تردد 11 هزار نفر بین بندرعباس و جزیره هرمز تنها در یک روز


مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر خبر د ادتردد 11 هزار نفر بین بندرعباس و جزیره هرمز تنها در یک روز/ رشد 22درصدی سفر دریایی از بندرعباس به قشم11 فروردین-98
به دلیل ا فزایش دلار وارز شهروندان ایرانی به جای سفر به جارج  به بندرعباس و جزیره قشم وکیش سفرکرده اند
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق استان هرمزگان از تردد 11 هزار نفر بین بندرعباس و جزیره هرمز تنها در یک روز خبر داد.
 تردد 11 هزار نفر بین بندرعباس و جزیره هرمز تنها در یک روز/ رشد 22درصدی سفر دریایی از بندرعباس به قشم
حمیدرضا محمدحسینی شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: در چهاردهمین روز از طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز98 برابر با نهم فروردین ماه، کم سابقه‌ترین رکورد جابجایی مسافر در مسیر بندر شهید حقانی بندرعباس و بندر هرمز به میزان 11 هزارو 134 نفر ثبت شد.
وی افزود: مسافر خروجی به مقصد جزیره هرمز از مبدأ بندر شهید حقانی در این تاریخ 5 هزار و552 نفر بوده است که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، 86 درصد رشد را نشان می‌دهد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: در این روز 150 سفر دریایی توسط شناورهای مسافربری در مسیر بندر شهید حقانی و بندر هرمز به ثبت رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 127 درصد رشد را نشان می‌دهد.
محمدحسینی ادامه داد: تردد مسافر در مسیر بندر شهید حقانی بندرعباس و بندر شهید ذاکری قشم 22 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.
وی ابراز داشت: در بنادر و اسکله‌های گردشگری منطقه سواحل مکران واقع در شرق هرمزگان، بندر سیریک با رشد 32 درصدی، تعداد گردشگران آن در این روز به 2430 نفر رسید.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق استان هرمزگان افزود: در این روز 13 هزار و 662 نفر از مبدأ بندر شهید حقانی به بندر شهید ذاکری قشم و بندر هرمز سفر کردند.
محمدحسینی بیان کرد: در طرح نوروزی سال ۹۸ که از ۲۵ اسفندماه گذشته آغاز و تا ۱۷فروردین ماه ادامه دارد، در مجموع تعداد ۱۱۹ فروند شناور شامل مسافری، لندینگ کرافت و رو-رو به عنوان بزرگترین ناوگان ترابری و مسافری دریایی ایران در ۱۶ بندر مسافری و چندمنظوره استان هرمزگان و ۱۰ مسیر مجاز مشغول به خدمات رسانی به مسافران نوروزی و ساکنان جزایر خلیج فارس هستند.