جوانان ایلامی با درگیری ۷۰ درصد ریه وارد بیمارستان می شوند

 جوانان ایلامی با درگیری ۷۰ درصد ریه وارد بیمارستان می شوند۹-مرداد-۱۴۰۰

جوانان ایلامی با درگیری ۷۰ درصد ریه وارد بیمارستان می شوند

ایلام - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: شرایط بیماران بستری کرونا نگران کننده و درگیری ریه بسیار بالاست و جوانان ایلامی با درگیری ۷۰ درصد ریه وارد بیمارستان می شوند.

به گزارش ایرنا، دکتر جمیل صادقی فر روز شنبه در کارگروه رسانه ای استان ایلام اظهار داشت: افرادیکه جزو گروه هدف برای واکسیناسیون هستند، بخصوص افراد بالای ۵۸ سال بلافاصله برای واکسینه مراجعه کنند و بیش از این تعلل برای حضور جهت تزریق واکسن ممکن است هزینه های سنگینی شاید به قیمت از دست دادن زندگیشان به دنبال داشته باشد.

وی افزود: این هفته واکسیناسیون سایر گروه ها از قبیل خبرنگاران، بانکی ها، زندانیان، اساتید و حمل و نقل باید پیگیری شود و انتظار همراهی بسیار زیادی از جانب افرادی داریم که قرار است واکسینه شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: از همشهریان ایلامی تقاضا می شود با آرامش، حوصله و با رعایت نوبت به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند تا همکاران دانشگاه علوم پزشکی نیز بتوانند به بهترین شکل به مردم خدمات را ارائه دهند.

دکتر صادقی فر در خصوص واکسن معلمان غیربومی نیز گفت: اکثر فرهنگیان شاغل در آموزش و پرورش مهران غیر بومی هستند، ترجیح با تزریق در محل هر شهرستان است اما با این وجود در صورت هماهنگی قبلی آموزش و پرورش مشکلی برای تزریق واکسن معلمام در شهرستان محل اقامت وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، مجموع مبتلایان استان ۴۳ هزار و ۹۶۶ نفر و مجموع فوتی ها نیز  ۸۲۸ است.

شهرستان های ایلام، آبدانان، دره شهر، مهران و چوار در وضعیت قرمز، دهلران و بدره در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد قرار دارند.