دولت فورا خسارت اهالی اروندکنار پرداخت کند


نماینده مردم آبادان در مجلس دولت فورا خسارت اهالی اروندکنار پرداخت کند11 فروردین-98
از رییس جمهور تقاضای کردیم برای سیل سال ۹۵ و خشکسالی سال ۹۷ سه شهر چوئبده منیوحی و اروندکنار فورا خسارت را توسط دولت به اهالی پرداخت کند.
دولت فورا خسارت اهالی اروندکنار پرداخت کند
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، عامر کعبی نماینده مردم آبادان در مجلس امشب در جلسه ستاد بحران که در اروندکنار برگزار شد اظهار کرد: وزارت نیرو پیش‌بینی‌های اشتباهی در خصوص بحران خشکسالی امسال ارائه داد اما خوشبختانه با پر شدن سدهای خوزستان که حدود ۵۰ درصد آب کشور را تعیین می‌کند امیدواریم در سال آینده بتوانیم با طرح بهتری از آب بهره‌مند شویم زیرا ۹۵ درصد آب کشور مصارف بخش کشاورزی و صنعتی است.
وی با بیان اینکه در زمانی که خشکسالی در کشور بیداد می‌کند، شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان، نخلستان‌های چوئبده، منیوحی و اروندکنار باید تاوان این خشکسالی که نتیجه عدم رهاسازی آب است را پرداخت کنند، ادامه داد: متاسفانه اگر سیل هم بیاید هزینه‌ها و تاوان آن را باید شهرهای اروندکنار چوئبده و منیوحی  پرداخت کنند.
نماینده مردم آبادان در مجلس تصریح کرد: از رییس جمهور تقاضای کردیم برای سیل سال ۹۵ و خشکسالی سال ۹۷ سه شهر چوئبده منیوحی و اروندکنار فورا خسارت را توسط دولت به اهالی پرداخت کند.
کعبی افزود: تمامی سدهای خوزستان  سر ریز  و ظرفیت آنها تکمیل شده، به‌طوری که کرخه بیشترین میزان ذخیره آب را که حدود چهار هزار میلیارد متر مکعب را دارد در حال حاضر ۵/۲ میلیارد متر مکعب آب دارد.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم فرماندار به عنوان رئیس شورای بحران، نیروهای جهادی و تمام ادارات شهرستان همه برای ارائه خدمات به مردم شریف همکاری های لازم را داشته باشند تا حداقل مشکلات را داشته باشیم.