گزیده خبرهای 4 تیر-94 قسمت -7

گزیده خبرهای 4 تیر-94  قسمت -7
سخنگوی دولت درباره موضع روز گذشته کاخ سفید مبنی بر اینکه زمان مذاکرات هسته ای در صورت نیاز تمدید می شود، گفت: اگر ابهامی باقی بماند که با تمدید زمان مذاکرات قابل رفع باشد، طبیعی است که ما با این تمدید موافقت کنیممحمدباقر نوبخت در گفتگو با ایرنا افزود: در این خصوص ما هم امیدواریم که به وقت، مذاکرات را به اتمام برسانیموی اظهار داشت: اما اگر آن توافق خوبی که مورد نظر جمهوری اسلامی ایران است، انجام نشود و هنوز ابهاماتی باقی بماند که با تمدید زمان مذاکرات قابل رفع باشد، طبیعی است که ما با این تمدید موافقت کنیمسخنگوی دولت اضافه کرد: اما ما هم امیدواریم که به وقت بتوانیم به اتمام مذاکرات و توافق مطلوب مورد نظر دست یابیم.  سخنگوی کاخ سفید در نشست مطبوعاتی روز دوشنبه ضمن موافقت با سخنان دکتر ظریف در مورد اینکه توافق خوب مهمتر از زمان تعیین شده مذاکرات است، اظهار داشت: آمریکا همچنان بر دستیابی به توافق در تاریخ معین امیدوار است اما بنا به ضرورت برای رسیدن به توافق نهایی، امکان تمدید کوتاه زمان مذاکرات وجود خواهد داشت.
در اولین جلسه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات رئیس، نائب رئیس، دبیر و سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تعیین شدندبه گزارش فارس، در اجرای ماده 3 آیین‌نامه نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و تبصره 1 ماده 1 قانون نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی در اولین جلسه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی مورخ 1394/4/3: «آیت الله جنتی، آیت الله یزدی، محمدرضا علیزاده و سیامک ره‌پیک به ترتیب به عنوان؛ رئیس، نائب رئیس، دبیر و سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات» تعیین شدند
مرد جوان وقتي ديد که همسرش خواستگارهاي قبلي‌اش را به رخ او مي‌کشد به دادگاه خانواده رفت و درخواست طلاق داد.  به گزارش مردم سالاری، چندي پيش مرد جواني با مراجعه به دادگاه خانواده درخواست طلاق داد و در خصوص علت آن به قاضي گفت: آقاي قاضي 4 ماه است که با همسرم ازدواج کرده ام ولي در اين مدت او مرتب خواستگارهاي پولدارش را به رخ من مي‌کشد.  وي افزود: هر اتفاقي مي‌افتد به من مي‌گويد خواستگار پولدار داشته و آنها را رد کرده است، حالا دارد با من زندگي مي‌کند. او جوري صحبت مي‌کند که انگار از اينکه خواستگارهايش را رد کرده و با من زندگي مي‌کند پشيمان است و دوست داشت که با يکي از خواستگارهاي قبلي اش ازدواج کند.  مرد جوان ادامه داد: باورتان نمي‌شود ولي وقتي اين حرف‌ها را به من مي‌زند و خواستگارهاي قبلي‌اش را به رخم مي‌کشد از زندگي با او بيزار مي‌شوم و احساس مي‌کنم با ادامه اين زندگي خودم را تحقير مي‌کنم. من هم مرد هستم و براي خودم غرور دارم. براي همين تصميم گرفتم به زندگي با اين زن پايان دهم تا او برود و با خواستگارهاي پولدارش ازدواج کند. بعد از صحبت‌هاي اين مرد قاضي همسر وي را هم به دادگاه احضار کرد تا صحبت‌هاي او را هم بشنود.
مرد جوان که پس از سرقت پول و طلاهای همسران خود، آنها را در مسافرت ماه عسل تنها می‌گذاشت و فرار می‌کرد، با شکایت سه همسر خود دستگیر شدبه گزارش جام جم، رسیدگی به این پرونده از اوایل خرداد امسال و همزمان با شکایت زنی از مرد کلاهبردار در دستور کار پلیس فتای استان خراسان رضوی قرار گرفتشاکی به پلیس گفت: چند سال قبل از شوهرم جدا شدم و با پسرم زندگی می کردم. دو ماه قبل در یک سایت همسریابی عضو و با مردی آشنا شدم که خود را مامور امنیتی معرفی می کرد. چند بار با یکدیگر قرار گذاشتیم و او هر بار سلاح و بی سیم همراه داشت و اعتمادم را جلب کرد. موضوع را به خانواده و پسرم گفتم و یک هفته قبل عقد کردیم و فردای آن روز به ماه عسل رفتیم. او از من خواست کارت بانکی ام را در اختیارش قرار دهم تا ماهانه پولی را به حسابم واریز کند. من هم قبول کردم و او بعد از گرفتن کارت به بهانه خرید از هتل خارج شد و دیگر بازنگشت. دو روز به دنبال او گشتم، اما خبری از همسرم نشد. دیروز قصد برداشت از حسابم را داشتم که متوجه سرقت یک میلیون و 700 هزار تومان از حسابم شدم. اطمینان دارم این مرد کلاهبردار و هدفش سرقت از من بوده استپس از این شکایت تحقیقات برای دستگیری داماد فراری آغاز و معلوم شد متهم مامور امنیتی نبوده و با جعل مدارک شناسایی با شاکی عقد کرده استدر ادامه تحقیقات دو زن دیگر نیز با حضور در پلیس فتا از شوهر خود به اتهام فریب در ازدواج و سرقت پول هایشان شکایت کردند. در تحقیق از این دو مالباخته مشخص شد آنها نیز در سایت همسریابی با مرد جوانی آشنا شده اند که خود را پلیس امنیتی معرفی می کرده و پس از عقد، در ماه عسل کارت بانکی یا طلایشان سرقت و همزمان داماد نیز ناپدید شده است.
 
