کشتی اسرائیلی در اقیانوس هند هدف حمله قرار گرفت؛ اسرائیل ایران را متهم کرد

 کشتی اسرائیلی در اقیانوس هند هدف حمله قرار گرفت؛ اسرائیل ایران را متهم کرد۱۳-تیر-۱۴۰۰

این حمله اهداف مشخصی را دنبال می کند که شامل گرفتن انتقام از اسراییل به خاطر به تهاجماتش به تأسیسات هسته ای است که تازگی در سایت در کرج اتفاق افتاده است . واکنش مقابل گشایش سفارت اسراییلدرامارات است .همینطورواکنش مقابل تهاجمات نظامی آمریکابه مزدوران مسلح عراقی درسوریه وعراق است .همچنین جوسازی علیه ادامه نشست مذاکرات برجام دروین ومخالفت برقراری رابطه باعربستان است .برای اینکه پاسداران جنایتکارنمی خواهند درپایان عمرحسنک روحانی اقدامی به نفع دولت ورشکسته وی ازطریق نتیجه نشست وین کسب گردد. 


لحظاتی بعد از گزارش شبکه المیادین، وابسته به حزب‌الله لبنان، مبنی بر هدف قرار گرفتن یک کشتی اسرائیلی در اقیانوس هند، اسرائیل ایران را متهم کرد که پشت این حمله بوده است.

المیادین روز شنبه ۱۲ تیرماه گزارش داد که کشتی باری اسرائیلی که از جده راهی امارات بود، در اقیانوس هند هدف حمله قرار گرفته است.

منابع اسرائیلی با تایید این گزارش گفته‌اند که کشتی متعلق به یک تاجر اسرائیلی بوده، اما خدمه‌های آن شهروندان اسرائیل نبودند.

این میان روزنامه هاآرتص خسارات وارده به کشتی را جزئی دانسته است. برخی تصاویر منتشر شده از این کشتی نشان می‌دهد که دود از آن بلند می‌شود.

منابع امنیتی اسرائیل به این روزنامه گفته‌اند که معتقدند ایران پشت این حمله بوده است. به گفته آنها، کشتی متعلق به ایال اوفر از تاجران اسرائیلی بوده، اما با پرچم اسرائیل حرکت نمی‌کرده است.

هنوز هیچ گروه یا کشوری مسئولیت حمله به این کشتی را برعهده نگرفته است، اما طی ماه‌های گذشته گزارش‌های زیادی از حملات به مراکز هسته‌ای ایران، کشتی‌ها و نفتکش‌های ایرانی و پایگاه‌های ایران در سوریه منتشر شده است.

در یک مورد نیز محسن فخری‌زاده مهابادی، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، روز هفتم آذر سال گذشته در آبسرد دماوند مورد سوء‌قصد قرار گرفت و کشته شد.

ایران می‌گوید این حملات کار اسرائیل بوده است. برخی رسانه‌های خارجی نیز از قول منابعی این حملات را به اسرائیل نسبت داده‌اند.

از سویی به تازگی پلیس هند چهار نفر را در ارتباط با انفجار بمب در نزدیکی سفارت اسرائیل در دهلی نو بازداشت کرده است. دهم بهمن سال گذشته یک انفجار کوچک در نزدیکی سفارت اسرائیل در دهلی‌نو روی داد اما در این حادثه به کسی آسیبی نرسید. یک روز پس از این انفجار یک گروه به نام «جیش الهند» مسئولیت آن را به عهده گرفت. رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند «جیش الهند» وابسته به ایران است.

با استفاده از گزارش‌های المیادین، هاآرتص، تایمز اسرائیل و رادیو فردا؛ د.خ/س.ن