انهدام باند بزرگ جعل و كلاهبرداري در تهران

انهدام باند بزرگ جعل و كلاهبرداري در تهران 11 اسفند - 97
سرهنگ قلابي در دام پليس افتاد

از کجا معلوم که پلیس وافعی یا همکار وشریک پلیس نبوده است ولی چون گندش درآمده قلابی جازده شده است؟ بهرحال هرچه باشد محصول عملکرد40 ساله رژیم دزدان وغارتگران ولایت فقیه است.

رئيس مركز عمليات پليس امنيت عمومي تهران بزرگ از شناسايي و انهدام يك باند بزرگ جعل و كلاهبرداري خبر داد.
 به گزارش پليس پايتخت، سرهنگ سيد كريم موسوي گفت: پس از دريافت اخبار مردمي مبني بر فعاليت مشكوك فردي به هويت مشخص، ماموران مركز عمليات پليس امنيت عمومي تهران بزرگ با رصد اطلاعاتي، شناسايي متهم اصلي و همدستان اين باند سازمان يافته را در دستور كار قرار دادند.
موسوي ادامه داد: در بررسي ها مشخص شد متهم اصلي اين پرونده فردي 41 ساله است كه با جعل عنوان سرهنگي نيروي انتظامي و سوءاستفاده از اعتماد مردم به پليس، اقدام به جعل انواع مدارك دولتي از جمله كارت شناسايي ناجا، شناسنامه، مدارك تحصيلي، گواهينامه و اجاره نامه منزل كرده و با همدستانش در سطح وسيع انواع جرايم مرتبط به جعل و كلاهبرداري را مرتكب شده اند.
وي با بيان اينكه اعضاي اين باند با غصب عناوين انتظامي و جعل بيش از 100 مهر سازمانهاي دولتي، اقدام به كلاهبرداري از شهروندان مي كردند، افزود: اين متهم در يك مورد كلاهبرداري، به يكي از شهروندان وعده برنده شدن در يك مزايده سازماني با موضوع 7 هزار دستگاه موتورسيكلت سنگين و چندين خودرو لنكروز را داده و از وي مبلغ 500 ميليون تومان پيش پرداخت بابت برنده شدن در اين مزايده، دريافت كرده بود.
به گفته رئيس مركز عمليات پليس امنيت عمومي تهران بزرگ، اين متهم با حضور در برخي مراسمات از جمله مدارس با لباس نيروي انتظامي و درجه سرهنگي، سخنراني و ارائه توصيه هاي پليسي كرده است.
موسوي درباره تعداد شكات اين باند نيز گفت: با توجه به حجم بالاي اسناد كشف شده از اين باند، به احتمال زياد، اعضاي اين باند از شهروندان زيادي كلاهبرداي كرده اند و به همين علت، مرجع قضايي دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهم اصلي اين باند براي شناسايي مالباختگان احتمالي را صادر كرده است.

 وي از شهروندان خواست به فردي كه صرفا خود را وابسته به يك سازماني معرفي كرد، اعتماد نكنند و حتما با حضور در محل كار وي و استعلام از مبادي مربوطه صحت و سقم ادعاي وي را بررسي كنند.