سرانجام با ردیابی های پلیس، مخفیگاه متهم روز شنبه شناسایی و دستگیر شد.
 
متهم پس از روبه رو شدن با شاکیان لب به اعتراف گشود و گفت: متاهلم و دو فرزند دارم. چندی قبل با صاحبکارم دعوایم شد و او اخراجم کرد. مدتی دنبال کار گشتم، اما کار مناسبی پیدا نکردم. یک روز در اینترنت یک سایت همسریابی دیدم و تصمیم به کلاهبرداری از زنان گرفتم. با مدارک جعلی قربانیان را عقد کرده و به بهانه ماه عسل آنها را به شهر دیگری برده و نقشه خود را اجرا می کردم. همسرم هم تصور می کرد شغل جدیدی پیدا کرده ام که مدام باید ماموریت بروم. دستبند و سلاحم نیز تقلبی بودپس از اعتراف متهم به جرمش برای او قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از وی برای مشخص شدن دیگر جرایم و کشف پول های سرقتی ادامه دارد. افرادی که در دام متهم شیاد گرفتار شده اند، می توانند برای شکایت و پیگیری پرونده به پلیس فتای خراسان رضوی مراجعه کنند.
دریافت کننده تیم ملی لهستان که به عنوان امتیازآورترین بازیکن والیبال این کشور شناخته شده، در آستانه بازی با تیم ‌ملی والیبال ایران مصدوم شدبه گزارش ایسنا، بارتوش کورک، ستاره تیم ملی والیبال لهستان که پس از یک سال مصدومیت در لیگ جهانی 2015 برای این تیم به میدان رفته بود در آستانه بازی با ایران و در جریان تمرینات این تیم در تهران بار دیگر مصدوم شدکورک دریافت کننده قدرتی و یکی از بهترین مهره‌های لهستان است که تاکنون بیشترین امتیاز را برای تیمش در مسابقات لیگ جهانی گرفته بودهنوز میزان آسیب‌دیدگی‌ این بازیکن لهستانی مشخص نیست و بازی کورک مقابل تیم ‌ملی والیبال ایران در هفته هفتم لیگ جهانی در هاله ای از ابهام قرار دارد.  تیم‌های ملی والیبال ایران و لهستان روز جمعه از ساعت 21 به مصاف هم می‌روند.
پس از آشکار شدن جاسوسی ایالات متحده از رؤسای جمهوری فرانسه، پاریس سفیر آمریکا را احضار کرد.به گزارش فرانسه، یک منبع دیپلماتیک فرانسوی اعلام کرد پس از افشاگری سایت ویکی‌لیکس در مورد جاسوسی ایالات متحده از رئیس جمهوری فرانسه طی سال‌های 2006 تا 2012، لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه، سفیر آمریکا نزد این کشور را برای توضیح در مورد این گزارش احضار کرد.ساعتی پیش، استفان لو فول سخنگوی دولت فرانسه، قبل از نشست فوق العاده‌ای که به درخواست اولاند با مقام های ارشد امنیتی برگزار شد، تصریح کرد که جاسوسی بین متحدان یک مساله غیر قابل قبول است.وی افزود: این مساله سخت است که جاسوسی بین کشورهای متحد را بپذیریم، شاید این نوع فعالیت به خصوص در ارتباط با جاسوسی از رئیس جمهوری و مردم فرانسه وجود داشته باشد.سخنگوی دولت فرانسه گفت: زمانی که در حال مبارزه با تروریسم هستیم، این مساله سخت است که تصور کنیم یا درک کنیم که انگیزه یک متحد برای جاسوسی از سایران متحدان، چیست. البته این مساله چیزی نیست که منجر به وقوع یک بحران بزرگ شود. امروز بحران های خطرناک به اندازه کافی در جهان وجود دارد.اسناد منتشر شده از سوی وبسایت ویکی لیکس نشان می دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا از ژاک شیراک، نیکولای سارکوزی و فرانسوا اولاند، 3 رئیس جمهوری فرانسه جاسوسی می‌کرده است.افشاگری‌های جدید ویکی لیکس حاکی است که آژانس امنیت ملی آمریکا حداقل از سال 2006 تا ماه می 2012 میلادی از 3 رئیس جمهوری فرانسه جاسوسی می کرده است.جولیان آسانژ پایه گذار ویکی‌لیکس در این باره تاکید کرد که مردم فرانسه این حق را دارند که بدانند دولت منتخب آنها هدف برنامه‌های جاسوسی خصمانه یک متحد فرضی قرار گرفته است.اسناد ویکی‌لیکس شامل خلاصه مذاکرات بین مقام‌های دولت فرانسه در خصوص بحران مالی جهان، آینده اتحادیه اروپا، روابط دولت اولاند و دولت مرکل و اختلاف بین دولت‌های فرانسه و آمریکا بر سر جاسوسی آمریکا از فرانسه است. این اسناد همچنین شامل شماره تلفن‌های مقام‌های کاخ الیزه و شماره تلفن مستقیم رئیس جمهوری فرانسه است.