(ویدئو) افشاگری معصومه ابتکار

 ابتکار: در سال ۸۹ آب را روی هورالعظیم بستند

(ویدئو) افشاگری معصومه ابتکار۹-مرداد-۱۴۰۰

سال ۸۹ دوران دولت دوم احمدی نژاد بود که مورد تأیید خامنه ای رمال وپشتیبانی پاسداران جنایتکار بود چون قرارگاه خاتم غارتگر پاسداران جنایتکار همه پروژه های دولتی را به انحصارخوددرآورده بود از جمله طرح خشک کردن تالاب هورالعظیم برای اینکه چینی ها بتوانند بهره برداری نفتی کنند.
معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در توئیتی نسبت به اتهام‌های وارد شده به خود مبنی بر کم کاری در هورالعظیم و در نتیجه خشک شدن آن، واکنش نشان داد و نوشت: شرط سازمان حفاظت محیط زیست در سال ۸۴ خشک نکردن تالاب برای توسعه نفت بود، ولی در سال ۸۹ آب را روی هورالعظیم بستند.
بارگیری شده52.50%
زمان باقی‌مانده 
1:36
1x

معصومه ابتکار با انتشار این فیلم نوشته است: شرط سازمان حفاظت محیط زیست در۸۴خشک نکردن تالاب برای توسعه نفت بود ولی سال  ۸۹ اب را روی هورالعظیم بستند. از اولین تلاش‌های ما در۹۲-۹۳باز کردن آب روی تلاب بود، چون کانون گرد و غبار شده بود. یادتان هست؟

پیشنهاد امروز

گفتنی است، احمدرضا لاهیجان زاده، معاون دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، چندی پیش گفته بود که ژاپنی‌ها تا دهه ۱۳۸۰ برای استخراج نفت در حوزه‌های آزادگان و یادآوران از تکنولوژی سطح بالایی استفاده می‌کردند، اما چینی‌ها حاضر به استفاده از فناوری‌های نوین نشدند و سرانجام توانستند در سال۸۹ مجوزی از شورای عالی امنیت ملی به نفع خود بگیرند.

معصومه ابتکار