علت بالا بودن مرگ کرونایی در برخی بیمارستان‌های همدان چیست؟

 علت بالا بودن مرگ کرونایی در برخی بیمارستان‌های همدان چیست؟۹-مرداد-۱۴۰۰

 علت بالا بودن مرگ کرونایی در برخی بیمارستان‌های همدان چیست؟

ایسنا/همدان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای استان همدان از آغاز ثبت نام واکسیناسیون گروه سنی متولد ۱۳۴۵ به قبل در استان همدان خبر داد.

دکتر محمد طاهری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شرایط ثبت نام واکسیناسیون برای گروه سنی متولدین ۱۳۴۵ و قبل از آن در سایت Salamat.gov.ir فراهم شده است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به  سایت موردنظر نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

وی افزود: در سایت امکان اعلام شده مکان، تاریخ و تعیین ساعت واکسیناسیون برای متقاضیان فراهم شده و هریک از متقاضیان متناسب با شرایط خود می‌توانند نسبت به زمان و محل تزریق واکسیناسیون خود تصمیم‌گیری کنند.

وی به اینتوبه شدن برخی بیماران کرونایی اشاره کرد  و گفت: اینتوبه شدن بیماران کرونایی بستگی به تشخیص پزشک معالج دارد و شانس زنده ماندن افرادی که تحت درمان با اینتوبه قرار می‌گیرند بیشتر است.

دکتر طاهری به تفاوت آمار مرگ و میر بعد از اینتوبه شدن در بیمارستانها اشاره کرد و گفت: افرادی که بیماری زمینه‌ای داشته و در بخش آی‌.سی‌.یو قرار دارند و تحت درمان با اینتوبه قرار می‌گیرند نسبت به افرادی که سالم بوده و تحت درمان با اینتوبه قرار می‌گیرند، شانس کمتری برای زنده ماندن دارند.

وی با بیان اینکه تمامی خدمات و تجهیزات بیمارستان‌ها یکسان است، تصریح کرد: هیچ تفاوتی بین کادر درمان و تجهیزات بیمارستانها وجود ندارد اما علت مرگ‌و میر بالاتر ناشی از کرونا در یک بیمارستان نسبت به بیمارستان مشابه در یک شهر، به وجود بیماری زمینه‌ای افراد مبتلا و بستری در بیمارستان برمی‌گردد که شانس زنده ماندن آنها نسبت به سایر افراد سالم کمتر است.

وی گفت: به عنوان مثال در یک بیمارستان افرادی با بیماری زمینه‌ای، پیوند عضو، سرطان و سایر مصادیق بستری می‌شوند در حالیکه در بیمارستان دیگر افراد مبتلا به کرونا بدون بیماری زمینه‌ای بستری می‌شوند، به این ترتیب آمار مرگ‌و میر ناشی از کرونا در بیمارستانی که بیماران کرونایی بدون بیماری زمینه‌ای پذیرش شده‌اند، کمتر است.