الجزیره: قطار مرگ، جوانان مصری را به خیابان ها کشاند

 الجزیره: قطار مرگ، جوانان مصری را به خیابان ها کشاند11 اشفند-97
تهران - ایرنا - شبکه خبری الجزیره گزارش داد: پس از حادثه قطار در مصر که بیش از بیست کشته برجای گذاشت، جوانان مصری به خیابان ها ریختند و پلیس این کشور نیز 200 نفر از آنان را بازداشت کرد.
به گزارش ایرنا و به نقل از اعلام امروز (شنبه) تارنمای این شبکه خبری، پس از حادثه چهارشنبه گذشته در ایستگاه اصلی قطار بین شهری در قاهره (پایتخت) مصر که بیش از بیست کشته بر جای گذاشت، شماری از جوانان مصری در استان های مختلف مصر دست به اعتراض زده و خواستار کناره گیری السیسی شدند.
به نوشته الجزیره، این معترضان پلاکاردهایی را در دست داشتند که شعار «السیسی برو» بر روی آن نوشته شده بود.
در همین راستا پلیس مصر با سرکوب اعتراضات، بیش از 200 معترض را بازداشت کرد که در میان آنان شماری دختر جوان نیز مشاهده می شود.
بر پایه گزارش الجزیره، پس از حادثه برخورد این قطار به یک مانع در ایستگاه اصلی راه آهن قاهره، فعالان شبکه اجتماعی با راه اندازی هشتگ «السیسی برو» که دو روز گذشته ترند اول توئیتر شد، خواستار راه اندازی تظاهرات سراسری شدند.
فعالان شبکه های اجتماعی اعلام کردند که دوباره به میدان التحریر باز خواهند گشت و اعتراضات خود را از این میدان از سر می گیرند.
میدان التحریر مصر همواره در تاریخ چند سال اخیر این کشور صحنه ای برای بیان اعتراضات مردمی و تصمیم گیری های بزرگ بوده است.
التحریر در فارسی به معنای آزادسازی می باشد، این میدان در مصر به عنوان سمبل مبارزه عیله حکومت شناخته می شود.
در جریان انقلاب 2011 مصر، میدان تحریر به عرصه مبارزه علیه حکومت 'حسنی مبارک' تبدیل شده ‌بود که به برکناری وی منجر شد.
هم چنین در سال 2013 نیز در پی اعتراضات مردم به برکناری 'محمد مرسی' و به ویژه تجمع آنها در این میدان، ارتش علیه محمد مرسی کودتا کرد و وی را از قدرت برکنار نمود.