جلودارزاده: مجلس دهم نسبت به ادوار قبل کمتر توان حل مسئله داشت

 یک عضو فراکسیون امید:
جلودارزاده: مجلس دهم نسبت به ادوار قبل کمتر توان حل مسئله داشت11 فروردین – 98
 مجلس ارتجاع که به شدت درگیر جنگ باندی قدرت وثروت است مشخص است که کارآیی ندارد . چون نه مستقل است ونه دارای اراده تصمیم گیری دردفاع ازمطالبات مردم ومنافع ملی می باشد.
تهران- ایرناپلاس- یک عضو فراکسیون امید معتقد است مجلس دهم نسبت به دیگر دورههایی که در آن حضور داشته، توانایی کمتری برای حل مسائل داشته است.
سهیلا جلودارزاده، نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به ایرناپلاس میگوید: مجلس دهم، مجلس جوانی بود و زمان زیادی را برای آشنایی با مسائل کشور و قانونگذاری گذراند. با این حال موفقیتهایی نیز داشت چراکه مجلس دهم، آیینه خواستههای نسل جوان درباره اشتغال بودهاست.

جلودارزاده در ارزیابی از مجلس دهم توضیح میدهد: این دوره از مجلس با انتظارات من متفاوت بود، اما در شرایط موجود، بیشتر از این نمیشد کار کرد. دولت روحانی، وضعیت دولت قبل را به ارث برده و بسیاری از شرایط و زیربناهایش نامناسب بود. درست هم نبود که بیش از حد به دولت فشار وارد کرد. از طرف دیگر، خود مجلس دهم توانایی حل مسئله کمتری نسبت به دیگر دورههایی داشت که من در آن حضور داشتم.

او درباره پیشبینیاش از انتخابات آینده تصریح میکند که باید ببینیم قانون نهایی انتخابات چه خواهد شد. بهنظرم اجرای انتخابات استانی، نتیجه مثبتی ندارد و نقش مردم هم در انتخابات کمتر خواهد شد. البته اگر عملکرد شورای نگهبان هم مانند قبل باشد مردم حضور کمتری خواهند داشت و انتخابات پرشور نمیشود.

جلودارزاده در پاسخ به این پرسش که آیا انتقادات به عملکرد نمایندگان لیست امید به کاهش حضور مردم در انتخابات منجر خواهد شد، میگوید: ممکن است چنین اتفاقی بیفتد و احتمال حضور کمتر مردم زیاد است، زیرا مردم ما با حضور در انتخابات مجلس 94 انتظار تغییر و تحول داشتند، اما در شرایط فعلی تنها توانستیم وضع موجود را حفظ کنیم.

این نماینده مجلس درباره موانع کار مجلس دهم بیان میکند: شرایط ناپایدار سیاسی یکی از موانعی بود که نگذاشت راهحلهای اساسی و مطلوب ما در مجلس دهم اتفاق بیفتد. کشور ما، درحال گذار از دیکتاتوری به سمت دموکراسی است و البته همه کشورها هم یک دوره پنجاه‌ساله گذار داشتهاند، ما نیز نباید خیلی از خودمان ناراضی باشیم، هرچند شرایط هم چندان رضایت‌بخش نیست.

او همچنین معتقد است مردم در شرایط گذار سیاسی و اجتماعی باید ساخته و سازگار شوند و توانمندیهای لازم برای انتخاب، ایجاد سازوکارهای لازم مانند احزاب و همایشهای سیاسی در آنها ایجاد شود. علاوه بر این، اشتیاق لازم برای فعالیتهای سیاسی و اجتماعی در مردم ایجاد شود. اما وقتی این آزادیو اشتیاق تنها در گروههای محدودی ایجاد شود، سلامت حرکت و حضور مردم زیر سؤال میرود.

**
اداره کل اخبار چندرسانه ای**ایرناپلاس**