده از موادمخدر عنوان کرد: در اغلب قتل‌ها، طلاق‌ها، ناهنجاری‌های اجتماعی و بزهکاری‌ها، ردپایی از موادمخدر وجود دارد و می‌توان موادمخدر و اعتیاد را عامل اغلب جرائم به ویژه سرقت و قتل دانست.
روستایی با گرامیداشت یاد و خاطره سه هزار و 700 شهید مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اینکه استان یزد 38 شهید در این راه تقدیم جمهوری اسلامی کرده است، عنوان کرد: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های این هفته، سرکشی از خانواده‌های معظم این شهدا است.
وی با اشاره به برگزاری بخشی از برنامه‏های این هفته قبل از ماه مبارک رمضان به دلیل تقارن هفته مبارزه با مواد مخدر با آن، گفت: تبلیغات محیطی در شهر، همایش بهبودیافتگان، اطلاع‌رسانی عملکرد یکساله شورا، برگزاری نمایشگاه‏‏ها و برنامه‏های ورزشی، برپایی سه کیوسک اطلاع رسانی در رابطه با موضوع مبارزه با مواد مخدر در میدان امیرچخماق، پارک غدیر و محل برگزاری نماز جمعه شهر یزد از دیگر برنامه‏‏های استان در این هفته است.
سرهنگ «ستوده‌نیا» معاون مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی استان نیز با اشاره به رشد 26 درصدی کشفیات مواد مخدر در استان در سال گذشته، وزن این کشفیات را بالغ بر 22 تن ذکر کرد و افزود: افزون بر 13 تن از این مواد با اقدامات اطلاعاتی و بیش از هشت تن یعنی در حدود 39 درصد با اقدامات انتظامی کشف و ضبط شده است.
وی خاطرنشان کرد: 21 تن از مواد کشفی سال گذشته در محورهای مواصلاتی استان و قبل از ورود به شهرها توقیف شده و 765 کیلوگرم نیز از سطح شهر و از معتادان کشف شده است.
وی همچنین از کشف بیش از هشت تن از مجموع مواد مخدر کشفی سال گذشته در ایست و بازرسیهای استان و شش تن در درگیری‎‎های مسلحانه با سوداگران مرگ خبر داد.
به گفته ستوده‌نیا، در رابطه با این کشفیات پنج هزار و 234 نفر دستگیر شده‎‎اند و علاوه بر این نیز در انهدام باندهای مواد مخدر 39 درصد افزایش و در کشفیات سلاح نیز 400 درصد رشد را شاهد بوده‎‎ایم.