سه کوهنورد در ارتفاعات آذربایجان غربی مفقود شدند

 سه کوهنورد در ارتفاعات آذربایجان غربی مفقود شدند 9-أذر-99

شش روز پس از مفقود شدن یک کوهنورد اصفهانی در کوه‌های دماوند، سه کوهنورد دیگر هم از عصر روز جمعه در ارتفاعات کوه بلقیس آذربایجان غربی مفقود شده‌اند.

بر اساس گزارشی که خبرگزاری ایسنا روز شنبه، هشتم آذرماه، منتشر کرده، فرزاد موسایی، کوهنورد ۲۷ ساله اصفهانی که روز دوشنبه هفته گذشته با یکی از دوستان خود قصد صعود به قله دماوند را داشته، پس از اقدام انفرادی به ادامه بخشی از مسیر در نیمه راه مفقود شده است.

به گزارش این خبرگزاری، رئیس امداد و نجات فدراسیون کوه‌نوردی از استقرار تیم‌های امداد و نجات از روز پنج‌شنبه و پس از سه روز بی‌خبری از این کوهنورد خبر داد.

به گفته حمید مساعدیان، تاکنون هیچ اثری از این کوهنورد جز رد پا در قسمتی از مسیر پیدا نشده است، اما به دلیل بارش برف زیاد اثر جای پا قطع شده است.

آقای مساعدیان امکان پرواز به این منطقه را به دلیل شرایط آب و هوایی را نامیسر دانسته است.

گمان می‌رود که این کوهنورد یا به دلیل وقوع بهمن مفقود شده باشد یا به دلیل مه زیاد مسیر خود را گم کرده باشد.

در همین حال رئیس هلال‌احمر تکاب در آذربایجان غربی هم امروز از مفقود شدن سه کوهنورد اهل گنبدکاووس در ارتفاعات کوه بلیقس از عصر روز جمعه خبر داد.

به گفته جعفر سعیدی با وجود اعزام فوری نیروهای امداد و نجات به منطقه تلاش‌های آنها تاکنون نتیجه‌ای نداشته و عملیات جستجو هم‌چنان ادامه‌ دارد.

این چندمین حادثه مفقود شدن کوهنوردان ایرانی در ماه‌های گذشته است. معروف‌ترین حادثه مربوط به «سها رضانژاد» کوهنورد ۲۷ ساله کرجی بود که ۲۰ تیرماه امسال در ارتفاعات کردکوی مفقود شد و جسد او حدود یک ماه بعد در حوالی همان منطقه پیدا شد.