متهم به قتل مردی جوان در سراوان دستگیر شد

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان:متهم به قتل مردی جوان در سراوان دستگیر شد/ کشف 3 میلیارد ریال پارچه قاچاق در سیب و سوران8 فروردین - 98
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی متهم به قتل مردی جوان در شهرستان سراوان پس از سه سال زندگی مخفیانه دستگیر شد.
متهم به قتل مردی جوان در سراوان دستگیر شد/ کشف 3 میلیارد ریال پارچه قاچاق در سیب و سوران
سردار محمد قنبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد:  با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی متهم به قتل مردی جوان در شهرستان سراوان پس از سه سال زندگی مخفیانه دستگیر شد.
وی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی قتل جوانی29 ساله به ضرب گلوله سلاح گرم در دیماه سال 94 در روستای "خوشاب" منطقه "جالق" شهرستان سراوان و متواری شدن عامل این جنایت، تحقیقات پلیسی آغاز شد.
وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با بررسی صحنه قتل و سرنخ های موجود متهم به قتل را شناسایی و تحقیقات خود را برای دستگیری او آغاز کردند.
سردار قنبری تصریح کرد: با توجه به اینکه قاتل پس از وقوع قتل به یکی از کشور همسایه متواری شده بوده، روند رسیدگی به پرونده به کندی پیش می رفت تا اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی به اطلاعاتی در خصوص بازگشت او به شهرستان سراوان دست یافتند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با یک سری تحقیقات گسترده پلیسی مخفیگاه قاتل 35 ساله را منطقه "جالق" شناسایی و با هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه او را دستگیر و در بازرسی از محل یک قبضه سلاح کلاش به همراه 2 تیغه خشاب کشف کردند.
وی خاطرنشان کرد: متهم به قتل در بازجوئی های به عمل آمده به قتل در پی اختلافات قبلی با مقتول اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی راهی دادسرا شد.
توقیف یک دستگاه  وانت حامل 3میلیارد و 500 ریال پارچه قاچاق در سیب و سوران
وی همچنین از توقیف یک دستگاه  وانت حامل 3میلیارد و 500 ریال پارچه قاچاق قبل از رسیدن به مقصد خبر داد.
وی افزود: صبح روز گذشته یکی از تیم های گشت پلیس آگاهی شهرستان سیب و سوران هنگام کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای فرعی حاشیه شهر به یک دستگاه خودرو  تویوتا  که با سرعت بالا در حرکت بود مشکوک و به راننده آن دستور ایست دادند.
وی افزود: راننده خودرو بدون توجه به دستور ایست متواری که ماموران انتظامی پس از طی مسافتی خودرو را با علائم هشدار دهنده متوقف کردند.
سردار قنبری تصریح کرد: تیم گشت پلیس آگاهی ضمن دستگیری راننده در بازرسی از این خودرو 3 هزار و 150 متر پارچه قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی به ارزش 3میلیارد و 500 میلیون ریال کشف کردند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: خودرو تویوتا توقیف و فرد متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سردار قنبری ضمن تاکید برعزم پلیس در برخورد با قاچاق کالا و ارز از مردم خواست درصورت اطلاع از فعالیت های قاچاقچیان، مراتب را از طریق تلفن مرکزفوریت های پلیسی 110 به پلیس اطلاع دهند.